Siste spill du kjøpte

Samme som Tryggve, men jeg forhåndsbestile The Elder Scrolls IV: Oblivion Collector's Edition. Skamfett spill, anbefales på det varmeste.
 
Siste spill er Viewtiful Joe 2. Jeg liker enern og når jeg så dette til 199,- måtte jeg bare ha det. I toern kan man være Sexy Sylvia, som til å begynne med er helt ræva, lenger ut i spillet blir hun bedre, og da kan hun brukes selvom man kan bruke Viewtiuful Joe. Jeg liker måten man skifter person på, man trykker bare Z, og holder man den lenge nok inne vil de bruke et kombinert angrep. Det er også challenges som jeg ikke har prøvd noe særlig, men det ser ut som jeg vil være opptatt med dette spillet en stund framover.
[/b]
Du er klar over at du kan få det dobbelt så billig på www.play.com? >_<
 
<div class='quotemain'>
Siste spill er Viewtiful Joe 2. Jeg liker enern og når jeg så dette til 199,- måtte jeg bare ha det. I toern kan man være Sexy Sylvia, som til å begynne med er helt ræva, lenger ut i spillet blir hun bedre, og da kan hun brukes selvom man kan bruke Viewtiuful Joe. Jeg liker måten man skifter person på, man trykker bare Z, og holder man den lenge nok inne vil de bruke et kombinert angrep. Det er også challenges som jeg ikke har prøvd noe særlig, men det ser ut som jeg vil være opptatt med dette spillet en stund framover.
[/b]
Du er klar over at du kan få det dobbelt så billig på www.play.com? >_<
[/b][/quote]
Jeg ble nesten litt sur på deg der :p

Det er bare PS2 versjonen, jeg må ha det til GC, er vant med di kontrollerne og når jeg skal kjøpe et spill som er på flere platformer ender jeg alltid opp på GC versjonen. Den er bare så søt og god å spille på, for ikke å glemme at det går litt raskere å loade :forelsket:
 
Kjøpte meg Red Orchestra over steam





*sailut nebrasjneba...................* (dårlig forsøk på den sovietiske nasjonal sangen)
 
Plukket opp Phoenix Wright fra Spiderman i dag. Yetipants og Thinaran(?) har gitt sterke inntrykk av at dette spillet eide beyond the meste, så da var jeg nødt til å sjekke det ut.

Nettopp tatt min aller første rettssak, og så langt eier det. :D
 
Kjøpte Castlevania: Dawn of Sorrow for noen dager siden.
Det var egentlig sånn jeg hadde forventa det utifra karakterene det har fått.

Grafikken, særlig på bakgrunnene er utrolig detaljert. Animasjonen på monstrene er også sykt digge. Det er sinnsykt mange forskjellige monstre, 116 nøyaktig(med bossene), og alle er godt gjennomført. Når man har drept et monster får man en soulstone av den om man er heldig. Alle sjelsteinene har en egenskap.
Det er et stort våpen/armor utvalg i butikken. Det er også en hel del flere drops, og ting som bare ligger gjemt rundt omkring.
Noen negative ting er det: Level designet er ikke i nærheten like bra som i CotM dessverre. Bossene er også ganske skuffende. Man finner alltid en svine-enkel måte å ta dem på, bare man lærer seg hvordan de er programmert, som ikke tar noe tid i det hele tatt.
Stemningen er rett og slett mye bedre i CotM.

Selvom Dawn of Sorrow er bedre enn de fleste castlevania spillene, så kan det ikke måle seg med Circle of the Moon. Men det er det jo få håndholdt-spill som kan. ^_^
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
1. Skriv litt om spillet. Hvordan førsteinntrykk du har fått. Husk, det er ikke en anmeldelse du skriver. Det holder med bare et par setninger om hvert spill.[/b]
Det siste spillet jeg kjøpte var Final Fantasy IV til GBA. Jeg har spilt det noen timer nå og jeg elsker det, det er definitivt min type spill. Kanskje ikke akkurat spesiell eller noe, men historien i spillet er kul. Stemningen er koselig og karakterene som det er mange av, de kommer og går, er morsomme, tøffe, kule osv. Kampene er ganske ålreite og stort sett en smule utfordrende i motsetning til mange andre rpg-spill.

Kjøpte også Elder Scrolls IV: Oblivion som til nå har vært en fantastisk opplevelse, det er stort og det er spennende. Man kan gjøre stort sett hva man vil og du har alltid noe å gjøre, tonnevis med sidequests og moro.

Passer meg fint nå som jeg er ferdig med WoW, helvetes WoWoin :(
 
Kjøpte Shadow of the Colossus av Aleksius her på forumet for en drøy uke siden.
Spilte det for første gang idag og har hittils bare tatt de to første kolossene. Utrolig vakkert spill, men jeg er ikke helt forelska i kameraet, føler at kampene mot kameraet er mer episk og vanskeligere enn kolossene noen ganger. Sånn ellers liker jeg den filmatiske og storslåtte musikken og de gigantiske størrelsene på alt i spillet.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Guitar Hero til PS2, kjøpt på fredan. Faenmeg morsomste rytmespillet jeg har spilt siden Band Brothers. Har kjørt gjennom på Easy og Medium nå, og er igang med Hard. Det er hardt nok, for å si det slik.
 
The Elder Scrolls IV: Oblivion ble kjøpt for snaue to uker siden, og Guitar Hero ble kjøpt nå på lørdag.

[Personlig mening]
Oblivion er kos nok i seg selv, men allikevel milevis fra Morrowind.
Guitar Hero er bare noe av det råeste som har kommet til PS2 på evigheter
[/Personlig mening]
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hva? Personlige meninger på et diskusjonsforum? Det har da ingenting her å gjøre, min gode mann.
 
