Star Wars: Knights of the old Republic II

D

Deleted member 365

Gjest
hahaha... holdt på å le meg ihjel når jeg leste Ebon hawk på det bildet...

Men glad for at folk fikk fikset opp i problemet.


Kotor 2.. jeg liker spillet meget godt, men som mange nevner er det altså dette lag-problemet. Lite koselig er det, men jeg har ennå ikke dødd i spillet.
Hittil synes jeg det er litt for enkelt.
 
Har nå fullført Kotor 2 på Dark Side, er veldig fornøyd med spillet.

Eneste skuffelsen var slutten på spillet, ihvertfall i forhold til Kotor 1 slutten.
 

SHDR

Gullmedlem
Morsomt du skulle si det ... det virker nemlig som om historien skulle tatt en ganske annen vending, men det kan se ut til at det ble klippet.

!!OBS!! SPOILERS INBOUND !!OBS!!

En kar på Evil Avatar har tittet gjennom dialogfilene i KOTOR2, og kommet opp med ganske mye interessant. Om noen har opplevd noe av det som står her, fortell, fortell! Denne slutten virker mye bedre, og ikke minst mye, mye mer rørende.
 

SHDR

Gullmedlem
Glemte å linke, gitt. :flau: Det kommer nå. Den alternative slutten virker en hel del bedre enn den som til slutt ble dasket inn i spillet. Som var åpen. Slutten jeg fikk levnet ikke mindre enn TRE store plottråder løse. Ikke sånne småtråder, men tre plottråder som DEFINERTE historien. Ergo var det ingen closure på historien, bare slutt.
 

K999

Keystone State Of Mind
hei

det va litt n00b av dokke å tro at det va ebon hawk på det bildet vi kan jo lett se at det er millenium falcon (omfg har derre ikke sett filmene)
og det med kotor 1-2 er litt sent ute men skal snart få 2 en.
1 var glimrende ;)
 

SHDR

Gullmedlem
Neste generasjon vil jeg forresten ha KOTOR med god grafikk. Jeg gir faen i hva det koster å gi meg det, og jeg driter i om det tar tre år, men den motoren som ligger under KOTOR-serien holder faen meg ikke lenger. Jeg vil se Realistiske ansiktsuttrykk, jeg vil se fabelaktig animasjon og jeg vil se samtaler med animerte ansikter. De animasjonene kan godt være canned, altså at det er den samme rynkingen av øyenbrynene hver gang, men gi meg iallfall den lille illusjonen. Gi meg mer enn tre ansikter, og få dem PENE. Ikke lag stirrende mannequin-dukker som livløst ser forbi meg og ut i intet. Neste gang vil jeg se konstant kamp med runder på et halvt sekund så jeg slipper å se figuren min stå stille. Drit i å la slagene telle som runder, la rundene beregnes inne i kampdansen, og når noen får skade, la guarden brytes og sverdet treffe kjøtt. Få combat-AI som kan gjøre noe mer enn å stå stille og skyte, gi meg bosskamper som krever mer enn å løpe i ring mens du bruker healing-items. Gi meg oppdrag der jeg slipper å HENTE ting, gi meg mulighetene til å bli fanget under et infiltrasjonsoppdrag, gi meg muligheten til å spille ut av alt annet enn min sikre død.

Andre som har ønsker?
 
Unngå de faens irriterende utavdæsjøl-opplvelsene ...
 

K999

Keystone State Of Mind
veldig bra forklart shadar men hvorfor ikke ha litt mer oppdrag som stammer fra filmene det hadde jo vært litt kult å kjørt til kamino eller geonosis og vært på arena en der
 
Hadde du fulgt med, så ville du skjønt at KOTOR spillene foregår hele 4000 år før handlingen i filmene, så oppdrag som stammer fra filmene ville vært helt bak mål.
 
