Undervurderte spill

#41
Hvorfor ingen har nevnt ICO er uforståelig. Dette er jo blandt topp tre PS2 spill jeg noen gang har testet, og tro meg, jeg har testet alt for mange spill på den konsollen enn jeg selv skulle ønske. Dette er utvilsomt det mest stemningsfulle spillet på konsollen, og man skal gå mange år tilbake før man finner et spill på samme høyde på det punktet. Grensesprengende grafikk, ekstremt sjarmerende historie, og kanskje de beste gåtene et eventyrspill har sett på Playstation 2. Helt utrolig spill som har hamstret niere og tiere av en stor overvekt av de mest respektable sidene i verden

Jeg siterer gamespy:
ICO is one of the absolute greatest games you will ever play. With gorgeous graphics, sounds, and environments it's easily one of the most aesthetically pleasing as well. The level and puzzle design is absolutely brilliant as well. After you finish it, you may want to play it again. Even if you never do, ICO is one of those titles that you'll be proud to simply have in your home.





Det er kanskje ikke det minst undervurderte, og minst omtalte spillet i historien, men Def Jam Vendetta er et helt ekstremt bra fightespill. Et storybasert fightespill med 1500 forskjellige triks, ekstremt bra musikk. Bling-bling musikk jeg faktisk har klart å holde ut, og syntes faktisk er veldig bra. Utrolig gjennomført, og perfekt når gutta er over en liten kveld.





Det er ingen tvil at XGRA er blant de beste spillene vi har sett innenfor denne genren på lang, lang tid, og det er svært lite å sitte fingeren på når det gjelder negative sider. Kanskje det beste futuristiske motor-spillet siden WipeOut kom for veldig lenge siden. Grafikken er veldig bra, lyden gir en helt utrolig følelse av innlevelse, og fartsfølelsen er utrolig. Meget genialt spill!



Kung Fu Chaos er helt klart det beste partyspillet på Xbox. Har kost meg sammen med kompiser forran skjermen med dette spillet i timesvis. Selv om spillet har utrolig patetisk humor mesteparten av tiden, så er det faktisk tider man ler. Helt genialt i fireplayer modus, og bør garantert testes av de fleste Xbox gamere som mangler party-spill :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#42
Tenkte faktisk å nevne ICO her men etter at jeg tok en liten runde på nettet og fant at det har 91% i gjennomsnittsrating tenkte jeg at det ikke akkurat var undervurdert.
Men bevares, spillet er helt fantastisk. Penny Arcade utnevnte det til årets spill 2001, noe som vel taler for seg selv. De gutta har peiling.
 
#43
Divine Divinity
Dette er et av de spillene som har fått minst oppmerksomhet, går ut i fra at det har litt med at Larian Studios som har laget spillet ikke er så veldig store.
Det er et rollespill det er snakk om, et single person rollespill (Styre en person).
Divine Divinity sitt gameplay ligner en del på Diablo's ( Ihvertfall etter det lille jeg har sett av Diablo, men har også lest mange anmeldelser der andmelderene refererer til Diablo.), og består for det meste av hack and slash. På den andre siden er friheten tatt litt etter Baldur's Gate, man kan bevege seg akkurat hvor man vil, til enhver tid. (Med unntak av i starten av spillet og i slutten.)
En drøss med Sidequests er det også, selv om mange av nesten blir obligatoriske fordi du aldri vil klare deg på slutten uten å gjøre dem. Tipper jeg satt godt over hundre time over 100 timer når jeg rundet det (Jeg gjorde ikke absolutt alt heller)
I starten så kan man velge mellom en Wizard/Mage, Survivor, eller en Barbarian.
Valget ditt her påvirker spillet rimelig lite fordi du vil ha tilgang til alle egenskapene enten du er Barbarian eller Mage. Det eneste er at en mage begynner med 15 i Intelligence, mens en Barbarian starter med 15 i strenght.
Historien starter i en liten by som heter Aleroth, der mange healere har slått seg ned, det er bare det at Mardanus, det viseste mennesket som finnes i Rivellon (verdenen), er blitt gal. Her starter ditt eventyr i Divine Divinity.

