Star Wars: Knights of the old Republic II

#21
Opprinnelig skrevet av impywimpy@14.12.2004, 08.54
Mongis: NTSC versjonen kan umulig være proppet med bugs siden ingen av de anmeldelsene jeg har lest nevner dette. Du er sikker på at det ikke er xboxen din om er problemet?
148818​
Problemet ligger verken i NTSC-versjonen eller i Xboxen. Det er han som har lagt den ut på diverse supre novaer sin feil. Skulle kjøpe spillet uansett, ville bare sjekke spillet litt. 2 måneder er lenge å vente.
 
#22
Opprinnelig skrevet av Mongis+14.12.2004, 09.58-->
<!--QuoteBegin-impywimpy
@14.12.2004, 08.54
Mongis: NTSC versjonen kan umulig være proppet med bugs siden ingen av de anmeldelsene jeg har lest nevner dette. Du er sikker på at det ikke er xboxen din om er problemet?
148818​
Problemet ligger verken i NTSC-versjonen eller i Xboxen. Det er han som har lagt den ut på diverse supre novaer sin feil. Skulle kjøpe spillet uansett, ville bare sjekke spillet litt. 2 måneder er lenge å vente.
148820​
[/b]
Hva er førsteinntrykket? Kjedelig start? Fikk man raskt valg over personen, og hvordan hans atferd er? Jeg skal også, som mange andre, kjøpe spillet den 8. Likte spesiellt Selkath-planeten i enern. Hvis du har spilt planeten, vet du hva jeg snakker om.

Noen som vet hvor linært dette spillet er? Har man mange valg?
 
#23
Opprinnelig skrevet av Mongis@14.12.2004, 09.25
Det kommer 8 februar til Europa...

Jeg har, kremt, skaffet meg NTSC-versjonen. Men den var så full i buggs at spillet låser seg etter en times spilling. Så jeg gleder meg til 8 februar ass. Den dagen kan ikke komme fort nok :)
148803​

*host*det finnes en hd fix*host*
 
#24
Fra starten så er det ikke så frihet som mange hadde trodd. Mye bedre med 1'eren. Dessuten er jeg lei Star wars konseptet nå. Håper folk kan finne på noe annet snart. Vel Matrix i RPG hadde heller ikke set ut til å være så dårlig...
 
#25
Førsteintrykket er at KotOR 2 er litt mer finpusset enn eneren. Det er små detaljer bare slik som at det nå står "empty" på kasser du har allerede har tømt, og så videre. Grafikken og frameraten er akkurat som på eneren, kanskje litt bedre animasjoner denne gangen.
Starten var helt grei, man begynner med å spille en slags prolog. Da har du ikke kontroll over hovedpersonen. Denne kan skippest med god samvittighet. Spilte selv gjennom for å få med meg alt, tok ca 20 minutt. Tror denne er mer myntet på folk som ikke har spilt eneren, siden dette er mer en fin måte å bli kjent med kontrollene og slikt.

Når det gjelder linæriteten(er det et ord?) så vil jeg tro etter det lille jeg har spilt(ca 1,5 time før det låser seg) at det vil være så og si identisk med eneren.

For å oppsumere litt så vil det bli mer av det gode gamle KoTOR. Ikke noe negativt spør du meg, siden jeg forgudet orginalen. Har rundet det tre ganger ;)
 
#26
Opprinnelig skrevet av karamba+14.12.2004, 09.30-->
<!--QuoteBegin-Mongis
@14.12.2004, 09.25
Det kommer 8 februar til Europa...

Jeg har, kremt, skaffet meg NTSC-versjonen. Men den var så full i buggs at spillet låser seg etter en times spilling. Så jeg gleder meg til 8 februar ass. Den dagen kan ikke komme fort nok :)
148803​

*host*det finnes en hd fix*host*
148837​
[/b]
Jeg vet, men den hjalp desverre ikke meg... :(
 
#27
Jeg spillte kotor 1 en periode, likte det ganske godt men så mista jeg interessen for det. Og nå er pcen formatert og finner ikke cdene.
Likte det så lenge det varte, men greide ikke og foresette etter jeg var jedi, og skulle drepe de rare dyra. Likte godt det med cg filmene og questene var intresange.
Var flinke med og holde spilleren egasjert.
Men likte ikke battle systemet hadde ikke noe imot at det stoppa opp men de kunne speeda det opp litt liksom.
Vuderer og kjøpe 2 ern, har et dilema der.
 
#28
Opprinnelig skrevet av Mongis+14.12.2004, 10.37-->
Opprinnelig skrevet av karamba@14.12.2004, 09.30
<!--QuoteBegin-Mongis
@14.12.2004, 09.25
Det kommer 8 februar til Europa...

