Spillegalbrukerenes drømmespill

#61
Hvis dere har sett Naruto, så kunne det vært en ide å kombinere de tingene du tegner med musa akkuratt som seals i Naruto, slik at det blir sterkere angrep.
Si man begynner med fem-seks småeffektive, men så kan man senere kombinere de til sterkere tingtang.
 
#63
Opprinnelig skrevet av _LarZen_@09.08.2004, 23.17
Drømmespillet mitt er et spill hvor du kan gjøre akkurat hva du vil. Altså det må være et FPS/RPG spill. Du starter dagen ved å våkne opp i senga di og fra der og da kan du gjøre hva du vil.

Vil du gå ut å få deg en jobb så kan du det...vil du gå ned å slå ihjel alle du finner i huset så kan du det. Altså alt fra di helt vanlige ting i real life til di mest syke og perverse ting en kan tenke seg  :blunk:  !

Tenk dere det da...en gigantisk verden som DU kan gjøre hva du vil i!

Og tenk åssn muligheter det hadde hatt om det var online, plutselig midt på natta blir du vekt pga noen bryter seg inn i huset ditt... Ja dere skjønner tegninga.

Det hadde vært mitt drømme spill.
84952​
Av en eller annen grunn ville jeg tro at spillet ville blitt kjedelig. Det må ha vært oppdrag hver eneste dag. Hvor gøy er det egentlig å Rydde rommet og å være med kompiser..? hver eneste dag til du er ca 20 og kan skaffe deg jobb.. så blir du innenfor denne jobben i 20 år, så knekker du ryggen og blir 100% uføre... Nei, det MÅ være en handling etter min mening. -Selv om også mitt drømmespill ligger i samme retning.

Redigert: og selvfølgelig, spillet kommer jo til å være på ca. 20 cd'er...
 
#64
http://pleasevisit.myftp.org/alt.SCHMERTZ/image1.jpg
Vi vuderte først en fast synsvinkel, men til ettertanke, legger vi til en zoomfunksjon. Skal prøve å få den fikset på musehjulet ved å bruke Direct Input. (DirectX 9)
Bildet er et eksempel på en teknikk kalt masking. Det brukes til å skjære bort deler av et bilde man ikke vil vise. Feks ikke-firkantige objekter. Skipet består av to 512x512 teksturer, der en er grayscale og en er selve bildet dere ser. Grayscale-bildet bestemmer hvilke deler av bildet som er synlig. Sort er helt synlig, mens hvitt er usynlig.
Screenshots av partikkelsystemet kommer snart, når det funker bra nok.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#70
Nå skal jeg (omsider) kommentere Shadar sitt prosjekt :)

Det som slår meg som det mest positive med Shadar sitt prosjekt er at det skal realiseres. Ikke er det noe jallaprosjekt heller, det virker som om det er lagt en god del med arbeid og tanke inn i det hele.
Jeg får en litt Disgaea:Hour of darkness vibb fra historien, det virker som en god parodi på historietypen i mange japanske anime serier og spill slik som vi i stor grad også ser i Disgaea. Jeg håper de eventuelle mellomsekvensene blir fylt til randen med dårlig japansk animehumor, det kan sette prikken over i`en på hele verket.
Når det kommer til gameplayet så virker det som et ganske så tradisjonelt 2d shoot`em up spill, men med noen nytenkninger. Jeg synes mouse gesture systemet virker lovende, det kan gjøre spillet utfordrende og underholdene. Jeg vil allikevel stille spørsmål ved noen av sidene til det prosjektet Shadar har beskrevet for oss her. Slik jeg ser det så må ikke mouse gesture systemet være for avansert, og heller ikke for lett. Dersom det blir for avansert så vil det kanskje bli et irritasjonsmoment siden spill av denne typen ofte er veldig fast paced. Dersom de blir for lette å utføre så vil man kanskje bli lei av de og de kan bli uinteressante med tiden.
Et annet problem jeg ser med et spill som dette er at det må være veldig balansert dersom det skal bli skikkelig underholdene. Spillet må være utfordrende nok til trekke de hardcorespillerene i denne sjangeren, samtidig så må det ikke være urimelig vanskelig for den gjennomsnittelige spilleren. En måte å gjøre dette på kan være å lage et slags kombo/chain system som gir bonuspoeng ved godt utførte spillprestasjoner samtidig som det ikke gjør spillet vanvittig vanskelig. Dette vil kanskje gjøre at hardcorespillerene blir interessert i å sette syke highscore rekorder, mens de gjennomsnittelige spillerene kan kose seg med spillet på en vanlig måte.
Alt i alt så synes jeg dette prosjektet virker svært lovende, jeg gleder meg til å kanskje få spille dette spillet en gang.

Karakter: 9/10


MERK!! DERE SKAL SETTE KARAKTERER PÅ PROSJEKTENE. HAR IKKE SETT NOEN SOM HAR GJORT DET HITTIL

btw: Sortulv er tatt med i dette emnet. Dersom flere er interessert, så send meg en PM.
 
P

Petruccitøs

Gjest
#71
jeg har lyst til å være med på dette, lurtz. har faktisk lekt med noe en stund nå... for et fantastisk emne!
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#72
Er det noen som har noen interesse av å live opp dette emnet igjen? I såfall så må vi få en litt strengere struktur på det.
 
#74
2 uker så kan jeg hive opp mitt. Det er stortsett klart men har mye å gjøre for tiden. Dette hvis det er interesse for å gjennåpne emnet...
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#75
Jeg er ihvertfall interessert i å åpne dette emnet igjen, så det hadde vært flott om du hadde klart å få opp noe om 2 uker impywimpy :).
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#79
Sett meg på listen! Mitt drømmespill er her..... ^_^
 

SHDR

Gullmedlem
#80
Heisann! Da er jeg klar med, eller iallfall noenlunde nære ved å finalize, to av fiendene i spillet jeg jobber på. Den nederste fienden skal ikke skyte, men være raske små selvmordsfly som flyr i bølger mot spilleren, mens den øverste av de to er en større, rakettskytende fiende (jeg har ikke fått laget rakettene enda, eller skyteanimasjonen). Jeg føler meg noenlunde ferdig med flammene fra rakettmotorene, og tror fem animasjonsframes vil være nok om disse sendes randomly etter hverandre.



De skal være rustne og gammelmodige som kontrast mot det skinnende blanke flyet spilleren suser omkring i, og jeg lurer på hva folk synes om stil, gjennomføring, og om de to står i stil med hverandre. Jeg har tre fiender til som jeg jobber på, men som jeg ikke har noe fornuftig å vise frem av. Disse fem vil utgjøre den ene av fire fiendesett i spillet. Jeg har jobb foran meg ...

Så, hva synes folket? All kritikk tas imot med takk!