Spillegal-server - CS: S eller CS 1.6

Hvis det skulle startes en Spillegal-server, ville du ønsket en CS: Source eller en CS 1.6 server?

  • CS: Source

    Stemmer: 0 0,0%
  • CS 1.6

    Stemmer: 0 0,0%
  • Annet?

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
Og hvor har de dette fra?

Det har vel kanskje noe med at forholdet mellom antall 1.6 servere og cs:s servere er 1 til 100
 
Opprinnelig skrevet av Stiluz@02.12.2004, 15.52
Er det bare meg, eller er det ingen som leier ut CS: Source servere?
145088​
da må vi ha 1.6 server da.... :flau:

eller?
 
Flink gutt!
 
JumboJet du stemte feil..!!!
du tapte. sorry:(
 
Er det noen her som vet om instillingene i Source har så mye å si? Eller er dette bare en vanesak i source? Er noen instiillinger bedre enn andre?

Dvs, sensespeed på musa, størelsen på aimen (small, medium, huge) osv.
 
Vis cl_dynamiccrosshair 0 fortsatt går ann, ville jeg ha brukt det. Størrelsen er vel best på small, sense er en vanesak, dog man treffer mer med lav sense.
 
Jeg må si meg uenig når det gjelder crosshairstørrelse. Jeg likte den best på large, som var det samme som default, eller auto som det står. Grunnen er den at siktet blir ikke mindre i midten hvis du setter ned størrelsen, men bare på utsiden, bla bla, vanskelig å forklare, en må se det selv. Jeg likte ikke proposjonene (hvis jeg kan kalle det det) på siktet når jeg satt den til small.

EDIT: Jeg veit ikke om servern må tillate det, men det gikk ikke å slå av dynamiccrosshair på den ene servern jeg joina vaffal.
 
Hva med oppløsningen a? er det fortsatt 800x600 som er uber, eller kan man ha 1024?

Når det gjelder størelsen på musa, det burdte egentlig bli enklere å ta førsteskudd om man aimer mot hodet vil jeg tro, når man har small?
 
Jeg har ikke peiling på om oppløsninga har noe å si for hitboxen i source, så det kan jeg ikke svare på. Men en ting som er irriterende er at jo mer spillet hakker, jo mer muslagg får man, omtrent som i FarCry, hvis du kjenner til det... Angående crosshairstørrelsen, så syns jeg faktisk det er lettest å aime med stort sikte, whatsoever ;P Du tenker kanskje på at siktet blir i veien hvis det er for stort, men det føler ikke jeg er tilfellet. Akkurat på det punktet vil jeg tro det ikke finnes noe fasitsvar på hva som ER best.
 
Jeg har altid foretrukket 1024, men jeg bytta til 800x600 for litt siden, og man treffer faktisk bedre. Oppløsning er vel en vanesak.
 
Opprinnelig skrevet av Marty@29.11.2004, 23.13
CS:S. selv om jeg stemte på 1.6, er source det av de to som jeg
er mest interessert i å spille når jeg får adsl(haha, så artig å nevne det :p)
143438​
Bestem deg!
Betyr "CS:S." at du stemte Source, eller betyr "1.6" at du stemte 1.6? Og hvorfor stemmer du på 1.6 hvis du har mest lyst til å spille Source?

Og ja, Source er den nye trenden!
 
Slik er og blir en smaksak.
Angående alle tingene man kan endre i multiplayer-spill; er ikke utviklingen på trynet?
Epzilon og co kom bare med trakassering og usakligheter da vi diskuterte det på IRC, men jeg føler at dette er et viktig tema jeg vil ha synspunkter på.
Hvem skal bestemme grensene for hva som er lov og ikke lov å bruke/stille inn på? Spillemiljøet? Synet på hva som er juks og hva som er lov, er rimelig splittet i miljøet. Noen mener at å endre fargen på siktet er juks, andre ikke. Noen mener at enkelte våpen i spillet er lamt/nybegynneraktig, andre mener at alt er lov.

Jeg mener at alt er lov, så sant man endrer klientinnstillinger man kan gjøre om på via menyene; IKKE via konsollen. (hvis spillet har det)
Å endrer på spillets filer, eller minne via eksterne programmer, er juks i mine øyne. Og det selv om intensjonene er vel så noble.
 
Så det er juks å endre rates i CS, til f. eks cl_updaterate 101, cl_cmdrate 101, rate 25000, og cl_rate 9999, noe som er svært utbredt, i og med at dette gjerne gir de med adsl bedre ping?
 
De ratesene der gjør det likt for alle. Det er de med ISDN/lav båndbredde som kan slite med å ha så høe rates, og derfor må senke dem.

Jeg vet ikke helt hva rates gjør i og for seg, men jeg vet at med rates under standar (som du hendviste til) blir hitboxene helt tilfeldige, man ser gjerne dette i at vis man skyter på en som løper sidelengs, vil du ikke treffe han vis du skyter på selve personen, men en millimeter bak han. Det finnes også andre tilfeller, som at beina blir smalere etc.
 
Tror grensa i f. eks Clanbase er 80 80 20 000 9999. Dette er vel det absolutt laveste. Men så har vi de som med vilje har laverere rates selv om de har ADSL, bare for at de skal bli vanskelige å treffe.
 
Riktig, vledig utbredt på "Public." En av grunnene til at jeg ikke gidder å spille cs mer.