Spillegalbrukerenes drømmespill

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#1
Nå synes jeg det er på tide med et kreativt spillrelatert emne her på spillegal. Så jeg har tenkt meg fram til dette emnet. Som emnetittelen hinter til så går dette ut på å forklare sitt drømmespill. Dette skal være en ganske detaljert beskrivelse der man forklarer alt fra gameplay, grafikkstil, musikk og andre features som er relevant for spillet en forteller om. Beskrivelsen skal også innholde tittel og plattform (evt. multiplatform). En av de viktigste tingene med dette emnet er at ting skal BEGRUNNES. Man skal forklare sine avgjørelser, hvorfor du tok akkurat den avgjørelsen inne grafikkstil for eksempel. Dette er et krevende emne og det er derfor viktig at de som skal være med tar det seriøst og svarer ordentelig i emnet. Det neste som skjer etter at et konsept har blitt presenter er at de andre emnemedlemmene skal prøve å bedømme konseptet og komme med konstruktiv kritkk. Her er det også viktig at kritikken skal BEGRUNNES ordentlig.

Som dere ser så nevner jeg ordet emnemedlemmer, det betyr at dere må melde dere på dette emnet. Det gjør dere ganske enkelt ved at dere skriver her i emnet at dere er interessert i å være med. Ikke meld dere på dersom dere vet at dere ikke kommer til å være aktive i emnet. Ikke meld dere på bare for å fortelle om deres konsept for så å ikke bedømme de andre sitt arbeid. Etter en viss tid så sletter jeg alle påmeldingspostene slik at emnet blir ryddig fra start. Dersom fler vil melde seg på da så sender de en PM til meg.

Jeg tenker å la et konsept stå åpent for kritikk i inntil 2 uker eller til alle medlemmene har bedømt det. Etter dette så er det neste bruker sin tur osv. Etter påmeldingen så sorterer jeg brukernavnene til de påmeldte tilfeldig slik at ikke nødvendigvis den første brukeren som melder seg på begynner med sitt konsept.

Punktvise regler for konseptbeskrivelsen

1. Gi et kort sammendrag av konseptet
2. Deretter utdyp hver av kategoriene grafikkstil, gameplay, lyd, musikk osv.
3. Forklar hvilken sjanger spillet faller under. Definer ordentlig dersom det er en blandingssjanger.
4. Forklar eventuelt andre features som skal være med i konseptet
5. Ikke overdriv. Ikke ta av med teknologi som såvidt eksisterer. Hold det innenfor en realistisk ramme. (Ikke bruk teknologi som ikke eksisterer eller som kun er testfaser, eksempler på dette er VR, Tankekontroll, direkte motioncapture osv)


Punktvise regler for bedømmelse av konseptbeskrivelsen

1. Gi konstruktiv og begrunnet kritikk
2. Hold en høflig tone og respekt konseptdesigneren
3. Gi en totalkarakter på X/10 til konseptet


Brudd på disse reglene kan føre til anmerkning. Brytes de opp til flere ganger så er utestengelse fra emnet aktuelt.

Har du forslag til forbedringer av emnet så rettes de til meg via PM. Ikke skriv det i emnet pågrunn av at vi skal prøve å holde ordentlig her :)

Jeg lar emnet stå å godgjøre seg litt og lar det begynne når jeg føler at det er nok medlemmer.

Takk til Jani og Buku for hjelp til å sette opp emnet :kos:

Liste over de hittil påmeldte:
________________________________

Lurtz
Jani
Shadar
Psycho mantis
Buku
Dai'shan
Madsy
Hyulvinji
GombaC
Xenon
Revan
Fenrir
GarlandG
MonkEboy
Venom
The Creature
Alucard
Nqon
Alice
Jinzo
Lt Snake
phun-ky


-EDIT-

Siden så mange av de påmeldte er opptatt i sommerferien så foreslår jeg to alternativer:

1. Vi venter med å starte til begynnelsen av august slik at alle for være med å kritisere/bedømme andres forslag.

2. Vi ser bort ifra noen bedømmelser og begynner uten de som er borte

Hva synes dere ?


FORELØPIG SÅ SER DET UT TIL AT DETTE EMNET STARTER I AUGUST PÅGRUNN AV AT MANGE AV DE PÅMELDTE IKKE KAN FØR DA. PM VIL BLI SENDT TIL ALLE PÅMELDTE LIKE FØR VI BEGYNNER
 
#2
Er selvfølgelig med.
Et kreativt, spillrelatert emne er noe jeg savner her, og når det nå kommer er jeg selvfølgelig med.
 