Jeg har, kremt, skaffet meg NTSC-versjonen. Men den var så full i buggs at spillet låser seg etter en times spilling. Så jeg gleder meg til 8 februar ass. Den dagen kan ikke komme fort nok :)
148803​



*host*det finnes en hd fix*host*
148837​
Jeg vet, men den hjalp desverre ikke meg... :(
148843​
[/b]
Sorry, hvis det er en link til et sted du kan laste ned, så er det desverre forbudt her på SG.
/moderator

Men likte ikke battle systemet hadde ikke noe imot at det stoppa opp men de kunne speeda det opp litt liksom.
Faktisk, etter du var inni det, så synes jeg at fightesystemet var genialt! Helt genialt, mener nå jeg. At du hadde mulighet for å fryse kampen, for å få et bedre overblikk over situasjonen.
 
#29
Synes kampene gikk møkkafort jeg. Slaya jo alt nesten med en gang. Fyren min rocka vilt.
 
C

Chaz

Gjest
#30
Forventet å bli en smule skuffet over KotOR 2, men jeg fikk samme inntrykk som av eneren. Jeg krevde ikke mye nytt av forbedringer, og resultatet passet meg perfekt. Eneste jeg ikke liker er at det til tider er verre slowdowns enn i eneren, og det er de samme loading-tidene, men det takler jeg rimelig godt.

Er veldig fornøyd hittil iallfall. Får se om det har lik replay value for meg som eneren hadde. Jeg håper iallfall. Hittil har jeg gjennomført orginalen 8 eller 9 ganger, mye pga av alle valgene i dialoger. Satser på at dette vil gi meg like mange valg, som får meg til å gjennomføre mange ganger for å oppleve alt.
 
#31
Fyren min rocka enda villere... helt til jeg kom til sistebossen. Fokuserte på force hele veien, men han bossen var jo imune. endte opp med at jeg sprang i ring, og kastet minimalskadende spells. Som fighter tok jeg han uten problemer... lot han til og med fylle opp livet alle gangene...
 
#32
Opprinnelig skrevet av Revan+14.12.2004, 10.02-->
Opprinnelig skrevet av Mongis@14.12.2004, 10.37
Opprinnelig skrevet av karamba@14.12.2004, 09.30
<!--QuoteBegin-Mongis
@14.12.2004, 09.25
Det kommer 8 februar til Europa...

Jeg har, kremt, skaffet meg NTSC-versjonen. Men den var så full i buggs at spillet låser seg etter en times spilling. Så jeg gleder meg til 8 februar ass. Den dagen kan ikke komme fort nok :)
148803​



*host*det finnes en hd fix*host*
148837​


Jeg vet, men den hjalp desverre ikke meg... :(
148843​
Sorry, hvis det er en link til et sted du kan laste ned, så er det desverre forbudt her på SG.
/moderator

Men likte ikke battle systemet hadde ikke noe imot at det stoppa opp men de kunne speeda det opp litt liksom.
Faktisk, etter du var inni det, så synes jeg at fightesystemet var genialt! Helt genialt, mener nå jeg. At du hadde mulighet for å fryse kampen, for å få et bedre overblikk over situasjonen.
148863​
[/b]
Det at det fryste plage meg ikke en dritt. Det var når de angrep kunne det gå litt fortere iforhold til at det fryste først. Det er liksom sån........hack.......bang ......slash.....UGhh!

Sån syns jeg det burde vært:pang,slash,cut,hopp,kling,cut,ughg!
 
#33
Opprinnelig skrevet av delta zai@15.12.2004, 10.35
Det at det fryste plage meg ikke en dritt. Det var når de angrep kunne det gå litt fortere iforhold til at det fryste først. Det er liksom sån........hack.......bang ......slash.....UGhh!

Sån syns jeg det burde vært:pang,slash,cut,hopp,kling,cut,ughg!
149309​
Jaha? Planer om å utdype dette her?
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#34
Opprinnelig skrevet av delta zai@15.12.2004, 10.35
Det at det fryste plage meg ikke en dritt. Det var når de angrep kunne det gå litt fortere iforhold til at det fryste først. Det er liksom sån........hack.......bang ......slash.....UGhh!

Sån syns jeg det burde vært:pang,slash,cut,hopp,kling,cut,ughg!
149309​
:ler:


Men uansett...

Har forholdsvis store forventinger til Kotor 2 igrunn. Var litt skeptisk når jeg fikk vite at det var en ny utvikler, men når jeg fikk høre rullebladet deres så ble det hele mye bedre ^_^

Likte kotor 1 veldig godt.. faktisk ett av mine favorittspill. Og av det jeg har lest ser ikke oppfølgeren ut til å skuffe.
Men en ting... jeg har bare spilt det på pc. Er det bedre å spille det på x-box? Jeg innbiller meg at det er kanskje litt bedre på pc, med tanke på kontroll, og at grafikken muligens er bedre. Hva syns dere?
 
