The Elder Scrolls IV: Oblivion

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det begynner å dukke opp her også, på magisk vis. Hvis er i nærheten så avhengigshetsskapende som Morrowind var, så kjøper jeg det samma sekundet jeg har nok penger til det. Akkurat nå går det i egg&nudler og lån for å betale leia.
 
Takk Mongis! Naturen ser så... deilig og ekte ut. Det er nesten som om man vil dra dit med det samme, smake frukten som henger på trærne og kjenne vinden løfte håret. Deilig.
 
Takk Mongis! Naturen ser så... deilig og ekte ut. Det er nesten som om man vil dra dit med det samme, smake frukten som henger på trærne og kjenne vinden løfte håret. Deilig.
[/b]

Er det en sammenheng med den, og blomsten i avataren? ^_^
 
Torrents! Dæven jeg laster ned spill og warez med torrents og jeg skryter av det fordi jeg får spillet en dag før alle andre og jeg er bedre enn alle dere fuck yeaaah.
[/b]
Synes egentlig ikke det er noe å skryte over. Er en liten fattig og grådig, så jeg tyr til andre midler. Dessuten skuffet Morrowind veldig, så jeg tørr ikke ta sjangsen på å betale så mye for et spill jeg kanskje ikke vil like. Og jeg får det neppe før dere. 4 GB kan ta flere dager på min PC. Er jeg heldig har jeg det på begynnelsen av neste uke.
 
Samme som lodin. Vil sjekke om maskina mi takler spillet. Gjør den det kjøper jeg det på fredag. Forresten, det er ikke problemer med å bruke savegames fra nedlastet versjon når jeg bruker det kjøpte spillet? Trenger ikke reinstall heller (eller kreves det for å oppgi ny cd-key)?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Support for warez-spill finnes ikke, ikke her og ikke noen andre steder, så derfor spør du heller ikke etter det. Er du trettentrettisju nok til å laste ned, så er du vel trettentrettisju nok til å få det til å funke selv også. Koz.
 
Burde jeg vel egentlig klart å tenke ut selv. Jaja, gidder ikke starte en game isåfall. Får heller bare teste om det fungerer på maskina og vente til fredag som alle andre.
 
Som flere har nevnt, så vil jeg si til de av dere som velger å skaffe seg spillet via mindre lovlige metoder, at dere får vær så god å holde kjeft om alt fra hvorfor til hvor dere anskaffer spillet slik.
Vennligst spar dere for subtil hinting til hva dere gjør angående piratvirksomhet. <_<
 
Leste på ett forum at det skulle være noen problemer med nvidia kort...
Var masse lagging og noen rykter var at nvidia skulle komme med noen nye drivere pga. det hele ...
 

Lodin

Der Waaaah
Da var spillet bestilt hos CDon! :D
Det ser helt ræva ut og fpsen lugger når det er mer enn fire folk på skjermen, men ved min bestefars snute det kjører!
Så noen tanker. Kampsystemet er rimelig digg. Man merker når man treffer noe og blokkinga er realistisk. Prosjektiler som piler og magibolter suser og fint avgårde.
Det er gøy med fysikk. I motsetning til alle andre som blir imponert over at man kan skyte bøtter på tau blir jeg imponert over at jeg kan løpe omkring på disken i en butikk og velte alle varene på gølvet. :p
Tutorialen er altfor lang. Veit mange ble forvirra når de i Morrowind bare ble kasta rett på gata uten noen ide om hva de skulle gjøre, men jeg føler på meg at jeg kommer til å bli rimelig irritert sjette gangen jeg må håndholdes gjennom den første dungeonen en halvtimes tid.
Kontrollen på PC er rimelig mongo. Man kan ikke skifte museknappene og av en eller annen grunn er use-knappen låst til F5. Også irriterende at man feks. må holde shift inn og venstre-klikke for å kaste ting ut av inventoryet. Alt i alt virker det som de brukte fem minutter på å designe PC kontrollen for så å fokusere på 360en. Ikke at det er noe stort problem å remappe knappene direkte i Windows da, bare litt stress. Men selve gåinga og å snu seg med musa flyter bedre enn Morrowind så det skal de ha skryt for. EDIT: Jeg bæsja litt på leggen. Museknapper kan editeres, det gjøres bare ikke på samme sted som keyboard-mapping. Det ser også ut til at space brukes til å aktivere ting. Hva man ikke lærer av å titte i en manual. :p
Interfacet er vel minimalistisk. Sikkert for at de stakkars konsollfolka ikke skal få hodepine, men jeg foretrakk å ha inventoryet og statsa mine på samme skjerm i Morrowind. Men inventoryet er ihvertfall satt opp i lister som er lette å sortere. Eh, man vender seg vel til det.
Når det gjelder grafikken skal jeg ikke si så mye. Maskina mi ligger under minimumskravet så jeg har det meste på de laveste settingsene. Det ser mer eller mindre ut som Morrowind bare med bloom og dynamiske skygger.

Jeg spiller forøvrig en fighter nord med fokus på sverd og skjold. Har skaffa meg nesten fult iron armor og tenkte jeg skulle finne en fighters guild og ta noen oppdrag der. Problemet er bare at jeg ikke aner hvor den guilden er og det fins ingen jeg kan spørre (fordi de har forenkla pratinga sånn at orker ute i villmarka ikke skal prate som engelsk professorer). :(
 
Spørsmål!

Størrelsen på mapet. Er alt man kan se på kartet steder man kan da? er jo morrowind og mange andre land ved siden av det man får opp først. Leste jo at det var 9 store byer, men kan bare se 4 på det kartet i spillet. Dessuten virker den delen av kartet ganske lite forhold til jeg hadde antatt.

For å si det sånn, er det dette jeg kan boltre meg på:



eller



Står jo "full map not shown" på den øverste så..
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Ikke for å herpe hypeballen som ruller her, men et par spørsmål;
(har lest igjennom en del av emnet)

Hva er det store med Oblivion?
Hva gjør det så mye bedre enn Morrowind?

Gleder meg til å se responsen når det kommer ut.

Sånn, rent bortsatt fra looks, whats the shit?
 
  • Radiant AI
  • Kraftig forbedret combat system
  • Havok Physics
Dette vil da kunne gi en mye større bredde om hva som er mulig innenfor mods. Hvis du ser bort ifra at det er helt nytt spill med nye interessante områder og historier, så er det vel de tre punktene der som er den store forskjellen fra Morrowind.
 

Lodin

Der Waaaah
Når det gjelder kartet er jeg enig i at det virker lite. På den annen side heter jo spillet Oblivion så jeg regner med at man havner ned i helvete før eller siden. Sikkert mer av kartet der nede.

Hva er så bedre i ES4 i forhold til 3? Kanskje lese denne tråden så får du vite svar?
Greit forklart er det Morrowind med bedre grafikk, fysikkmotor, mer interaktivt gameplay (minigames for å dirke låser og å overtale folk feks.), bedre sverd\pil og bue\magi-system i kamp og eh... hester!
 
Birthsign: The Corky
The Corky's Downs Syndrome spell can be cast once a day. Reduces all combat skills by 80%. Subject is unable to cast any spells due to the sudden growth of its tongue.
 
mitt ble sendt i går kveld, så jeg HAR forhåpninger om at det kommer i dag. Det er jo tross alt a-post. Slutter på skolen 12 i dag, så det blir nok evig venting med falkeøgon på postkassa

Og kanskje Revan egentlig er Bob Marthinus (eller noe) Planter :O