The Last of Us (PS3 og PS4) - postapokalyptisk zombiesopp

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Har fulgt med på denne tråden lenge fra utlandet på et begredelig hotell-nettverk, og har gledet meg enormt til å spille det selv. Ligger ferdig nedlastet på trippelen, så nå må jeg vente på at dama legger seg, så jeg kan innta Air Promp One aka Sofaen.

Jeg gikk høyt ut og proklamerte Bioshock Infinite som tidenes beste spill når det kom, men har en snikende følelse av at dette faktisk kan vippe Infinite av tronen.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Fullførte spillet, goty

Ending stats:
554 total kills
299 firearm kills
223 melee kills
51 total deaths (mesteparten clickers, ffffuuu)
1 ally death
70 % accuracy
33 headshot kills
59 artifacts
14 firefly pendants
13 comics
8 upgrades
37 weapon upgrades

Time played: 16:44:39

ps:

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Nei, når det gjelder Nilo er det

søstra di

Rundt fem timer inne i det nå. Jeg er faktisk ikke spesielt begeistret. Det ser veldig bra ut, men for å være stygg er det Uncharted med snikesekvenser og litt tregere skuddvekslinger hvor klatresekvensene har blitt erstattet med holding inne av trekant for å flytte planker, og lignende. Mistet dessuten i likhet med da det skjedde i Enslaved ...

helt følelsen av at jeg var på en reise til fordel for at de to figurene er det, og noen ganger trenger meg for å slåss, da de fant et kjøretøy, og spillet litt for brått hoppet over alle timene de tilbrakte i det, etter kun å ha vist en kort dialog. Jeg tror bare en sekvens hvor du skyter fra bilen eller noe hadde ivaretatt forbindelsen, egentlig, eller en musikalsk montasje.

Synes ikke det er spesielt stemningsfullt heller, historien er kjedelig bortsett fra åpningens skitne triks, men dialogen er fortsatt veldig god. Spillet er også ikke verst på å få deg til å glemme hvor linært det egentlig er med mye valgfritt å utforske. Om det er noe spesielt med det, er det Ico-tendensene, som den vakre, men hemmelighetsfulle verdenen, båndene du knytter til en NPC, og sånne små ting som at det dveles litt poetisk ved hvordan du plukker opp et nytt våpen, men det blir liksom litt for hipt med psykopathovedperson, drittkastingen til Ellen Page og all zombiedrepingen til at det hittil har blitt spesielt rørende eller mystisk, selv om det er noe som bruser litt svakt og spennende et sted i bakgrunnen, så jeg er fortsatt åpen for at det hele til slutt overgår BioShock Infinite som for meg var skuffende, men fortsatt i en helt egen klasse. Hovedpersonen, fant jeg forresten ut, ligner på Gerard Butler, så nå har jeg ambisjoner om å lage en komplett liste over hvilke skuespilleres utseender de tappert har frigjort fra deres rettmessige eiere.

CockMcBalls

El Sabor Professional
Jada, hold kjeft nå Aleksandarrr.

Runda det nå, og det er goty-shiz af. All eyez on rockstar nå.
Gleder meg til folk har runda så vi kan diskutere uten å frykte spoilere.

Muh stats btw:

508 total kills
289 firearm kills
187 melee kills
57 total deaths
1 ally death
65 % accuracy
32 headshot kills
49 artifacts
7 firefly pendants
4 comics
6 upgrades
30 weapon upgrades

Time played: 13:41:16

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
For en gangs skyld er jeg bittelittegranne enig med Alyosha (har bare spilt en time), men jeg er ikke fullstendig enig med han heller.

Jeg synes hittil:
At starten var relativt kul, men så lite overraskende atte hjælp. Dattera hans daua? Det var selvsagt litt sånn "dette må skje, for hvorfor ellers skal han derre fyren bry seg så jævlig om hu derre andre som er på coveret". Derimot synes jeg stemningen er jævlig fet, jeg synes det ser veldig bra ut til å være på konsoll, men det er vel kanskje det naughty dog er best på? Synes skytinga er litt bedre enn i uncharted også, men synes fortsatt lyden på gunnere er pinglete. Som i, ja. Det høres sikkert dritfett ut på knall-anlegg. Men de flinkeste lydprodusentene sørger alltid for at det er god lyd for de som ikke har slikt utstyr også. Voiceactinga har hittil vært meget meget solid, kanskje det beste jeg har hørt i ett spill noensinne. Starten har ikke vært helt sånn superfengende ennå synes jeg, men allikevel liker jeg folka som er med. Han hovedpersonen (jepp. Jeg har jo som kjent verdens dårligste spillhukommelse så vet ikke hva han heter).. det er noe med han man bare liker, og det er ikke ofte man sier dette i spill, men det er noe med øynene som gjør at man stoler på han. Til tider litt uncanny valley på noen av de andre folka, men han er et meget godt stykke håndverk og ser for meg Lead Designeren gi character-designeren et godt klapp på skuldra.
Så det jeg egentlig synes hittil da er litt som første gangen jeg begynte på half life 2. var litt sånn småkjedelig egentlig, men man likte det allikevel. og så plutselig er det noe som skjer i hjernen og plutselig sitter man der og tenker... Er det dette noe av det beste jeg har spilt noensinne? Er stygt redd for at dette kan skje i dette spillet. Det har på en måte alt jeg liker i spill, bortsett fra musikk-puzzlespill elementene =D heh, og den turbaserte strategien. sjekke på saven og har jo spilt nesten to timer. Har møtt hu derre firefly dama eller hva de nå kaller seg for de folka.

Jepp 83% ferdig nå, spilt i ca 15 timer. Føler jeg nærmer meg slutten nå. Faen ass, dette spillet er godlike. For dere som ikke syntes det, seriøst... kos dere

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Fyrte opp playstationen for å spille dette nå, men må laste ned greia først. Nesten fem timer til nedlastingen er ferdig. Var av den oppfatning at de skulle være mulig å spille mens man lastet ned i bakgrunnen?

Måtte forøvrig slette så godt som alt på hele harddisken for at jeg skulle få komme i gang. Man kan trygt si at 40gb ikke er dimensjonert for dagens bruk. Ser litt på PS Plus abb. men har jo ikke sjanse til å laste ned alle spillene det er snakk om. Ser at man har en tidsfrist for å laste ned de gratis spillene. Er det mulig å laste de ned, for å så få en bekreftelse på at jeg "eier" spillene? Eller må de være lastet ned og installert innen perioden? Klarer ikke å dra ned Catherine, XCOM, Amalur etc. på en gang, så hadde vært greit om jeg kunne lastet de ned på nytt ved en senere anledning.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det kan spilles når du har 70% nedlastet.

EDIT: Slik det står på selve nedlastingsskjermen!

Da var jeg ferdig
Må si dette er GOTY for meg, Bioshock kommer ikke i nærheten engang, nettopp fordi dette så epic. Musikken, stemmningen, historien.... its all good. Men.. ja det er en men. Jeg likte ikke slutten, enkelt og greit, det er fortsatt en av de beste spillene jeg har spilt, evha...
Alle taperene som ikke likte spillet, syntes bare synd på dere.... jeg hadde en epic journey med dette spillet, og jeg føler meg done. Digg.... loved it. 10/10

636 total kills
195 firearm kills
323 melee kills
52 total deaths
2 ally death
82 % accuracy
55 headshot kills
58 artifacts
12 firefly pendants
12 comics
7 upgrades
32 weapon upgrades

Time played: 18:04:37

Game completion: Hard
[/spoiler ]

Scary Paladin

Ukjent herremann
Noen spiller det fortsatt etter nesten 44 år. Dette er verdt pengene med andre ord!

Denne spillen er bra saker. Velkjente, men bunnsolide mekanikker heves over gjennomsnittet av fantastisk den beste grafikken, bra event-design og en godt fortalt om veldig forutsigbar historie (Ihvertfall foreløpig). Anbefaler alle å prøve og spille på Hard siden det er mulig å skru ned når som helst og det gjør at overlevelses-aspektet føles mye mer reelt. Liker at spillet har toucher som at Joel automatisk dukker bort fra kuler som egentlig ville truffet. Det gir veldig bra oh shit-følelse når ett skudd suser rett over skuldra på deg og nesten treffer og det er en langt bedre løsning enn at spillet utelukkende bedømmer når en skal dø på grunnlag av hvor mange ganger man er truffet. Når det er sagt skulle jeg ønske at spillet tok dette konseptet fullt ut. Programmer spillet slik at man har en mengde med ganger hvor fienden bommer med vilje, men om man eksponerer seg for mye så kommer skuddet som vil treffe. Hvis man da blir realistisk skadet/drept av dette skuddet så kan vi snakke om en fin balanse mellom følelsen av fare uten at man spiller som en kulesvamp, samtidig som at det ikke trenger å være frustrerende vanskelig.

Ellers så har spillet noen litt frustrerende mangler på AI-fronten. Den er bedre enn hva vi er vant med fra din farfars skytespill, men har fortsatt en masse rariteter som at fiender overser Ellie når man sniker som jo er bra, men hun burde ikke eksponert seg i det hele tatt. Skulle også ønske at de hadde bygd et mer detaljert reaksjonsmønster når man tar gisler. De prøver ikke flanke (noe de er veldig gode på ellers) og de reagerer ikke på at man er tom for kuler eller at man stikker pistolen opp i trynet på dem. Jeg hadde elsket elsket elsket om fiendene hørte klikkskudd og da bare peisa på og om de hadde latt være å beine mot deg når du peker en ladd hagle mot trynet dems. At spillet har såpass mange gode detaljer gjør at man blir bortskjemt og får lyst på mer.

Gleder meg til å spille ferdig, og blir sikkert å ta det på vanskelighetsgraden man låser opp etter Hard også. Og så blirre multi!

Shinra85

Spillegals effort emo
Velger å si at Clickers er det beste/ jævligste fiendekonseptet i et spill på lang lang tid