#35
Opprinnelig skrevet av Ronin@15.12.2004, 14.16
Men en ting... jeg har bare spilt det på pc. Er det bedre å spille det på x-box? Jeg innbiller meg at det er kanskje litt bedre på pc, med tanke på kontroll, og at grafikken muligens er bedre. Hva syns dere?
149433​
Jeg skulle gjerne likt å vite det motsatte. Jeg har bare spillt det på Xbox, og synes kontrollen funker veldig bra der. Jeg har derimot hørt at kontrollen er typisk konsoll-kontroll på PC også, så hvis det er så og si ingen forskjell kan det være at spillet er å foretrekke på Xbox, eller i det minste med en gamepad. Men hvordan styrer du på PC? Hvordan er kontrollen der?
 

SHDR

Gullmedlem
#36
Uh ... du styrer en cursor rundt på skjermen med musen, basically, og trykker på de ulike ikonene i kamp, velger ikoner via piler, og that's it. Husker ikke helt nyansene, bare at det var veldig lett. Du går med WASD, og bruker force med høyre museknapp. venstre museknapp engasjerer deg i en handling med en NPC. Ymse keyboard-shortcuts gir deg tilgang til character sheets, kart, et cetera. Helt vanlig. Temmelig velutviklet, faktisk. Siste store RPG-et jeg spilte var Planescape: Torment, og der er jo interfacet rimelig ondskapsfullt.

Noen som kan forklare hvordan det henger sammen på Xbox? Jeg får ikke begynt å spille før på søndag, etter at jeg kommer hjem fra London. Og da er prosjektøren min kommet også. :kos:
 
#37
Opprinnelig skrevet av Shadar@15.12.2004, 23.38
Uh ... du styrer en cursor rundt på skjermen med musen, basically, og trykker på de ulike ikonene i kamp, velger ikoner via piler, og that's it. Husker ikke helt nyansene, bare at det var veldig lett. Du går med WASD, og bruker force med høyre museknapp. venstre museknapp engasjerer deg i en handling med en NPC. Ymse keyboard-shortcuts gir deg tilgang til character sheets, kart, et cetera. Helt vanlig. Temmelig velutviklet, faktisk. Siste store RPG-et jeg spilte var Planescape: Torment, og der er jo interfacet rimelig ondskapsfullt.

Noen som kan forklare hvordan det henger sammen på Xbox? Jeg får ikke begynt å spille før på søndag, etter at jeg kommer hjem fra London. Og da er prosjektøren min kommet også. :kos:
149493​
Å dømme kontrollen i spillet du har med mus og keyboard etter det du skreiver der, så kan jeg trygt si at det er bedre med en vanlig konsoll-kontroll. Der behøver du ikke å stresse med og finne ut hvor hver enkelt knapp ligger o.l. Dette blir vel en smakssak, men jeg føler at du får mer kontroll på en.. kontroll. Kan desverre ikke si noe om spillet, Shadar.

Skal jeg forklare den? Beklager, det kan jeg ikke. Eller snakket du om noe annet nå? :svette:

Sån syns jeg det burde vært:pang,slash,cut,hopp,kling,cut,ughg!
Som et helt ordinært hack 'n slash-spill? Nei, du gutten min, da får du finne deg et annet spill.
 

SHDR

Gullmedlem
#38
Jeg tror han henviser til den stakkato, turbaserte animasjonen. Det er ikke mellomanimasjon, så hver gang karakterene ikke tar seg til noe, står de bare og vugger. Om det var konstant kamp mellom rundene også, med utfall under runden, ville ting sett langt fetere ut.

Se det for deg ... jediene krysser konstant klinger og slåss også mellom turene, så gjør de utfall når det er deres tur. Smart? Ja, og evig mye stiligere enn slå, vent, argh-opplegget som hersker i det nåværende systemet.
 
#39
Ja, og evig mye stiligere enn slå, vent, argh-opplegget som hersker i det nåværende systemet.
Jo, selvfølgelig hadde det vært det. Men på måten han sa det på, virket det som om han ville ha et konsept likt det i Fable. Og det blir til tider kjedelig.

Men nå er jo dette et RPG-spill, og ikke et tåpelig hack 'n slash. Selvom det sikkert hadde sett bedre ut som du beskrev det.
 
#40
Sett bedre ut kanskje, men sånn som det er nå er det mer oversiktlig. Synes ærlig talt disse lys-sverd kampene er tragisk kjedelig å se på, det ser rett og slett tamt ut.