Spillmagasinet

Må bare blande meg her; Brita Møystad Engseth er da real shit. Hun gav alien-kvadrilogien terningkast seks, så å kalle henne anti-action er temmelig langt på viddene.
 
han er nå egentlig polakk da. en jævel til å plukke jordbær sikkert



du kaller spillmagasinet for fordomsfullt, og presterer selv å komme med slike uttalelser?
ja jeg har fordommer mot fordomsfulle personer. livet er for kort til å gå rundt å ha fordommer mot alt fra gamere til homofile å innvandrere...

er ingen fan av bibelen eller religion for eksempel selv å synes religion er hjernevasking på høyt plan hvor unger blir lært opp fra de er små å ikke kan ta egne valg til å følge en gud osv., men jeg går ikke rundt å synes alle som er kristne er idioter fordi en pastor i knutby var en stor tulling eller fordi en gjeng med tullinger for hundreder av år siden red i korstog å drepte i guds navn, eller fordi enkelte kristne foreldre skyver sin tro på sine barn før de kan ta egne valg eller fordi noen kristne følger bibelen så bokstavelig at de hater homofile fordi det står skrevet i en jævla bok at det er en synd. synes heller ikke alle islamister er en haug med idioter fordi enkelte av dem er ekstremister som driver med terror eller fordi enkelte av dem har et noe spesielt syn på kvinner for eksempel.

synes heller ikke alle som spiller dataspill er "Nerder". nerd i seg selv er ikke noe negativt, men selve ordet er blitt veldig negativt ladet ettersom det alltid har vært veldig tabu å spille dataspill eller være opptatt av data å nerd er blitt nærmest et skjellsord nettopp grunnet fordomsfulle idioter som thomas stressleski. en person som kan veldig mye om noe å tilbringer meste parten av sin tid med dette er vel definisjon på en nerd.

så en person som er veldig flink med biler å tilbringer dagen med å mekke på biler er og en nerd, men ordet nerd blir aldri brukt i den sammenhengen, men stort sett kun brukt relatert til personer som tilbringer veldig mye tid med sin datamaskin. å det er det jo heller ikke noe galt med, ettersom det er ditt eget liv å du tilbringer det nøyaktig hvordan du selv vil. men måten thomas bruker det til å kalle frode å ler av han etterpå fordi han liker rome total war er det samme som å kalle alle som liker rome total war å den typen spill for nerder å le av dem etterpå. slike folk har jeg ikke mye til overs for. han kan holde fordommene sine til privaten å ikke broadcate dem over tv til alle som ser på å faktisk er interresert i å få se om rome total war er bra uten å måtte bli kalt nerder fordi de ser på programmet...

jeg synes alle som har fordommer mot hele masser av folk er dumme å idioter, det skal jeg innrømme, å thomas er en slik person. han vet sikkert ikke bedre, å kansje foreldra bare gjorde en crappy jobb med å oppdra thomas, ikke vet jeg. han har iallefall et tåpelig syn på gamere til å være programleder i et program som vender seg mot nettop denne gruppen. virker som om han prøver å være kul ved å vise sin "avsky" overfor "nerder" å ved å understreke at han hvertfall ikke er noen nerd for han hater slike spill.

jordbær plukker var nok feile ordet å bruke ettersom det kunne mistolkes til å være rettet mot alle polakker å som om det er noe galt i å være jordbærplukker om sommeren å det var ikke meningen. sa dåg at faren hans jobbet i nato å det er langt ifra jordbærplukker. var rettet mot kun thomas den kommentaren da. å, nei det er ingenting galt med å være jordbærplukker, selv er jeg en jævel til å plukke ripsbær, å pleier plukke rips vært år å selge det for 50,- kr literen. har masse ripsbær busker i hagen... :p vi har forresten jordbær åker og på jordet, men vi plukker jordbæra vår selv da å leier ikke inn folk for å gjøre det. å det tror jeg de aller fleste jordbær åker eiere i norge gjør med mindre de har mange kilometer med åker å høste fra da...

så ironien i at jeg faktisk valgte å si at thomas sikkert er en jævel til å plukke jordbær er jo da at jeg garantert har plukket mange tonn mere jordbær enn Thomas noen gang kommer til å gjøre. :ler:
 
The dissection of Schwepps, part 1.

