Steam-tråden for Mac (og PC antar jeg (sukk))

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
799,90 for nyeste CoD uten ekstrainnhold iallfall. Nei, aner ikke. Jeg blir dog overraska om det plutselig blir billigere å handle på norske Steam.

PS: Hvis vi nå får påtvunget Google Translate-norsk i Steam blir det nødbloggings, jeg bare sier det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei, de viderefører $1 = €1-policyen og sier at €1 = NOK1 hehe ;) ;) ;)
 

Lodin

Der Waaaah
De fleste sider som Gamersgate og sånn som kjører nårske kråner oversetter bare prisen fra euro etter min erfaring. Ikke at det betyr at ikke Fetthest har rett.
Sånn ellers sa Gaben også at de skal fjerne Greenlight. Ikke no konkret om hva som kommer istedet, men han sier at sjappa skal utvikle seg. Blir ikke overaska om de lager en egen del hvor omtrent hvem som helst bare kan mekke seg en konto og slenge ut dritten sin. Blir enda mer ghetto enn indiegreiene til 360.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Blir spennende å se hva det kommer til å koste for en skibrille når de er ferdige. Uansett så har jeg trua og håper de blant annet får fikset øyetrackinga skikkelig, for det hadde vært fett og sitte der og se til siden med øyet og at man da forandrer fokuspunkter og hvor man ser på den måten i tillegg til snuing av huet og det der.
Eneste jeg er skeptisk til er de skumle spillene. Jeg kommer til å tisse på meg, og da må vi kjøpe ny sofa også. :(
 

Novastrum

Feminist-elitist
Risk of rain ass. Bare...Bare sjekk det ut, seriøst. Jeg har ikke vært så hekta på en plattformer før (bortsett fra kanskje castlevania/rogue legacy). Det er ikke det at man nødvendigvis sitter flere timer i strekk (bortsett fra første dagen kanskje), men formen er så og si perfekt for en 10-30 minutters runde. Har vel bare lagt rundt 7 timer i det denne uka, men har ikke sett halvparten av det spillet har å by på - ser mange folk har 30-40 timer på samvittigheten. Har låst opp 4 figurer nå, og er vel 9 totalt. Alle figurene spilles på forskjellige måter, bortsett fra at alle kan gå og hoppe.

Det er noe med kontrollen, og balansen som føles helt avsindig bra. I starten er det veldig uvant (understatement), men når man får kontrollen i blodet så blir det fort veldig gøy.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Joa, gjorde et nytt forsøk med Steam In-Home Streaming i helga. Skreiv jo om det i en annen tråd her men denne føles mye riktigere.

Uansett: Turen var kommet til Metal Gear Rising. Jeg flytta lappisen inn på kjøkkenet, rigga med til med gampepad og starta opp, og... vel, det så jo bra nok ut. Det er bare det at selv den bittelille laggen som introduseres når du streamer MGR er nok til å rasere spillet fullstendig. Flyten var helt borte. Så: Funker fresht med litt treigere og tyngre spill, ikke like gull med spill hvor hver frame teller. Det sverre!
 

Lodin

Der Waaaah
Enda en grunn til å ikke kjøpe seg Boner: Twisted Pixel har akkurat annonsert at Lococycle kommer til Steam 14 februar. :v

I virkelige nyheter slapp de akkurat Hostile Waters: Anateus Rising som har vært borte fra GoG en stund og det er jo en godbit.
 

Lodin

Der Waaaah
Steam Music er det siste som har dukka opp som beta. Det er da ganske enkelt en musikkspiller som lar deg kjøre mp3er og sånn fra modermaskina mens du spiller. Ikke så stort i seg selv, men et viktig første steg for å gjøre en Steamchine til en fullverdig multimediaboks. Tipper og det vil dukke opp apper som Spotify og dill som lar en streame filmer. Så ja, Valve kommer til å ha noen digre markedsandeler om noen år.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Hell yes. UT føkkings 2004 hadde innebygget musikkspiller, men ikke sett noe til lignende konsept bortsett fra i GTA. Håper dette blir linket opp mot Spotify og mulig å bruke i vanlig Steam overlay, og kanskje spill kan bruke API-et i sitt eget GUI også. Hadde for eksempel vært genialt å kunne tune inn med pip-boy til en Spotify-radiokanal skreddersydd med tusenvis av 50-talls slagere i neste Fallout.
 

Lodin

Der Waaaah
Vel Eurotruck er uansett det beste spillet siden det bare streamer en haug med internettradio. Kan få inn stort sett hvilken som helst kanal bare ved å legge URLen i ei txt-fil. Hotmix har faktisk en egen jingle gående til alle Eurotruckerne der ute.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Testa ut In-Home Streaming i helga og er i første omgang veldig imponert over hvor bra det fungerer i en relativt tidlig beta-fase. Spilte Broken Age et par timer med samboen på TV-en og det eneste aberet var litt funky musekontroll, noe som enkelt kan fikses ved å koble bluetoothmusa rett i Host-PC-en. Testet også Bioshock infinite mot macbooken i 2560x1440 og til min overraskelse fungerte det faktisk sånn halveis. Det hakket akkurat for mye til å være kult i lengden, men som en test var dette imponerende. Kjører trådløst over en "gammel" dir 655-router, så det blir spennende å prøve over gigabit ethernet/nyere router.

Var også latterlig enkelt å sette opp. Aktivere betauptates på begge klientene, så dukker spillene som er installert i Host-Steam direkte opp i Guest-steam.

Noen spill fungerte input ikke i av en eller annen grunn - men dette kan også fikses enkelt ved å kjøre PS3/Xbox-kontroller rett på Host-PC-en.

Fremtiden med å leie et gaming-kraftjern i skyen virker plutselig mange stormskritt nærmere.
 
Fremtiden med å leie et gaming-kraftjern i skyen virker plutselig mange stormskritt nærmere.

Hjemme i nettet ditt har du <1 ms responstid. Mot "skya" har du minst 30 ms så fort du passerer din lokale nix, da blir det plutselig merkbart med lag.
Det kan funke på spill hvor responstid ikke er viktig, men FPS/twitch spill? Hell no.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Enig i premisset (og i at twitch-spill vil være vanskelig over nett uansett), men:

"fremtid" != "i dag"

Det pågår helt ekstrem utvikling ved kjernenettverk rundt om i Europa/USA. Det finnes for eksempel allerede i dag flere nettverk med huber i beneluxlandene som opererer mellom London/Paris/Frankfurt/Amsterdam ved 5ms latency. Disse opereres i dag av nettleverandører, forskningsinstitutter og finansinstitusjoner.

Jeg vil ikke tro det med dagens utvikling er umulig å kunne tilby ~10ms for maskinvareleie til vanlige forbrukere i overskuelig fremtid. Bare se hvor mye som har skjedd i (Oslo) de siste fem årene.