Akkurat derfor jeg vare redd for å skrive det der ned. Ser nå at jeg ikke skulle ha gjort det. :(
 
Bah! Hadde skrevet et langt innlegg hvor jeg forklarte hvorfor jeg mener at Morrowind er bedre enn Oblivion, men når jeg bare hadde noen få minutter med skribling igjen valgte PCen å kræsje litt.
Hater når slikt skjer! :mad:

Men jeg kan forklare kort hovedtrekken hva jeg misliker med Oblivion.
Level-scaling er noe jeg setter lite pris på.
Alt av fiender og items blir automatisk justert til å passe din level, så derfor kan man i teorien gjennomføre spillet uten å stige en eneste level.
Jeg kan i farten nevne at jeg oppnådde høyeste rank i Arena når jeg bare var level 7.
Det finnes ingen områder i spillet som er 'for vanskelige akkurat nå', så du kan dermed vandre fritt rundt uten å føle deg truet av tanken på at overmektige fiender skal oppe fram og one-shote deg.
Et eksempel er Daedra. På Morrowind var det slik at Daedra-folk var nærmest umulige å ta når man var under level 20, men på Oblivion klarer jeg uten de helt store problemene å hanske med jævlene på level 3.
Items man får er som nevnt basert på din level, og nå som jeg er level 24 løper jeg rundt i full Ebony-rustning.
På Morrowind var Ebony-items, og dets motstykke; Glass-items, uhyre sjeldne, men slik det er nå på Oblivion, så flommer det nærmest over av nettopp slike items som egentlig skal være svært sjeldne og kostbare.
I huset mitt i Imperial City har jeg nå fulle sett av Ebony, Glass, Orcish, Mithril, Elven, Dwarven, osv, for ikke å nevne en hel drøss av våpen jeg mener er for gode til finnes så mange av.

De har også fjernet en del ting fra spillet som jeg mener var et fryktelig dårlig valg.
Skills som Spear, Medium Armor, Enchant og Unarmored, og samtidig slått sammen noen skills. Axes ble lagt under Blunt Weapon av en eller annen grunn, og Short Blade og Long Blade ligger sammen under Blade.
De har også fjerne deler av ”armor-slottene”. F.eks så har bracers og pauldrons blitt fjernet, og muligheten til å velge forskjellige typer hansker (dvs forskjellige høyre og venstre) ol. er vekke.

Det kan til en viss grad oppfattes slik at de har ofret en solid porsjon av gameplay, på bekostning av grafikken.
Tankegangen hos Bethesda på dette spillet har visst vært noe sånn som at ”Så lenge det ser bra ut, så ER det bra.”
For min del så har aldri grafikk vært en viktig faktor for hvor underholdende et spill er, og slik jeg ser på Oblivion, så er det en heller laber gave, men med veldig fin innpakkning.
Noe som skuffet meg veldig på Oblivon var selve hovedbyen, Imperial City.
Den er bare rett og slett kjedelig sammenlignet med hovedbyen i Morrowind, Vivec.
Imperial City består av et lite butikksområde, Arenaen, Palassområdet og 4-5 andre områder med bare NPC-hus.
Det er med andre ord svært lite aktivitet der, og enda mindre å finne på.

Misforstå meg riktig. Oblivion er et veldig godt spill, men bare ikke like bra som Morrowind.
Oblivion har selvfølgelig svært mange gode sider ved seg, som f.eks AIen hos NPCene, bykonstruksjonene i de mindre byene, grafikken (hvis det er noe du prioriterer) og flere andre finesser som man skulle ønsket seg i Morrowind.

Hvis jeg skulle ha hatt valgmuligheten mellom å spille Oblivon eller Morrowind for første gang, så hadde jeg valgt Morrowind uten et snev av tvil.
 
Jeg er i utgangspunktet for levelscalingen. I Morrowind hadde jeg kanskje trasket en time eller to for å komme til en grotte, for så å oppdage at folka der var umulige å drepe i min nåværende level. Så jeg måtte fint traske flere timer tilbake igjen hvor jeg kom fra. Det motsatte kunne også hende. Jeg hadde forberedt meg lenge på å ta opp kampen mot en person, for så å drepe han med ett eneste slag. Som du sier, at du kom til høyeste rank i arenaen i level 7, er derimot ikke så morsomt. Så jeg føler at level-scalingen ikke er progressiv nok. Det burde vært vanskeligere når man var på de lavere levlene, og gradvis bittelitt lettere samtidig som man steg i level. Men i teorien er jeg for level-scaling, så lenge det gjøres riktig.

I ett spill som skal simulere en alternativ virkelighet, synes jeg grafikk er uhyre viktig. Grafikken må til for å la omgivelsene og personene rundt oss se levende og ekte ut. Selv spilte jeg Morrowind først på XBox, deretter på den supersvake PCen min. På begge maskinene så spillet forferdelig ut. Stappfullt av tåke, lavt detaljnivå og blasse farger. Dette hindret meg i en stor grad i å kunne slippe hemningene mine og føle meg integrert i spillet. Derfor er jeg svært glad for at Oblivion har den supre grafikken det faktisk har.

Å fjerne f.eks. Normal Armor, tror jeg er et riktig valg. På den måten blir spilleren tvunget til å ta et mye større valg enn det man måtte i Morrowind. Der valgte de aller fleste å spesialisere seg i Normal Armor, som var det beste fra Heavy- og Light Armor. En slags nøytral løsning. Men nå må spilleren ta et mye større valg, som i en mye større grad påvirker han i spillet. Dette føler jeg gjelder de fleste andre attribute-endringene og.

At Imperial City er dritkjedelig, er jeg derimot helt enig i.