Edit: Noe er galt med quotinga på forumet. Men sikkert leselig for de fleste for det.


Schwepps, du har skrevet mere dumt på to poster enn de fleste klarer å prestere på 200 poster. Hvor skal vi egentlig begynne. La oss se:

han er nå egentlig polakk da. en jævel til å plukke jordbær sikkert, men faren hans jobber i nato tror jeg å ble stasjonert i norge så derfor flyttet de hit når stressleski var veldig liten.
Veldig dårlig gjort å snakke om foreldre og slektninger til personer du kritiserer. Det er langt under beltestedet. Dine nedrakkende uttalelser om andre folkeslag og nasjoner er egentlig ikke verdig en uttalelse en gang.

men iallefall er han ikke egnet til å lede et spillprogram ettersom han mener at alle spill utenom Singstar er for nerder å er kjedelige å tragiske.
Dette er helt feil. Har du sett spillsamlingen til Thomas Strzelecky? Vet du at han er en jævel på Frequency og Amplitude? Vet du at han samler på spill? Vet du at han er en die-hard Sega-fan? Ikke? Du uttaler deg altså om ting du ikke vet noe om? Hvorfor er jeg ikke overrasket?

det må nå finnes mere kompetente folk der ute enn thomas til å lede spillmagasinet.
Ja, det gjør det sikkert. Men tror du Thomas bare fikk en telefon fra TV2 der noen spurte "Hei, vil du være programleder for et spillprogram?". Nei. Spillmagasinet er et resultat av noe Thomas og Frode har jobbet med i mange år for å få til på norske skjermer. Nei, det er ikke akkurat det programmet de kunne tenkt seg å lage, det er laget på TV2 sine premisser, men det ligger masse jobbing bak i det hele tatt å få TV2 til å lage dette programmet. Hvorfor prøver ikke du å få laget et bedre program, istedetfor å sitte bak skjermen din og slenge dritt til de som faktisk får til noe?

han frode kisen er ålreit å er åpen for alle typer spill å kommer ikke med thomas kommentarer slik som: "dette er et spill kun nerder kan like, ergo er dette et dårlig spill"...
Det er fordi Frode spiller rollen som nerden, Thomas spiller rollen som casual gameren og Cathrine spiller rollen som den som ikke spiller. På denne måten treffer de et bredt lag av befolkningen. Om alle i programmet hadde Frodes rolle, ville bare de likesinnede giddet å sett programmet. De er ikke sånn i virkeligheten som de oppfører seg i programmet.

jeg gidder aldri se på spillmagasinet grunnet han jordbærplukkeren som åpenbart hater spill som involverer en gamepad, keyboard eller joystick å kun liker dem hvor du bruker mikrofon.
Hoi, her kommer den fordomsfrie Schwepps igjen. Nei vent, jeg glemte jo at det er bare Thomas som er jorbærplukker, ikke polakker generelt. Takk gud for at Frode ikke er neger, ellers kunne du jo briljert med uttrykk som jorbærplukker og bomullsplukker i samme setning!

jeg har settt 2 episoder av spillmagasinet å begge gangene satt thomas stressleski å var nedlatende mot frode å kalte han for nerd. da fant jeg ut at dette var nå et program for å henge ut gamere som nerder uten noe liv, å det har jeg ingen interesse av å se.

sist jeg så var når frode skulle anmelde Rome Total War. dette var selfølgelig for innviklet for en jordbærplukker som stressleski til å klare sette seg inn i å det var så nerdete, å du er en skikkelig nerd frode sa han til å med oppriktig. det ble så dumt at jeg gidder ikke se på.
Se, dette kan jeg ikke forstå. Jeg har sett samme programmet som deg, om Rome Total War, og jeg så ikke noe nedlatende i Thomas' kommentarer til Frode. Når Thomas kaller Frode en nerd, så er det ikke for å rakke ned på Frode, men for å kommentere at spillet Frode snakker om er ikke for 25 år gamle Gaute fra Bø som liker å spille bilspill på PS2, men for de som har en dypere interesse enn det. "Å du er så nerdete" sa Thomas til Frode, med glimt i øyet. Ikke nedlatende.