Anbefales på det sterkeste. :)
 
#44
Opprinnelig skrevet av Yetipants@25.03.2004, 19.21
Tenkte faktisk å nevne ICO her men etter at jeg tok en liten runde på nettet og fant at det har 91% i gjennomsnittsrating tenkte jeg at det ikke akkurat var undervurdert.
Men bevares, spillet er helt fantastisk. Penny Arcade utnevnte det til årets spill 2001, noe som vel taler for seg selv. De gutta har peiling.
Spillet har definitivt gode karakterer, men hvor mange non-gamers kjenner du som har kjøpt dette spillet? Det har fått så lite omtale hvor allmenne mennesker leser, og med det er spillet fått en tittel om kan kalles "undervurdert", selv om spillet så absolutt ikke er det, med tanke på at alle som spiller det forelsker seg i det! Hvis du ser hvor jeg vil?
 
D

Doctor Downs

Gjest
#45
Jeg hadde garantert nevnt ICO hvis jeg så på det som undervurdert.
Men saken er den at jeg har lest PSM2 hver måned, og de forgudet spillet til perioder, jeg kjøpte det på utgivelsesdagen og spillte gjennom det minst to ganger, og et par av kameratene mine hadde det og, så jeg har aldri sett på det som et virkelig undervurdert spill.

Derimot synes jeg Madden NFL spilla er undervurderte i Europa. Beste EA sports spilla synes nå jeg.
Extreme G 3 har jeg til GC, og jeg må si jeg synes det fortjener langt bedre kritikk enn det det har fått.
Tror kanskje jeg også skal nevne StarFox Adventures til cuben. Det har kanskje fått mer oppmerksomhet enn de andre jeg har nevnt her, men ikke nok synes jeg. Spillet er ikke veldig kreativt eller innovativt, men fy faen så gøy det er! Fin grafikk og stemningsfullt er det og.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#47
ONI er ikke SÅ omtalt, nei.
Men jeg vil nå ikke påstå at det er SÅ langt fra bånn i bøtta heller...
 
D

Deleted member 91

Gjest
#48
Opprinnelig skrevet av Aquila@25.03.2004, 23.30

Derimot synes jeg Madden NFL spilla er undervurderte i Europa. Beste EA sports spilla synes nå jeg.
Enig! Jeg er en av de få som spiller Madden-serien, og jeg elsker det! Har 2001, 2002, 2003 og 2004 til PS2.

Sky Odyssey
Vet ikke om spillet har solgt bra eller dårlig, men det er få som snakker om det. Dette spillet er et av de morsomste og mest underholdende spillene jeg vet om. Eneste det mangler, er en multiplayer-modus. Hender jeg drar det fram den dag idag. :king:
 
#49
Shenmue og Outtrigger er vel ganske undervurderte spill. Shenmue har vel fått blandet kritikk; noe bra, når mindre bra. Men det hadde fortjent bedre. Outtrigger har fått grei kritikk, men også det synes jeg fortjener bedre. Jeg vet ikke hvor bra disse titlene har solgt, men tror ikke de har solgt så veldig bra. Det er i hvert fall få som har nevnt Outtrigger her på SG, og det er vel ingen jeg kjenner som i det hele tatt har hørt om det.

StarFox Adventures er vel også litt undervurdert synes jeg. Jeg synes i hvert fall det var veldig underholdene.

Også hvis jeg først nevner StarFox Adventures, så må jeg nevne Ikaruga. Synes det har fått ganske lite oppmerksomhet generelt sett. Det fikk jo god kritikk da. Men hvor mange eksemplarer ble det solgt av det spillet?
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#50
Kingdom hearts

Dette er ikke undervurdert hvis man tar salgstallene i betraktning, men synes det ble undervurdert av kritikerene. Dette er jo et megakoselig spill med mange gode karakterer og en simpel men allikevel god storyline. Gameplayet er godt og det er svært hyggelig opplevelse å spille igjennom dette spillet. Synes dette er det beste square har kommet med siden FFX. Jeg er ihvertfall virkelig glad i det spillet. Spillet gjør seg også ekstra bra dersom du spiller det i juletiden, da blir stemmningen enda bedre :)
 
#51
Et spill som har fått veldig liten oppmerksomhet, men som jeg synes fortjener det er Ronin Blade. Dette er en av PS sine gamle skjulte perler(tross den litt dårlige styringen)

Tenchu: Stealth Assassins fikk også mindre oppmerksomhet enn det det fortjente, da det kom ut på samme tid som det geniale Metal Gear Solid, og ble mildt sagt satt i skyggen...
 
