The Elder Scrolls IV: OBLIVION

SHDR

Gullmedlem
Ergo, Revan, er ideen din presist det *motsatte* av virkeligheten. :D Hvis noe så vil spillet gå tregere og tregere ettersom du spiller det mer og mer. Hva faen er det du ser for deg? At x360-en din har en slags hjerne som blir bedre og bedre til å huske etterhvert som du trykker mer og mer Oblivion inn i den?

Dritbra. Ta og google "clear cache x360", du, så skal du nok se at spillet blir litt mer spillbart igjen.

Og rulleguru (med liten r): Godt å se at jeg ikke er den eneste som synes ytelsen på Oblivion på x360 er noe jævla dritt. FSAA-en er en katastrofe, bildet ser ut som det er skalert ganske dramatisk opp fra en eller annen negeroppløsning til 720p, spillet har fucka aspektratio uansett med mindre du har en native widescreen HDTV, fargene er utvaska og fæle, loadetidene er alt for lange og spillet hakker uansett hva du tar deg til.

At folk mener det togvraket der er 2006s beste spill har de faen ikke sett særlig mye rundt seg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
fifan ass dålikste spell nonsine.
 
Liker Oblivion jeg, kampsystemet, magisystemet, måten du kan slå med et sverd og så raskt bruke magi med den andre hånda er kult å se på. Naturen er fin, atmosfæren er bra.. synes dog ikke dialogsystemet er forbedret siden Morrowind, bribing-minispillet har jeg stort sett aldri brukt, bare til å komme opp i level med. Ikke like bra som Morrowind, men jeg skjønner ikke helt hva du klager sånn på, Shadar. Tror nok ikke du er rette mann for denne type spill, så derfor er ikke nødvendigvis spillet dårlig. Jeg liker ikke Final Fantasy, men vet at spillene er supre. De appelerer bare ikke til meg. Men over til spillet igjen. ;)
(No harsh feelings SHDR, still friends I suppose?)

Så nettopp Da Vinci Koden, og jeg ble mektig imponert av skuespillet til Silas, eller han som potretter Silas. Derfor, som den fantasifulle, teite, barnslige ungen jeg er, har jeg laget meg en Breton ved navn Silas. Han ligner egentlig veldig lite, men jeg skal spille på samme måte, leve meg helt inn i det. Håper på å komme inn i Oblivion igjen på den måten, til Skjelvende Øyer kommer. Silas skal være en Mage, og jeg skal skaffe meg de resterende Oblivion gamerpointsa jeg har igjen. Forhåpentligvis. Har egentlig ikke satt meg inn i hele magiker-tingen jeg, verken her eller i Morrowind, men spennende skal det bli. Characteren skal være både Mage, Battlemage og Assassin. Skal bruke dagger og Destuctionmagi mot fiender, samtidig som jeg skal heale megselv og bruke Illusion for å gjemme meg eller lyse opp steder. Og Sneak for å snike meg, duh. Security dropper jeg pga. minigamet, jeg elsker det, skal ikke bruke Skeleton Key heller, selv om den vil stå på ei hylle i huset.

Tror jammen jeg endelig har fått litt feeling tilbake. :elsk: Ikke mobb meg for dette er dere snille, heller kommenter characteren min eller noe. Mens jeg skrev dette hadde jeg characteren mot en vegg, hvor en fiende stod rundt et hjørne. Jeg la en tung gjenstand oppå left stick, mens jeg var i sneak mode. Nå har jeg fått et lite forsprang på den skillen og levling, har vel gått opp ganske mye. ^^
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn ellers så er det vel mest fordi SHDR forventet at Oblivion skulle være Morrowind 2 han er så irritert på det. Selv synes jeg det er kult å rusle/ri rundt i en diger verden som er laget kun for meg, så jeg klager ikke.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Er vel ganske nøyaktig ingenting nytt med hverken kamp- eller magisystemet i Oblivion. Men jeg går heller ikke så langt som SHDR og kaller det et togvrak. Jeg likte Oblivion, men synes noen av oppdragene (dvs. alle som var i "the Planes of Oblivion") var grusomt kjedelige og repetitive.
 
Ingenting nytt? Ikke engang det at hvert slag faktisk treffer målet en centimeter fra deg? Eller det at man ikke behøver å legge ned våpenet og skifte til to tomme hender før man kan slynge ut en ildball? Har forandret seg en del.

Mange spennende oppdrag, de må du ikke se vekk fra. Dark Brotherhood, Fighter's Guild, Mage's Guild i Arcane University og deler av Main Questen.

Mage/Assassin'en min har Alteration, Blade, Restoration, Illusion, Destruction og Conjuration, men hva bør den siste skillen være?
 
I

impywimpy

Gjest
Det du sier er så galt, på så mange måter, at det nesten blir riktig.

Oblivion er forferdelig sjelløst, men hvis du ser bort fra det snakker vi om et helt greit spill man godt kan kaste bort et tosifret antall timer av livet sitt på. Bare ikke forvent noe mer fra det enn en snikende følelse av kjedsomhet.
 
