Da var spillet bestilt hos CDon!
Det ser helt ræva ut og fpsen lugger når det er mer enn fire folk på skjermen, men ved min bestefars snute det kjører!
Så noen tanker. Kampsystemet er rimelig digg. Man merker når man treffer noe og blokkinga er realistisk. Prosjektiler som piler og magibolter suser og fint avgårde.
Det er gøy med fysikk. I motsetning til alle andre som blir imponert over at man kan skyte bøtter på tau blir jeg imponert over at jeg kan løpe omkring på disken i en butikk og velte alle varene på gølvet.
Tutorialen er altfor lang. Veit mange ble forvirra når de i Morrowind bare ble kasta rett på gata uten noen ide om hva de skulle gjøre, men jeg føler på meg at jeg kommer til å bli rimelig irritert sjette gangen jeg må håndholdes gjennom den første dungeonen en halvtimes tid.
Kontrollen på PC er rimelig mongo. Man kan ikke skifte museknappene og av en eller annen grunn er use-knappen låst til F5. Også irriterende at man feks. må holde shift inn og venstre-klikke for å kaste ting ut av inventoryet. Alt i alt virker det som de brukte fem minutter på å designe PC kontrollen for så å fokusere på 360en. Ikke at det er noe stort problem å remappe knappene direkte i Windows da, bare litt stress. Men selve gåinga og å snu seg med musa flyter bedre enn Morrowind så det skal de ha skryt for. EDIT: Jeg bæsja litt på leggen. Museknapper kan editeres, det gjøres bare ikke på samme sted som keyboard-mapping. Det ser også ut til at space brukes til å aktivere ting. Hva man ikke lærer av å titte i en manual.
Interfacet er vel minimalistisk. Sikkert for at de stakkars konsollfolka ikke skal få hodepine, men jeg foretrakk å ha inventoryet og statsa mine på samme skjerm i Morrowind. Men inventoryet er ihvertfall satt opp i lister som er lette å sortere. Eh, man vender seg vel til det.
Når det gjelder grafikken skal jeg ikke si så mye. Maskina mi ligger under minimumskravet så jeg har det meste på de laveste settingsene. Det ser mer eller mindre ut som Morrowind bare med bloom og dynamiske skygger.
Jeg spiller forøvrig en fighter nord med fokus på sverd og skjold. Har skaffa meg nesten fult iron armor og tenkte jeg skulle finne en fighters guild og ta noen oppdrag der. Problemet er bare at jeg ikke aner hvor den guilden er og det fins ingen jeg kan spørre (fordi de har forenkla pratinga sånn at orker ute i villmarka ikke skal prate som engelsk professorer).