#4
Jeg er med. ^_^
Men drar til Gran Canaria rundt 15. juli og blir borte fram til rundt 30.juli, så ikke sett meg opp før et par uker etter det.

----

Ett spørsmål; må drømmespillet være et helt nytt konsept, eller kan det bygge videre på et tidligere konsept eller spill(-serie)?

Et kreativt emne forresten. :tommelopp:
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#5
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@21.06.2004, 23.27
Ett spørsmål; må drømmespillet være et helt nytt konsept, eller kan det bygge videre på et tidligere konsept eller spill(-serie)?

Du må gjerne videreutvikle et allerede eksisterende konsept. Bare forklar hvilket konsept du har evt. har gått ut ifra, så skulle ikke det være noe problem :)
 
#6
Jeg er med Lurtz. (Det visste du egentlig, din slask.) :p

Redigert: Jeg synes alternativ 2 er det beste, er selv mye borte i sommerferien.
 
#7
Jeg er med :kul:
 

EagleJin

Bear Necessity
#9
Dette er goodie! Skriv meg på :D
 
#10
Jeg melder meg på! :) Men jobber endel for tiden, så det kan ta en liten stund før jeg er ferdig med oppgaven.
 
#11
Jeg blir gjerne med.

Men som Psycho Mantis sa, så skal jeg også

reise på ferie til Florida den 8. Juli og er borte omtrent 3 uker, så ikke forvent at jeg

begynner å svare før slutten av Juli/starten av August.
 
#12
Regn meg med. Har alltid hatt lyst til å fortelle omverdenen hvordan drømmespillet mitt er. :)

5. Ikke overdriv. Ikke ta av med teknologi som såvidt eksisterer. Hold det innenfor en realistisk ramme.
Begrunn den regelen litt er du snill.
 
#13
Opprinnelig skrevet av Shadar@22.06.2004, 00.00
Could be my big break ;)
-through?

Det er bare å skrible ned navnet mitt, forresten. Jeg og en annen kamerat har faktisk frambrakt en spillidé over lengre tid (les: to år), og manuset begynner fint å ta form. Ja, jeg vet at det er nerdets drøm å lage et egenprodusert spill, men vi gjør det mest for å ha det moro. Nå kommer jeg ikke til å legge ut ideen her, men jeg blir ikke desto mindre med på å utvikle noe nytt.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#14
Jeg er definitivt med. Dette er faktisk utrolig genialt, og kan komme til å bli meget interresant. Jeg har som alltid mange ideer oppe i hodet mitt, så dette skulle ikke bli noe problem.
 
#17
Opprinnelig skrevet av JunJun-Pe@25.06.2004, 11.52
Revan: Jeg tror Lurtz tenker på slik teknologi som er en i en tidlig utviklingfase som VR, tankestyrt kontrollering osv. You get the picture.
Eh.. VR? :flau:

Jeg har en idé, men med tanke på at jeg er 12 år, så skal jeg gjøre mitt beste. (Ikke se på min første Halo-anmeldelse..)
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#19
Opprinnelig skrevet av Revan+25.06.2004, 11.46-->
<!--QuoteBegin-JunJun-Pe
@25.06.2004, 11.52
Revan: Jeg tror Lurtz tenker på slik teknologi som er en i en tidlig utviklingfase som VR, tankestyrt kontrollering osv. You get the picture.
Eh.. VR? :flau:

Jeg har en idé, men med tanke på at jeg er 12 år, så skal jeg gjøre mitt beste. (Ikke se på min første Halo-anmeldelse..) [/b]
VR= Virtual reality :)

Du er selvsagt velkommen til å bli med, bare følg reglene så går det nok bra.
 
#20
Opprinnelig skrevet av Lurtz+25.06.2004, 16.46-->
Opprinnelig skrevet av Revan@25.06.2004, 11.46
<!--QuoteBegin-JunJun-Pe
@25.06.2004, 11.52
Revan: Jeg tror Lurtz tenker på slik teknologi som er en i en tidlig utviklingfase som VR, tankestyrt kontrollering osv. You get the picture.

Eh.. VR? :flau:

Jeg har en idé, men med tanke på at jeg er 12 år, så skal jeg gjøre mitt beste. (Ikke se på min første Halo-anmeldelse..)
VR= Virtual reality :)

Du er selvsagt velkommen til å bli med, bare følg reglene så går det nok bra. [/b]
I'm feeling stupid now.. Virtual reality? Mener du sånn... Ja? Hva mener du? Har du MSN Lurtz? :)