Jeg vil ikke akkurat si søppel, Attack of the Clones: Ja den er Søppel.
Har følgt med litt på Star Wars.Com nå på Episode III Video Documentaries (er hyperspace member) Personlig synes jeg den ser utrolig fet ut og syns det er bare bra at de driver mye med datagrafikk i filmen. Og bare sånn helt til slutt, Wookiene skal ikke være datalagde. Jo noen av dem, men det er bare når de skal lage en stor masse av dem og slikt. :)
 
Opprinnelig skrevet av Shadar@07.03.2005, 15.21
Neste generasjon vil jeg forresten ha KOTOR med god grafikk. Jeg gir faen i hva det koster å gi meg det, og jeg driter i om det tar tre år, men den motoren som ligger under KOTOR-serien holder faen meg ikke lenger. Jeg vil se Realistiske ansiktsuttrykk, jeg vil se fabelaktig animasjon og jeg vil se samtaler med animerte ansikter. De animasjonene kan godt være canned, altså at det er den samme rynkingen av øyenbrynene hver gang, men gi meg iallfall den lille illusjonen. Gi meg mer enn tre ansikter, og få dem PENE. Ikke lag stirrende mannequin-dukker som livløst ser forbi meg og ut i intet. Neste gang vil jeg se konstant kamp med runder på et halvt sekund så jeg slipper å se figuren min stå stille. Drit i å la slagene telle som runder, la rundene beregnes inne i kampdansen, og når noen får skade, la guarden brytes og sverdet treffe kjøtt. Få combat-AI som kan gjøre noe mer enn å stå stille og skyte, gi meg bosskamper som krever mer enn å løpe i ring mens du bruker healing-items. Gi meg oppdrag der jeg slipper å HENTE ting, gi meg mulighetene til å bli fanget under et infiltrasjonsoppdrag, gi meg muligheten til å spille ut av alt annet enn min sikre død.

Andre som har ønsker?
186259​
Meget bra innlegg Shadar og er ganske enig i omtrent alt du sier. KotOR 3 på Xbox 2 hørest veldig bra og ikke minst fristende ut. Da forventer jeg selvsagt at alt blir vesentlig oppgradert. Nytter selvsagt ikke å fortsette med den gamle KotOR motoren som de to spillene hittil har brukt. Det jeg forventer av en eventuell treer i serien er blant annet skikkelig "neste generasjons" grafikk. Lipsync og generellt bedre og mer varierte ansikter/ansiktsuttrykk. Flere force krefter, og DTS lyd. Kampsystemet synes jeg fungerer bra slik det er, så om det ikke blir forandret stort bryr meg egentlig ikke så mye.
Men dette blir nok en god stund til. Ser for øyblikket frem til Jade Empire!
 
KotOR2? Jo, men starten av spillet virket dritkjedelig. Jeg mener at man bør gi spilleren mye frihet i starten, og pøse på med de vanskelige tingene senere. Sier ikke at det er vanskelig i begynnelsen, men det virker litt innestengt.
 
Problemet med kotor spillene er man kommer for sent igang. Peragus mines var et stort gjesp, noe som trolig har fått flere utålmodige spillere som ikke liker star wars i utgangspunktet til å droppe spillet.
 
Just what I'm talking about. De må få gang på det. Kjenner en fyr som byttet spillet tilbake etter å ha prøvd det en gang, fordi han ikke startet med lightsaber.
 
C

Chaz

Gjest
Fjernet alle innleggene som hadde noe med krangelen å gjøre, og om noen skulle ha interesse av å fortsette "debatten", så kan de ta den et annet sted.
 
Opprinnelig skrevet av IGN XBOX
GN: It took a while to get your first lightsaber in KOTOR. When can gamers expect to wield the ol' laser blade in KOTOR II?


Mike Gallo: Well, since it's an RPG, and the lightsaber is one of the most powerful weapons in the game (and Galaxy), we have to treat it as a very special item. Getting your lightsaber is not a small task, and we don't want to reveal too much about how you get it. To answer the question of "when," the answer is late enough to not break the balance of the game and early enough so that people can have a good time running around as a Jedi Knight for a large portion of the game. That is intentionally vague, because not everyone will acquire their lightsaber at the same time.
Jeg er 100% enig med Mike her. KotOR et et rollespill, ikke et 10 timers "hack 'n slash" spill. Og da synes jeg det hadde blitt litt dumt å starte direkte med lyssaberen. Når du har spilt i mange timer før du endelig finner den, får du en mye større følelse av på ha funnet noe virkelig bra, om dere skjønner.
Jeg vet at mange folk er av den utålmodige typen, men da er kanskje ikke rpg sjangeren for dere.