Steam-tråden for Mac (og PC antar jeg (sukk))

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ble ikke CAD nedlagt likevel, altså?
 

Lodin

Der Waaaah
Nei, han bare drepte alle folka i hovedstoryen og fortsatte med det vanlige rælet. Påstår stadig vekk at han skal reboote greiene, men det er godt over ett år sida nå.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fytti fela, nå er det rød alarm her. Valve hadde tydeligvis et skikkelig ess i ermet, og i dag avslørte de hva høstens virkelige storslegge på Steam er for noe. Slipp alt dere har i hendene, finn fram bankkortet og fort dere å kjøpe... Daikatana. Hva venter dere på? John Romeros episke epos hvor du skyter deg gjennom flere tidsepoker med superkompisene Superfly Johnson og Large-Breasted Asian Woman, på jakt etter det legendariske våpensverdet Daikatana. Endelig, vil nok de fleste si.
 

Lodin

Der Waaaah
:eng: Det har vært ute hos GOG siden kuene kom hjem i fjor en gang.
Lei av at spillmedia gjør et stort nummer av at ting som System Shock 2 og I Have No Mouth dukker opp der når man har kunnet kjøpe dem digitalt dritlenge.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Absotutely! Det er spillet som fortjener å bli arcadestikka i portrait mode! (hvis det er lov å si)

Valid point:

Methos [CPC] [F/I/N/] Akkurat nå
How come this has to be greenlit to be (re)released when Daikatana get published directly? Valve are you serious?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Daikatana er det vel Squenix som eier, og de har nok publisher-kontrakt med Valve fra før av. Skal du selv-publisere noe (som f.eks. Deadly Premonition eller Ikaruga), må du gjennom Greenlight. Men ja.
 

Lodin

Der Waaaah
Fyren har alikevel et jævla solid poeng. Det er rimlig mongo at Steam har delegert alle klassikere som ikke har utgiveravtale der eller allerede har gitt ut no uavhengig til dassmarkene som er Greenlight.

Nå måtte jeg google for å dobbeltsjekke at dette ikke var en cheap knock-off, men nei. Jeg har lest det som Ikagura i alle år. :psyduck:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Steam Greenlight er et ubrukelig opplegg som er verre for indies enn selv jævla App Store, news at eleven.
 
Men bra for forbrukere? At ikke Steam-listene oversvømmes av bedritne opplegg og knock-offs, som i App Store. Jeg veit ikke helt, jeg. Optimalt er det ikke, men jeg tipper arbeidsmengden til Valve gikk ned betraktelig (ikke bare målt i antall henvendelser fra utviklere eller selve godkjenningsprosessen, men også support ut mot sluttbrukere).
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Men det er vel ikke stor sjanse for at Ikaruga ikke går gjennom, så da blir jo Greenlight en slags reklameperiode hvor fansen gjør andre oppmerksomme på spillet, til null kostnad for Treasure? Mvh en som aldri har vært innom Steam Greenlight.
 
Det er kanskje ikke akkurat slik Steam Greenlight er ment til å fungere, men det kan jo være en heldig bieffekt. Aller helst ville nok dog Treasure ønsket å bare selge (og fans bare kjøpe) fra idag av.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Problemet er ikke at Ikaruga ikke kommer på Steam (det gjør det), problemet er at mindre/ukjente indies ikke har en sjans i havet med mindre de har et stort-ish publikum fra før av, noe som i praksis betyr at du trenger en etablert fanbase for å ha en mulighet. Liten sjans for å bli "oppdaget" gjennom Greenlight, altså.
 
Men om du ikke blir "oppdaget" har det vel ikke å mye å si om du ligger ute på Steam eller ei, så rent salgsmessig. Eller?
 

Lodin

Der Waaaah
Ikaruga, Silent Storm og Postal 2 har ikke noe på Greenlight å gjøre i det hele tatt. Spill som allerede er etablerte selgere og (i noen tilfeller som ikke Postal 2) klassikere bør bare kunne fyres over til Valve og slenges opp automatisk.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Men om du ikke blir "oppdaget" har det vel ikke å mye å si om du ligger ute på Steam eller ei, så rent salgsmessig. Eller?


Uansett, regner med alle har meldt seg på Steam Machine-betaen? Jeg er iallfall 10000% sikker på at jeg får en Steam Machine gratis av Valve om bare noen strakser, og de har nå lagt ut litt info om hva jeg kan kose meg med når den kommer:
The 300 prototype units will ship with the following components:
GPU: some units with NVidia Titan, some GTX780, some GTX760, and some GTX660
CPU: some boxes with Intel : i7-4770, some i5-4570, and some i3
RAM: 16GB DDR3-1600 (CPU), 3GB DDR5 (GPU)
Storage: 1TB/8GB Hybrid SSHD
Power Supply: Internal 450w 80Plus Gold
Dimensions: approx. 12 x 12.4 x 2.9 in high
Titan-en er nok til meg, men dere får sikkert mye moro med 780-ene deres.