Om du har fått buksevann på skolen og blitt kalt nerd og mobbet fordi du hadde med deg Game Boy i tredje klasse, så kan jeg skjønne at du tar deg nær av at Thomas kaller Frode en nerd. Men for oss andre så er ikke dette uthenging i det hele tatt, tvertimot, nesten en slags klapp på skulderen.

håper alle gamere boikotter spillmagasinet så de tar det av lufta. for et mere fordomsfullt program har vel knapt gått på tv. å spille spill kan sammenlignes med å se en film eller å lese en bok. det går ut på det samme, å jeg kan ikke se at det å spille spill er så mye mer nerdete enn å se filmer eller lese bøker.
Nei, men å se franske kunstfilmer er for filmnerder og spesielt avanserte. Å lese Homer er for boknerder og spesielt interesserte. Å spille dype strategispill er for spillnerder og spesielt interesserte.

er ingen fan av bibelen eller religion... bla bla bla, Ro ro til fiskeskjær...
Nå begynner du å spore litt av i forsøket på å redde ansiktet ditt.

synes heller ikke alle som spiller dataspill er "Nerder". nerd i seg selv er ikke noe negativt, men selve ordet er blitt veldig negativt ladet ettersom det alltid har vært veldig tabu å spille dataspill eller være opptatt av data å nerd er blitt nærmest et skjellsord nettopp grunnet fordomsfulle idioter som thomas stressleski. en person som kan veldig mye om noe å tilbringer meste parten av sin tid med dette er vel definisjon på en nerd.
Tja, jeg gidder ikke sjekke ordboka. Blant folk som vokser opp i dag bruker nesten alle ungdommer data. Ordet nerd er vel ikke noe særlig skjellsord lenger. Og å si at Thomas Strzelecki er med på å gjøre det til et skjellsord er totalt feilplassert.

så en person som er veldig flink med biler å tilbringer dagen med å mekke på biler er og en nerd, men ordet nerd blir aldri brukt i den sammenhengen, men stort sett kun brukt relatert til personer som tilbringer veldig mye tid med sin datamaskin.
Mulig det har forandret seg, men da jeg vokste opp kalte vi de som var ekstremt opptatt av fotball for fotballnerder. De som var veldig interessert i biler for bilnerder. Boknerder, filmnerder, etc.

å det er det jo heller ikke noe galt med, ettersom det er ditt eget liv å du tilbringer det nøyaktig hvordan du selv vil. men måten thomas bruker det til å kalle frode å ler av han etterpå fordi han liker rome total war er det samme som å kalle alle som liker rome total war å den typen spill for nerder å le av dem etterpå.
Igjen (gjesp) er vi inne på rollene de spiller. Det har ikke noe med å rakke ned på folk å gjøre.

slike folk har jeg ikke mye til overs for. han kan holde fordommene sine til privaten å ikke broadcate dem over tv til alle som ser på å faktisk er interresert i å få se om rome total war er bra uten å måtte bli kalt nerder fordi de ser på programmet...
Igjen, en person med selvtilliten i behold vil ikke ha noe problem med å bli definert som en nerd. Med mindre buksevannet og den historien der...

