Spillmagasinet

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Med tanke på hvor spennende det er for meg å se helt utrolig drøye komboer fra et hvilket som helst fightingspill (jeg har null peiling på fightere), ville jeg ikke tro at fragmovies blir noe mer enn en mulighet for en dopause for de aller, aller fleste. Man må ha temmelig god forståelse for hva som er mulig, hva som ikke er mulig, hvordan ting skal oppføre seg og ikke minst hva som er vanlig i et spill om man skal kunne sette pris på fragmovies.
Dessuten er "fragmovies" et utrolig teit ord. :p

Jeg tror fragmovies og demoer befinner seg i samme kategori. Kjempegøy for de som skjønner hva som skjer, dritkjedelig for alle andre. Og jeg tror alle andre utgjør majoriteten av de som ser på Spillmagasinet. Men selvfølgelig, en reportasje om "undergrunnen" hadde vært artig.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Hva med en reportasje fra det asiatiske undergrunnsmiljøet? Videoklipp fra lugubre bakgater der svette feitinger i frakk betaler i dyre dommer for amatørutviklede hentaispill. Ah, jeg ser det for meg allerede...

Hjemme hos BadBoyFrAgMaStEr113, skaperen av det utrolig populære "zOMG! It's Rei! Big-titted Spaceblaster Pachinko Tentacle K".

Der har du et program jeg ville ha sett.

Pass deg, uten smileys er det ikke sikkert du gjør deg forstått hos alle.

Litt kjipt for Frode å melde seg inn i diskusjonen, og så plutselig kommer alle som mistet hele poenget med mainstream spill-program i beste sendetid, og skal ha med "1337 haxxor uber cs-kill from hell, som alle snakket om på TG".

Opprinnelig skrevet av Kyuzo@02.12.2004, 23.25
Pass deg, uten smileys er det ikke sikkert du gjør deg forstått hos alle.

Litt kjipt for Frode å melde seg inn i diskusjonen, og så plutselig kommer alle som mistet hele poenget med mainstream spill-program i beste sendetid, og skal ha med "1337 haxxor uber cs-kill from hell, som alle snakket om på TG".
145316​
Enig, men selv om det er et mainstream program betyr ikke det at det ikke er rom for forandringer til det bedre, og ikke nødvendigvis 1337h4xx0r - stadiet.
De skal jo ikke klage uansett, virker jo som alle ser på uansett, ergo= de vinner. :)

Vel, mainstream kan jo være så mangt. EDGE er forsåvidt et blad for den riktige connoisseur, men det er da likevel temmelig tilgjengelig. Spillmagasinet har en ypperlig anledning til å sørge for å gi fokus til alt som ikke har mange PR-millioner i baken, og det håper jeg programmet tar enda mer høyde for også i fremtidige, forhåpentlige, sesonger.

Nå bør det kanskje nevnes at jeg ikke har sett programmet på noen uker, kanhende har det blitt enda bedre på dette feltet.

Frode: hva med å omtale en god eventyrtittel, som f.eks. The Moment of Silence? Der har du eksempel på noe som strengt talt har masseappell (selv om det ikke nødvendigvis er for Tony Hawk-, Halo- og NFSU-fansen), men som ikke får oppmerksomheten det fortjener i det hele tatt.

SHDR

Gullmedlem
Agreed. Det var det jeg håpet på. Om neste program inneholder lovsang av Need For Speed Underground 2 blir jeg alvorlig skuffet. Det som gjør EDGE til et feinschmecker-blad er jo i prinsippet at de ikke bruker starbursts på coveret, at de ikke skriver 7-siders omtaler om GoldenEye: Rogue Agent, og ikke smekker opp det som har mest TV-reklamer på coveret.

At de faktisk har bransjestoff og features som knuser alt annet, er vel heller ikke negativt. Hovedgrunnen til at jeg leser Edge, iallfall.

Erketor

Edge er ene og alene verdt pengene(oftest) pga. Biffovision. Den mannen har noen geniale skriblerier.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Det er vel nevnt før i dette emnet, men det står i konsesjonsavtalen TV2 (som er forutsetningen for TV2s virksomhet) at de skal ha minst ett selvlaget, norskspråklig program som retter seg inn mot barn og unge. Derfor oppstod Spillmagasinet da Sone 2 ble lagt ned, og hadde Spillmagasinet blitt lagt ned nå, hadde TV2 måttet finne på et nytt ungdomsprogram. Hvis de bryter konsesjonsavtalen, kan de miste konsesjonen og dermed retten til å drive fjersynskanal i Norge.

Det er viktig for oss at i vår skal også de som allerede er spillinteresserte også få presentert mye interessant stoff, sier Haugen.
Ja, det er lov å håpe ...

D

Deleted member 91

Gjest
Spilltreffdagen?! :O Da må vi jo mekke TV der også! Noe som er heller tvilsomt. Jævla TV2. Mehmehmeh.

Erketor

Opprinnelig skrevet av Baronen@25.01.2005, 19.26
Mehmehmeh.
168618​
JESUS CHRIST I WISH I WAS DEAD!

Æh, glem det. Sikkert bare Sortulv som tar den uansett...

Øh, Spillmagasinet ja... Bra brød på hun Cathrine. =D Men terningkast 5 til Rogue Agent? Veier det opp?

Opprinnelig skrevet av Mongis+25.01.2005, 15.47-->
<!--QuoteBegin-Kilik
@25.01.2005, 14.17
Jepp, det blir ny sesong. Ut med Strzelecki og inn med "gjesteanmeldere med spesifikk fagkunnskap". Høres bra ut...

http://www.dagbladet.no/kultur/2005/01/25/421375.html
168355​
Gode nyheter :tommelopp:

Programmet begynner forresten på igjen 5 Mars, klokken 1930.
168435​
[/b]
Kunne jo fått inn noen fra SG. Hadde vært morro. Eller, jeg har en ypperlig idé. Kontakt TV2 og si at dere skal ha spilltreff. De kunne kommet og filmet, gjerne sponset oss med ett par spill.

Just an idea. :rulleøyne:

Opprinnelig skrevet av Baronen@25.01.2005, 19.05
Jeg tror desverre ikke de filmer direkte i sammenheng med Spillmagasinet. Eller? ...
168652​
Tja, vi filmer ganske direkte, men vi sender ikke fullt så direkte. ;) Det trenger for øvrig ikke å bety at det ikke er interessant å komme på SG-treff.

Erketor

Faen, hvis Spillmagasinet kommer, får jeg ikke vist det stygge trynet mitt på TV eller prøvd meg på Cathrine. :(