Har spilt tresifret antall timer på dette spillet her, storkoste meg hele veien. Blir vel værre å spille over 1000 timer på WoW og kjede seg hele tiden, enn 100 timer her? Du skjønner hva jeg mener, handler om ha du liker. Du synes det er sjelløst, okay, men hvis du faktisk prøvde å leve deg skikkelig inn i det, da hadde du nok oppdaget at det er ganske morsomt. Men det blir litt ensomt, det synes jeg. Funker å enten spille to stk. på to TVer ved siden av hverandre mens vi sammenligner items, character, viser quests and shit, eller chatte over Live. Hvertfall for meg. :)
 
SITAT(Revan @ 21.01.07, 01.17) 48248
Mange spennende oppdrag, de må du ikke se vekk fra. Dark Brotherhood, Fighter's Guild, Mage's Guild i Arcane University og deler av Main Questen.
[/b]
Av alle de oppdragene der, syntes jeg kun at Dark Brotherhood hadde noe for seg, og da spiller en heller Hitman, som gjør det derre snikmordergreiene mye bedre.
 

SHDR

Gullmedlem
SITAT(impywimpy @ 21.01.07, 01.31) 48254
Det du sier er så galt, på så mange måter, at det nesten blir riktig.

Oblivion er forferdelig sjelløst, men hvis du ser bort fra det snakker vi om et helt greit spill man godt kan kaste bort et tosifret antall timer av livet sitt på. Bare ikke forvent noe mer fra det enn en snikende følelse av kjedsomhet.
[/b]
Bingo. Jeg fikk samme følelsen som av World of WarCraft, bare at Oblivion var enda mer usjarmerende. World of WarCraft var iallfall ærlig ... stikk og hent deg ti villsvintenner og femten løvepelser, så kan du få et eller annet du ikke trenger. Oblivion ber meg om å stikke ut til bukta for å *snike meg bak et spøkelse* i ti minutter. Ikke at det er en dårlig idé, men når gjennomføringen bokstavelig talt er at jeg må snike meg gjennom bekmørket og be til de ni om at ingen fiender oppdager meg og sørger for at jeg mister gjenferdet av syne ... så ... urk. Det er like kjedelig. To sider av samme sak: Meningsløs interaksjon.

Til slutt måtte jeg gjøre noe annet fordi Oblivion ikke gav meg noe som helst på noe plan. Stemmeskuespillet var ræv, grafikken var ræv, historiene var ræv og mulighetene mine i verdenen var så begrenset at jeg like gjerne kunne la være.

Kort sagt: Samme problem som med alle TES-spillene, men Morrowind klarte å holde balansen på grunn av sjarm og å være grafisk appellerende den gangen det faktisk betydde noe. Jeg mener det var mer avansert i forhold til sin samtid enn Oblivion er, og jeg mener det er betraktelig penere fra et kunstnerisk perspektiv.
 
SITAT
Jeg mener det var mer avansert i forhold til sin samtid enn Oblivion er, og jeg mener det er betraktelig penere fra et kunstnerisk perspektiv.[/b]
Helt enig. Skogene i Oblivion er veldig pent laget, men skogene i Morrowind føltes mer ekte og levende, vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Du følte liksom at du gikk i en skog, mens i Oblivion går du under pent laga trær og tenker ikke noe mer på det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Rart, det der. Når jeg rusler rundt i Cyrodiil, føles det faktisk som om det er en skau jeg traver i. Natural Environments-modd for seieren. :)
 

Lodin

Der Waaaah
Ja igjen bør det nevnes. Oblivion på PC og Oblivion på 360 er blitt to vidt forskjellige spill pga. modding. Det ser bedre ut, kjører bedre, har flere quester og er generelt mer koz.
Akkurat som Morrowind gitt. ^_^
 

SHDR

Gullmedlem
Punkt. Jeg får sette på meg øyelappen og teste Oblivion til PC når jeg kommer hjem. Tro meg, jeg ville virkelig like Oblivion og det er derfor jeg synes det er så ekstremt kjedelig: Det nådde ikke forventningene mine til anklene. Og for å være helt ærlig synes jeg ikke "gjør Morrowind bedre" var en særlig urimelig forventning.
 
Vet ikke om dette har blitt lagt ut på forumet her før, men dette kan kanskje vekke interessen for noen:Oscuros Oblivion Overhaul!

Dette er en en ganske heftig mod som endrer noen ting i Oblivion, og det som er spesielt er at den "fjerner" måten verdenen levler med deg. DVS at noen steder er det kanskje lvl 10 fiender, noen steder lvl 5 eller lvl 20, og det gjør spillet mye mer utfordrende. Det blir vanskeligere å gjennomføre dungeons og quester, siden det ikke lenger er bare å løpe igjennom en dungeon å slå på alt hvis du spiller mellom medium og easy, men noen steder er det uhyre vanskeligere fiender, og item dropene deres er justert etter lvlen, så hvis du er heldig kan du få elven armor allerede som lvl 1, hvis du greier å slå fienden selvsagt.

Det er blitt lag til mye annet stash som nye armor sets og våpen, fiender og skills er tweaka og endret litt på.

Jeg skal ihvertfall sette dette på når jeg legger meg (filen er 400++ mb), og prøvde det ut imorgen, har fri fra skolen ser dere :p , så skal jeg si min mening.
 
Mulig jeg er sær, men jeg liker ikke egenutviklede mods som drastisk endrer hvordan gameplayet i et spill er ment å være fra utviklernes side, selv om det er til det positive... :sukk:
 

Lodin

Der Waaaah
OOO er klart å anbefale. Eneste som er litt negativt er at skjeletter og andre undead har det med å bli jævlig kraftige så man i starten har null sjangse mot dem. Derfor ender det med at man snatcher godsakaene man er på jakt etter og beiner vekk fra utysket. Problemet da er jo så klart at svina nekter å slutte å være agro så selv etter at man har trasert halve Cyrodiil (manuelt vel å merke) så spilles enda slåssemusikken og man kan ikke hvile.
Men ellers er det en strålende mod da. ^_^