jeg synes alle som har fordommer mot hele masser av folk er dumme å idioter, det skal jeg innrømme, å thomas er en slik person. han vet sikkert ikke bedre, å kansje foreldra bare gjorde en crappy jobb med å oppdra thomas, ikke vet jeg.
Nå driter du på leggen igjen. Kan du være så snill å ikke involvere foreldre og andre som ikke har noe med dette å gjøre i argumentene dine? Det tyder bare på en desperat mangel på saklige argumenter fra din side, og er langt under beltestedet.

han har iallefall et tåpelig syn på gamere til å være programleder i et program som vender seg mot nettop denne gruppen.
Spillmagasinet har aldri vendt seg mot denne gruppen, men mot flest mulig. Det er derfor de tre programlederne spiller tre ulike roller.

virker som om han prøver å være kul ved å vise sin "avsky" overfor "nerder" å ved å understreke at han hvertfall ikke er noen nerd for han hater slike spill.
Han prøver å være en casual gamer, en PS2-mann som kjøper tre spill i året. FIFA, et bilspill og et slåssespill. En slik person spiller ikke dype strategispill.

jordbær plukker var nok feile ordet å bruke ettersom det kunne mistolkes til å være rettet mot alle polakker å som om det er noe galt i å være jordbærplukker om sommeren å det var ikke meningen.
Da kan du kanskje be om unnskyldning til Thomas og andre polakker som har lest denne tråden for at du karakteriserte dem som jordbærplukkere?

sa dåg at faren hans jobbet i nato å det er langt ifra jordbærplukker. var rettet mot kun thomas den kommentaren da. å, nei det er ingenting galt med å være jordbærplukker, selv er jeg en jævel til å plukke ripsbær, å pleier plukke rips vært år å selge det for 50,- kr literen. har masse ripsbær busker i hagen... vi har forresten jordbær åker og på jordet, men vi plukker jordbæra vår selv da å leier ikke inn folk for å gjøre det. å det tror jeg de aller fleste jordbær åker eiere i norge gjør med mindre de har mange kilometer med åker å høste fra da...
Takk for det. De 20 sekundene av livet jeg brukte på å lese den meningsløse informasjonen der får jeg aldri tilbake.

så ironien i at jeg faktisk valgte å si at thomas sikkert er en jævel til å plukke jordbær er jo da at jeg garantert har plukket mange tonn mere jordbær enn Thomas noen gang kommer til å gjøre.
Hvilken slående ironi. Du burde prøve deg som kåsør i NRK Radio.
 
Altfor lenge siden jeg har lest denne tråden nå, men ble tipset om at det begynte å bli hett så jeg måtte lese litt, og ble egentlig sjokkert over hva enkelt klarer å lire av seg.

Nå har imidlertid Fleksnes plukket idiotien fra hverandre på en uslåelig måte, så det eneste jeg kan gjøre er å bekrefte noe av det han så riktig påpeker.

1. Alle i Spillmagasinet har roller. Thomas spiller veldig mye dummere enn han er i forhold til spill, og han har en spillsamling (som han også benytter) som går langt utenpå det 99% av kverulantene i denne tråden har.
2. Dialogen i studio er ikke innøvd, men stikkordbasert, ergo: jeg vet sånn ca. hva Thomas skal kommer til å si. Selvfølgelig slenger Thomas sine kommentarer til meg med glimt i øyet, og flere ganger har jeg oppfordret han til å kødde med meg når det gjelder akkurat dette. Handler ikke spilling veldig ofte om nettopp vennskaplig rivalisering?
3. Hadde vi kunne lage Spillmagasinet akkurat slik som vi egentlig ønsket, hadde vi kanskje fått sendetid på TV2 Xtra kl. 02.45 etter Danseband-sonen. Derfor tenkte vi at et bredt spillprogram er bedre enn intet spillprogram, og det står vi for fremdeles.

Ellers er alt sagt.

Frode
 
Var kun en ting som irriterte meg med lørdagens episode av det..
Frode: Resident Evil 4... eneste som er dumt er at det kommer kun på GC.
Selv om han prøvde å gjøre det godt igjen ved å komme med at det var KANSKJE verdt å kjøpe en for Resi 4 men..
Aldri hørt han sagt noe så dumt før =)
Hadde tatt seg ut om han hadde sagt det samme om San Andreas eller noen andre trumfkort.