#52
Jeg så at ICO er blitt nevnt. Er det noen mulighet for å kunne skaffe spillet idag? Jeg må desverre si jeg aldri har fått testet det.
 
#54
Jeg sier bare en ting jeg; TRIPLANE TURMOIL
 
#55
Åh, er det det kule 2d-flyspillet, med baser og kanoner og slikt? Husker at Multiplayer var sinnsykt kult.

Et annet litt mer usanslynlig multiplayer dos-flyspill, var "Wings". Lingner på Liero, men mye friere, og det er med botter her. Masse kule våpen, med mulighet for basebygging ol, atombomber, klistrete net, småsoldater som slippes på baggen Det er veldig vanskelig å finne det på nett, men hvis noen er interresert, så kan jeg vel uploade det. Dette spillet anbefales virkerlig, utrolig kult. (helst i multiplayer)
 
#56
Jeg husker Tenchu: Stealth Assassins, var en av favorittspillene mine. Ikke at jeg spillte det så mye, men det var hvertfall et alternativ til MGS.

Prøvde Tenchu på Xbox for et par dager siden. En ting jeg lurer på... er alle disse Tenchu spillene i det hele tatt ulike, eller er alle en remake av eneren? I hvert eneste Tenchu spill jeg har prøvd (det første, det på PS2 og det på Xbox) så er det første brettet helt likt, ikke nødvendigvis designmessig, men oppdraget går ut på det samme. Altså "Punish the evil merchant".

Enlighten me, please!
 
#57
Hmmm... Tar jeg veldig feil hvis jeg nevner Skies of Arcadia legends?
Det har forsåvidt fått bra kritikk av annmeldere, men jeg føler ikker det er så mye snakk om det blandt mannen i gata (for å bruke et veldig gammelt og teit, men passende utrykk). Spillet har alt et rpg bør ha, bra historie, bra musikk og en fin stemmning. Det er også veldig tradisjonelt og det liker jeg.
 
#58
Opprinnelig skrevet av Klaymen@05.04.2004, 11.39
Åh, er det det kule 2d-flyspillet, med baser og kanoner og slikt? Husker at Multiplayer var sinnsykt kult.

Et annet litt mer usanslynlig multiplayer dos-flyspill, var "Wings". Lingner på Liero, men mye friere, og det er med botter her. Masse kule våpen, med mulighet for basebygging ol, atombomber, klistrete net, småsoldater som slippes på baggen Det er veldig vanskelig å finne det på nett, men hvis noen er interresert, så kan jeg vel uploade det. Dette spillet anbefales virkerlig, utrolig kult. (helst i multiplayer)
Upload er du snill....
 
#59
Jeg vet ikke om det er nevnt, gidder ikke sjekke det nå. Jeg vet at Shadow of Memories har blitt nevnt, og det er jeg absolutt enig i. En perle fra de tidlige PS2 dager.

Men jeg vil nevne et annet spill, som står i dag som min favoritt samurai/ninja-stealth/action/adventure spill. Nemlig The Mark of Kri. Det er utrolig genialt. Med sitt unike og ikke minst DYPE fightingsystem, som forøvrig er delvis context-sensitivt, for de som vet hva det er, den vakre bakgrunnen og bakgrunnslydene, den spennende historien og unike grafikken.

Det er utrolig synd at spillet ikke har solgt så bra, for det var ment å bli en trilogi. Desverre har vi hørt lite fra Sony om en oppfølger, og det virker som om trilogi-planene er skrinlagt for øyeblikket.

Det er egentlig en skam at et spill som dette har blitt så utrolig oversett. Dette er en av Sony's største perler, akkurat som ICO var. Det er svært få spill som har et mer unikt og friskt gameplay enn The Mark of Kri.
 
P

PspKid

Gjest
#60
Ultima

Hei jeg likte Ultima jeg spilte de ikek slev men så kompis spilte , samme kompis runda alle spillene ultima oxo . UoOnline en del men som du sier

det blei Orgin's Undergang de solgte seg ut av markedet , det skjedde med Ultima Online oxo , Usa fikk alt godiset mens vi måtte vente og fikk dårlige versjoner snakk om Diskriminering :ninja: