The Witcher 2: The Witchest

Kleevah

Livsfarlig amatør
#81
så lengre dodgelengde er veldig kjekt
Jeg må bare understreke hvor viktig den der er, har redda meg utallige ganger nå. Hever helt klart evadinga fra noe som "kanskje funker" til en viable taktikk.
 
#82
Litt usikker på om jeg kanskje har bæsja litt på leggen da, har anskaffet whirl lvl 2 og kan bekrefte at den gjorde livet mye lettere å leve, men har vel kanskje investert litt mer i helse og våpenskade enn signs, som jeg til nå ikke har rørt. Kan hvertfall si meg enig at boss fights krever mye taktikk og det er heldigvis flere måter å gjøre det på. Trodde jeg skulle dø av magesår da jeg skulle drepe de edderkopp-dronningene i skauen i chapter 1 helt til jeg fant ut hvor fett Yrden egentlig var:p Men jepp, er en bossfight jeg måtte krype til korset og sette ned vanskelighetsgraden på og jeg kan aldri i hele verden se at jeg hadde klart å overleve den kampen på normal eller høyere i løpet av denne eller neste uke:p De som har kommet så langt vet nok hvem jeg mener...
 
#84
Kan ikke helt si at man burde trenge spoilers for et sidequest du får på et notice board i starten av spillet. Men jeg aner faktisk ikke hvordan man mekker spoiler-taggs på detta nye forumet, please enlighten me!
 

Lodin

Der Waaaah
#85
:eng: Skriv spoiler mellom to av disse greiene her: [ ] Lag en til og skriv / forran s'en for å avslutte spoilerfeltet.
Dumme Endre som ikke gidder å gi oss en knapp.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#86
På samme måte som før-

[spo iler]dasadasa[/spo iler]

Uten mellomrom

Dumme Lodin :ras:

Og dumme forumet som ikke har valget "deaktiver BB-code i dette innlegget"
 

Lodin

Der Waaaah
#87
Ja se der har vi enda en knapp Endre ikke gir oss rettigheta til. Istedet har vi den for å gjøre URLer til ren tekst. Det er jo nyttig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#88
#89
Takker, da ser jeg frem til å spoile som faen den/de neste ukene i det skjulte
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#91
Nei. egentlig ikke.

Jeg snakket med fetthest isted over telefonen, og lurte egentlig på hvordan faen man setter på abilities. For jeg kunne ikke klikke på dem. Fetthest kunne dette og det var enda mer raeg. Så. etter litt kjapp googling.. man må meditere for å få abilities på hard. Føler meg skikkelig DataMartin her jeg sitter med en hvit hest på ryggen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#92
Påminnelse om at PC Gamer og ga DA2 94. Beste kampsystemet i noe RPG noensinne og tidenes beste historiefortelling. =D

Forøvrig kommer det patch neste uke som bla. fikser det sånn at man kan remappe fler funksjoner med mer av keyboardet samt at man kan inverte musa. Det trengs.

E: Og i andre viktige nyheter kan du ikke spille dette hvis du er en fatmouse32. Ikke at noen er det, men man må ræge litt mot CDP for det.
Den Dragealder 2-omtalen var det ikke Rich Cobbett som skreiv så meh, og så klart måtte den ene kisen i verden som fortsatt ruller FAT32 kjøpe The Witcher 2. Seriøst, kjøre en opphora variant av DOS-filsystemet i 2011, da fortjener du ikke noe bedre.

Og hvis noen fortsatt ikke har fått til ordentlig musstyring (dvs. invert) i The Witcher 2, minner jeg bare om tipset en annen smart kis kom med tidligere her som går ut på å åpne \Documents\Witcher 2\Config\User.ini, finne linja hvor det står "MouseSensitivityY" og legge til et minus foran tallet etter likhetstegnet. Hvis du er skada og vil ha invertert X-aksen gjør du det på linja som heter "MouseSensitivityX" også.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#94
I Linux kjører man iallfall ikke fat32 (er vel ext4 eller noe som er standarden der nå), og OSX kjører sin egen variant kalt HFS. Fat32 er for de som synes Windows 98 er top of the pops.

Bonus filsystem-trivia: Hvis du ruller Linux kan du kjøre ReiserFS hvis du begynner å få nok av drittkjerringa du er gift med. =D
 
#95
De fleste har sikkert skjønt det eller fått det med seg allerede, men anbefaler å være veldig forsiktig med å bruke Mutagens, for disse er permanente og kan ikke byttes ut. Det samme gjelder visst enhancements til utstyr (ikke oljer på våpen selvsagt), men dette er ikke et like stort problem - med mindre Raven armor forblir det beste av det beste gjennom hele spillet.

Men uansett, ikke bruk annet en det best av det beste av MUTAGENS - det vil si i Greater klassen, i følge manualen. Selg de andre, med mindre du bevisst ønsker å begrense Geralts egenskaper.

Dårlig spilldesign i mine øyne. Men ingen spill er perfekte.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#96
Vel, siden Richard Cobbett ble brakt på bane tidligere, kan man jo nevne at han også anmelder The Witcher i sin nyeste Saturday Crapshoot-spalte. Crapshoot handler da om oversette klassikere eller katastrofalt ræva greier, og The Witcher havner i den siste kategorien. Hvis du synes det er rart at et av de mest anerkjente RPG-ene de siste årene blir dømt nord og ned, så er det fordi det er den polske lavbudsjettsfilmen det er snakk om. Filmen er da en bearbeidet og nedklippet utgave av en TV-serie, og siden dette er polsk håndverk, så... vel. Komplett med skjermbilder og en rimelig uutholdelig tubb. ^^
 

Lodin

Der Waaaah
#97
Skal se den filmen. Kommer sikkert til å like den og.

E: Ha haw, et varpinnsvin! Nå må jeg ihvertfall se dette.

 

Jante

privileged CIS shitlord
#98
Nei. egentlig ikke.

Jeg snakket med fetthest isted over telefonen, og lurte egentlig på hvordan faen man setter på abilities. For jeg kunne ikke klikke på dem. Fetthest kunne dette og det var enda mer raeg. Så. etter litt kjapp googling.. man må meditere for å få abilities på hard. Føler meg skikkelig DataMartin her jeg sitter med en hvit hest på ryggen.
Slet dritlenge før jeg fant dette ut selv. :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dobbeltklikk på greiene som gjør våpen og sånt bedre, mutagens har jeg ikke tæsja ennå.