Spillegalbrukerenes drømmespill

#21



Det er VR.
 
#24
Kjekt om du kunne skrive meg på.
Du må kan ikke ha sett det forrige innlegget mitt.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#25
Opprinnelig skrevet av Alucard@25.06.2004, 21.53
Kjekt om du kunne skrive meg på.
Du må kan ikke ha sett det forrige innlegget mitt.
Beklager at jeg ikke har oppdatert listen over de påmeldte, jeg var ikke på i går tror jeg :p Men nå skal det være i orden.
 
#26
ad mi inn ånn dhe lizt!

Er bort fra midten av juli til slutten av juli btw...
 
#28
Lurtz, jeg vil gjærne være med. Jeg foreslår at vi venter til August før vi begynner skikkelig. Synes det er best hvis alle får en lik start.
 
#29
Jeg er med! :D

Siden så mange av de påmeldte er opptatt i sommerferien så foreslår jeg to alternativer:

1. Vi venter med å starte til begynnelsen av august slik at alle for være med å kritisere/bedømme andres forslag.

2. Vi ser bort ifra noen bedømmelser og begynner uten de som er borte

Hva synes dere ?
Nr 1...

Hvor langt har dere tenkt på at dette skal være? Hvis vi går utifra A4 ark, ville det blitt 1, 2, 3 - 10 sider?
 
#31
Opprinnelig skrevet av Lt Snake@28.06.2004, 16.35
Hvor langt har dere tenkt på at dette skal være? Hvis vi går utifra A4 ark, ville det blitt 1, 2, 3 - 10 sider?
Det kommer jo ann på hvor mye du gidder å skrive, og hvor detaljert spillet ditt skal være.
Og hvor avansert du har tenkt å skrive, for eksempel beskrive en egen grafikkmotor til spillet.
 
#32
Opprinnelig skrevet av Xenon+02.07.2004, 02.21-->
<!--QuoteBegin-Lt Snake
@28.06.2004, 16.35
Hvor langt har dere tenkt på at dette skal være? Hvis vi går utifra A4 ark, ville det blitt 1, 2, 3 - 10 sider?
Det kommer jo ann på hvor mye du gidder å skrive, og hvor detaljert spillet ditt skal være.
Og hvor avansert du har tenkt å skrive, for eksempel beskrive en egen grafikkmotor til spillet.
68850​
[/b]
Hva med å holde dette til musikk, sjanger, genrell info, gameplay og konsept? Mange her kommer til å falle av lasset, om man skal starte å ta med masse tekniske aspekter ved spilleidèen(e). Tipper maks fem personer på forumet faktisk har viten nok til å lage sin egen spillemotor. Å da diskutere noe flertallet har null peil på, blir for dumt :)
Dette er tross alt et forum for spilleentusiaster; ikke for utviklere.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#33
Opprinnelig skrevet av Madsy+26.07.2004, 16.02-->
Opprinnelig skrevet av Xenon@02.07.2004, 02.21
<!--QuoteBegin-Lt Snake
@28.06.2004, 16.35
Hvor langt har dere tenkt på at dette skal være? Hvis vi går utifra A4 ark, ville det blitt 1, 2, 3 - 10 sider?

Det kommer jo ann på hvor mye du gidder å skrive, og hvor detaljert spillet ditt skal være.
Og hvor avansert du har tenkt å skrive, for eksempel beskrive en egen grafikkmotor til spillet.
68850​
Hva med å holde dette til musikk, sjanger, genrell info, gameplay og konsept? Mange her kommer til å falle av lasset, om man skal starte å ta med masse tekniske aspekter ved spilleidèen(e). Tipper maks fem personer på forumet faktisk har viten nok til å lage sin egen spillemotor. Å da diskutere noe flertallet har null peil på, blir for dumt :)
Dette er tross alt et forum for spilleentusiaster; ikke for utviklere.
79157​
[/b]
Når jeg sier at en skal fortelle om grafikk så mener jeg ikke kompliserte ting som grafikkmotor osv. Jeg mener at en skal prøve å forklare designen på grafikken som en vil bruke. Gjerne vise eksempelbilder fra andre spill dersom de bruker en lignende stil som du ønsker å bruke. Jeg venter ikke noen lange tekniske avhandlinger. For det første så er det ytterst få her som kan uttale seg om det i det hele tatt, for det andre så har det null nytterverdi selvom om man kan det fordi de fleste her vil ikke forstå det til noen særlig stor grad.
 
#34
Skulle gjerne vært med da selv om det er litt sent nå... Ville være morsomt å knekke egoet til Shadar og GombaCube en gang for alle. :p

:D

Count me in

Do not fear
Imp is here

:tommelopp:
 
#36
Drømmespillet mitt?

Historien i samme stil som et av de gamle Police Quest spillene.
Oppgaveløsningen og friheten til Monkey Island 2.
Gameplay og design i stil med GTA

Kan NESTEN sammenlignes med True Crime... men mer realistisk, humoristisk og en god dose med god gammeldags oppgaveløsning, i stedenfor å bare løpe ned til en fyr å banke han opp eller ende opp i skuddveksling. Volden har tatt mer og mer overhånd i et spill i dag, og synes mange utviklere har mye å lære av de gamle point'n'click spilla (bortsett fra at Police Quest ikke er point'n'click, men mer et grafisk og interaktivt text-adventure).
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#37
Rangert rekkefølge som prosjekter skal presenteres i

Fenrir
The Creature
Shadar
impywimpy
Hyulvinji
Alias
Venom
Madsy
MonkEboy
Sortulv
Psycho mantis
GombaC
Jani
Nqon
Jinzo
Lurtz
Alice
GarlandG
Alucard
Revan
Buku
Xenon
Dai'shan


Her er listen. Jeg tenker at emnet begynner når Fenrir får opp sin presentasjon. Husk at alle bør kommentere og eventuelt komme med idèer til ting som kunne vært bedre osv (Se Emneintroduksjonen for mer detaljer).
La oss håpe at det blir et velykket emne :D
 
#38
Jeg blir borte et par-tre dager; en aldri så liten hyttetur er i anmarsj. Men hvis dere gidder å vente, skal jeg nok få begynt så straks jeg er tilbake!
 
#39
kan gjerne flyttes lenger ned på lista, har ikke noen konkret idé akkurat nå, bare diverse løse tanker..