Steam-tråden for Mac (og PC antar jeg (sukk))

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så, ja, Descent er ute på Steam. Tør du å kjøpe det? Tør du la være å kjøpe det? Tror faktisk jeg har originalesken liggende og slenge et sted ennå. Diskettversjonen, forstås.

Og i andre nyheter er Risk of Rain fortsatt på Midweek Madness-tilbud, bare skjøp det ok.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Yess. I går da, i går, så spilte jeg med Enforcer og bare, bæm, jeg fikk dobbel Leech Seed (healing hver gang du skader noen) og så fikk jeg bazooka sånn at alle skuddene mine eksploderte. Så fikk jeg Piggy Bank (få penger automatisk), Plasma Tether (en stråle som varer i cirka ett minutt som zapper fiendene den hekter seg på konstant), oooog da jeg kom til Fungal Caverns fikk jeg to bots, hvorav en var vanlig skyter og den andre var av typen minigun. Med Protect and Serve (skjold som gjør at du går skitsakte men beskytter mot all skade fra fronten og senker cooldown på skuddene dine) var tre meter det nærmeste noe klarte å komme. Så, joda, jess, dette går veien. Så gikk jeg meg bort. Brukte fem minutter med bare vas på å finne teleporteren, og da var jeg godt oppe på Hard. Så... ja. Det artigste spillet, og det mest raeg-verdige spillet. Antageligvis det verste sådan jeg har spilt. Men hadde det vært like artig uten? Ikke sjans. PS: For ekstra risk of raeg, spill uten gamepad.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Valve introduserte sitt nye tag-system på Steam i dag. Og siden det er brukerne selv som setter tagsa blir det nok en god del sånne fremover:

 

Lodin

Der Waaaah
Hvordan i helsike kunne noen hos Valve tro dette var lurt? XD




Det skal dog sies at jeg fant tre rogueliker jeg aldri har hørt om via det nye systemet. Blir vel bedre etterhvert.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Fikk øye på Strider i helga, det skal visstnok slippes på onsdag (!):
Har spilt en del Strider 1/2 i emulator og vet at dette er noe jeg kan like, men har ikke så mye erfaring med spill fra Double Helix. Ser i alle fall ut som de har fått på plass en god del Strider-lignende action:

Liker kanskje ikke helt høykontrastfilteret og at alt skal være mørkt, men selve gameplayet ser potensielt artig ut.

Det er mange gode intensjoner på gang i alle fall - og setninger som dette kan vi like:
One of the staff's main influences is the video game Shadow Complex as producer Andrew Szymanski wanted Strider to imitate the game's balance between combat, speed and exploration.
Det blir å spille med stikke hvis det viser seg at dette er noe å bruke tid på.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Strider 1 og spesielt 2 er helt sjennialt, Egon hvis du spør meg, men akkurat som deg er jeg litt nervøs mtp. Double Helix. Silent Hill Homecoming fikk vel ikke akkurat glødende omtale, Killer Instinct til Xbone har jeg aldri testa og GI Joe: The Rise of Cobra...? Men men. Lov å håpe, og forhånds-buzzen har da vært positiv såvidt jeg har sett.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Generelt gode anmeldelser så langt, ja. Eurogamer klager på at det bare gjør det samme som Symphony of the Night, og andre Metroidvania-spill. Som om det på noensomhelst måte er noe negativt. Dette blir nok day one her i gården, ja.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
7/10 hos Ævvrogejmer og Kant, har forhåndsbestillert.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Men ja, hva annet kommer på Steam nå om da'n? Nei bare Ikaruga da vettu. Blir veldig overraska hvis det er med noen særlige endringer fra Xbox 360-utgaven, men hvis du ikke har spilt før og liker sjmøpps så er dette must-buy.
 

demake

Seksuelt godteri
Og musikken.
 

Lodin

Der Waaaah
Apropos musikken preordra jeg også Strider siden man får med soundtracket. Det er mekka av en Michael John Mollo som tidligere jobba med folk som Virt, men så hoppa over på noen prosjekter i Hollywood. Han er nå tilbake på spillfronten og har remixa flere av låtene fra NES og Genesis-utgavene. Trur de blir å eie.

E: It keeps happening, bro! Strider kjører i 720P på Bone og 1080P på PS4. =D
 

Novastrum

Feminist-elitist
Apropos Ikaruga:
27" 1440x2560 vertical.
Hell YES.



Fikk bare testa en halvtimes tid før leggetid i går, men førsteintrykket var kostelig. Vil driste meg til å si at dette er en av de bedre Japanske PC-portene jeg har sett, selv om gamepadstøtte er tilsynelatende begrenset til x360 og museinput ikke snur seg når man setter skjermen til vertical.

Uansett er ikke dette noe som ikke kan løses med Joy2Key.
 
Ah, Ikaruga... gode minner av at 28" crt-en min fikk seriøse psykedeliske farge-problemer da jeg satt den på høykant. Likevel verdt det!
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Testet Strider-demoen på ps4 igår så dette er helt sikkert feil tråd, men uansett.
Nå har jo ikke jeg spilt tidligere Strider-spill men demoen var litt skuff, ikke fordi det ikke var kult, men det var litt lite man fikk ut av det. Man fikk ikke testet noen sånne spesialegenskaper nesten, og de to man fikk synes jeg nesten det var litt rart at man ikke startet med. Uansett da. Det går fort og kontrollene virker presise, men som nevnt. Demoen er uhyre kort og var ikke givende nok til at jeg gadd å teste demoen to ganger. Håper hele spillet er kulere enn demoen.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg fikk testa fullspillet noen minutter i går, og jeg fikk i alle fall et veldig godt førsteinntrykk. Spillet er som skapt for arkadestikke, men støtter det selvsagt ikke ut av boksen uten at man joiker det til med Joy2key. Men - når man omsider har gjort det vil jeg påstå at dette er det mest responsive 2D-plattformspillet jeg har spilt på en stund. Virkerlig artig å hoppe rundt på Strider-vis og kappe roboter i to. Skal prøve å få klemt inn noen timer i kveld.

På en relatert note, hater dagens demoer som varer i fem minutter. Jeg tror ikke en demo har fått meg til å kjøpe et spill på mange år. Demoer bør minst vare én time, for at man skal rekke å føle om ting sitter. Det er jo derfor freemiumspill har blitt så populært, man blir hekta på noe, og terskelen for å kaste penger i det blir lavere og lavere.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Testa såvidt jeg også, fikk bare en liten smak på opplevelsen men det er supersmooth og lagt opp til litt lett utforsking mellom slagene så det virker som særdeles god sort.
 

Lodin

Der Waaaah
Jeg digger kampsystemet og akrobateringa i det minste. Tok første boss som er omtrent den samme som på Genesis og den eide. Bare synd den ikke er mekka av politbyråmedlemmer fra Eurussland. Ikke har den hammer og sigd heller.
Syns forsåvidt utforskinga og bretta kunne vært mer artige, men det tar seg kanskje til. Ser ikke helt hvordan de skal døtte jungelen inn i dette dog. Uansett er det fett nok å ninjae omkring som en gærning.
Forøvrig er porten til PC relativt bleh. Jeg har en bug som gjør at det kjører i 640x480 uansett når jeg setter det til fullscreen. For noen funker det å skifte mellom oppløsninger mens det er fullscreen, men ikke her.
Og jeg veit ikke hvor lenge den stikka vil funke for deg Nova. Etterhvert får man kastekniver og noen pussler krever at man sikter med høyre stikke for å treffe pinglefjomser.