Jeg synes iallefall det var latterlig!  :nirvana:
123414​
Du skjønte helt tydeligvis hva jeg mente så hvorfor prøve å snu det til noe negativt?

Det eneste som er dumt er at kun de som har Gamecube får gleden av det.
Les: Spillet ser så bra ut at jeg skulle ønske alle konsoll/pc-eiere fikk muligheten til å glede seg over det.

Jeeez. Ikke gjør det vanskeligere enn nødvendig.
 

SHDR

Gullmedlem
Jo, Frode ... vi er her bare for å gjøre helvete hett for deg. Selvsagt liker vi ikke at folk prøver å gjøre spill populært; det betyr jo bare at vi ikke lenger har en eksklusiv gutteklubb der vi sitter og hiver tekniske fraser etter hverandre og klager over AI, bump-mapping, real-time tesselation og pixelshader-revisjoner.

Du gjør en god jobb. Ikke min smak, dessverre, og jeg synes godt at Thomas komme vært litt mindre kjekk, og litt mer åpen, i sin rolle, men kanskje dette programmet åpner for mer "hardcore" programmer i fremtiden? Trails must be blazed, and tried must sometime be true. Utviklingen herfra blir spennende.
 
Ikke være redd for at vi skal ta fra dere gutteklubben og dere kan bump-mappe hverandre her, og på resten av fritiden deres så mye dere orker.

Det jeg synes er tåpelig er at man skal bli personlig og slenge dritt om folk på grunn at et tv-program, som man tilsynelatende ikke bryr seg om likevel. Sikkert tegn på at man kanskje burde bruke litt mer tid på bumping.
 
Med fare for at dette høres ut som et forsvar for de mindre begavede medlemmene våre vil jeg bare si at du bør ta kritikken som et tegn på at dere fortsatt har et stort forberdringspotensiale.

Jeg syns programmet ditt er bra de gangene dere viser innsikt. Litt for ofte blir det for mye synsing og genereller bemerkelser. Nå skjønner jo jeg at dere ikke kan ha dyptgående analyser av hver enkelt spill med tanke på den begrensede sendetiden deres. Men det jeg gjerne skulle ha sett var litt mer "reflekterte kommentarer", litt mer konkret informasjon og littt strengere kritikk av spillene (btw, pluss at dere kuttet ut Cathrine som "terningkaster"). Syns også du har delt ut litt for mange seksere i det siste, virker litt useriøst.

Alt dette er mulig å forbedre uten at det går ut over "mainstream apellen" deres.
 

SHDR

Gullmedlem
Der er det enighet. Jeg synes å huske at du nevnte noe om subtil undervisning, litt spilloppdragelse, da jeg snakket med deg om programmet ... og mens du gjør det, så synes jeg ikke at den godeste Cathrine bidrar spesielt bra ved å gi praktisk talt alt som er interessant eller har noen dybde en stor, saftig langefinger.

Kanskje dere kunne forsøke å fremstille spill som kultur på linje med film eller musikk, som en kunstart i sin spede begynnelse? Eller er spillbransjen ganske enkelt for umoden til å fortjene den statusen? Jeg er faktisk usikker på det punktet selv ... men igjen; dere er et underholdningsmagasin, det er da gitt at dere ikke kan være spesielt dypsindige av dere. Jeg tror jeg hadde skrudd av selv om jeg sett trynet mitt på skjermen, pratende om funksjonelle vs dekorative spillandskaper og viktigheten av å bruke autentistet som en effekt heller enn en regel ...
 
Til Shadar: Det var jeg også, og håper du tok det som en spøk.

Til GombaC: Jeg er helt enig i at det er mye som kan forbedres og det var heller ikke det jeg svarte på. Jeg vet like godt som dere at det finnes veldig mange oppegående mennesker her inne, som faktisk hadde hatt enormt mye konstruktivt å komme med på alle måter, hvis man bare hadde holdt seg for god til å bruke all sin energi på å slenge dritt.

Jeg tror langt fra vi er perfekt, og uansett om jeg hadde trodd det så hadde ikke jeg brukt tiden min på å rakke ned på andre, slik mange har gjort på Thomas i det siste. Synes ikke det er konstruktivt, og dermed synes ikke jeg det fortjener noe ordentlig svar.

Jeg svarer alltid positivt hvis noen kommer med konstruktive innspill til hvordan ting kan gjøres annerledes, fremfor å trekke inn personlig legning, hvor man kommer fra, hvordan man ser ut etc.

F.
 
Frode, hvorfor har dere med Eye Toy i nesten hver eneste sending?

Blir det en halvtime ekstra neste program hvis dere sjekker ut Disney Move og Play 2?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Øh, tror faktisk ikke EyeToy har vært med en eneste gang jeg har sett Spillmagasinet. Tenk det.

Uansett: Frode er vel den jeg synes gjør den beste jobben på Spillmagasinet. Har sett programmet sammen med dama mi et par ganger (hun synes noen spill er artige, men har ikke noe særlig peiling. Null peiling på kultur og sånt, i alle fall), og hun er stort sett enig med meg.
Jeg antar at Thomas faller litt uheldig ut i og med at hans fremtoning i programmet sammenfaller litt for godt med mine personlige fordommer mot fyren, men jeg skjønner godt at han også spiller en rolle. At Cathrine er med synes jeg også er en god ting - hun er med på å forklare ting vi engasjerte tar for gitt for de som... vel, ikke er så inne i spilling.
En ting jeg setter veldig pris på er at reportasjene bærer preg av genuin interesse og respekt for mediet - men også av selvinnsikt. Nerdeprogrammer (være de seg om film, spill, bøker, sport eller noe annet) har fryktelig lett for å bli uforståelige for folk som ikke er inne i miljøet. Sportsprogrammer er det perfekte eksempel på dette - jeg har ikke fnugg av peiling på sport, og får dermed lite ut av ethvert sportsprogram som vises.
Uansett - det at Spillmagasinet har med de tre rollene som kommer med ulike synspunkter gjør at det hele blir lettere forståelig også for de som har en mer casual tilnærming til spilling som medium - på bekostning av "hardcore-appellen". Jeg tror ikke folk som er svært interessert i spill får noe særlig ut av omtalene deres, til det er de for overfladiske. Menmen.
Så, ja... poenget mitt må vel bli at programmet passer best for en gruppe som ikke ser på det. Og det er synd, for det er mye bra som kommer frem.
 
Bstard: Dere har vel ikke noen gang vurdert å vise fragmovies fra forskjellige spill som Counter-Strike, Quake 3, GTA Vice City eller UT?
Noen av disse filmene er helt utrolige og gir et godt innblikk hvordan spillene fungerer. Disse filmene er utrolig populære i de forskjellige miljøene og det er hundrevis, om ikke tusenvis av filmer som sirkulerer på nett. Jeg tror dere muligens kunne trekt til dere enda mer seerene hvis dere hadde vist en film eller to i et program.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Fragmovies kan man finne på internett selv. Et av de største problemene med Nerd var at de viste alt for mye demoer og lignende. Jeg skal innrømme at det hadde vært gøy å se en UT2004 fragmovie på TV, men det er sannsynligvis kun interessant for en promille av seerne.

Forresten, Frode, vet du hvor mange seere dere har på landsbasis, sånn ca.?
 
Ikke si det Novastrum. Da NG15 hadde intervju med Zaknafein, en filmskaper på NERD og viste klipp fra den siste filmen hans "NG15" så tror jeg ikke NERD hadde hatt mer seere.

Dessuten, det er jo litt spesilet å vise det på TV. :)
 
Topp