Velkommen

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, vi ser jo det. :D
 

Fabulous Fossmo

(sædpapir, bollerør, glidecreme etc)
Tja. Dette er altså ikke browserrelatert. Bruker Avant på skolen også, og der merker jeg ingenting til det.
 
Veit at dette er litt gammelt, men:

Avant er et skall til IE. Ergo er det IE. Ingen bør bruke IE.
Om det ikke funker i IE, prøv en annen nettleser, f.eks. Opera. Den har alt Avant har, pluss litt til. Når det gjelder funksjoner, altså. Selve Avant i seg selv er og blir den samme møkka som IE.
 

Lodin

Der Waaaah
Elsker det når folk bumper en måned gammel tråd bare for å påpeke at jeg har gjort et dårlig valg av browser. Beklager, men dere browser-nazister vil aldri nå fram med agendaen deres hos meg. Avant og IE funker fint det. :p
 
Opprinnelig skrevet av StopIE.com
Internet Explorer is the worst major browser. There are a number of free alternatives available. These alternatives are standards compliant, i.e. they conform to international standards. Internet Explorer is not standards compliant, and thus renders pages wrongly.
Pisspreik, de fleste sider lages ganske enkelt for å se bra ut i Internet Explorer - det er jo det folk flest bruker. Å si at Internet Explorer viser sider feil blir dermed jævlig idiotisk. Selv opplever jeg oftere at sider ikke funker med Opera enn med IE.

Det er dog to problemer med IE: Sikkerhetshull og få funksjoner. Sistnevnte er ikke akkurat så jævla farlig ...

Selv bruker jeg Opera.
 

Lodin

Der Waaaah
PS. Avant er IE. Hva er poenget ditt? Skjønner du? Det er det samme.
[/b]
Poenget er at jeg og alle andre som velger å bruke IE har begynt å se oss jævlig lei av maset til dere alternative browser folka. Javel så er Opera og Firefox mye raskere, helt feilfrie, skal redde verden og spiser ikke brukernes førstefødte (i motsetning til IE.) Vi har hørt maset deres hundretusen ganger før og driter i det.
 
Pisspreik, de fleste sider lages ganske enkelt for å se bra ut i Internet Explorer - det er jo det folk flest bruker. Å si at Internet Explorer viser sider feil blir dermed jævlig idiotisk. Selv opplever jeg oftere at sider ikke funker med Opera enn med IE.[/b]
Noen ganger hørt at du ikke skal uttale deg om ting du ikke har peiling på? For nå driter du på draget. Det er slike kvasiintellektuelle mennesker som tror de vet alt som gjør at IE er så stor i dag, med pisspreiket deres om at IE følger standardene. Feil, de bruker idiotiske markedsføringsteknikker som gjør at de kun tolker deres egne standarder. Som en liten fotnote: Det er ikke Microsoft som setter standardene for internett. Det er http://www.w3.org/. Og det sier vel ganske mye. Hele din post ble i hvert fall poengløs. :)

Vi har hørt maset deres hundretusen ganger før og driter i det.[/b]
Slapp av, jeg bare rettet opp da ditt inntrykk tydeligvis er at Internet Explorer er noe bra. Jeg driter i hva du bruker, jeg bare ga deg et svært godt råd. Hvorfor blir du så sinna? Haha :D
 
Benekter du at Internet Explorer er den mest brukte nettleseren? Er det ikke logisk at de fleste nettsider lages utifra at folk flest skal kunne gå inn på dem?

Redigert:
Vi har hørt maset deres hundretusen ganger før og driter i det.[/b]
Slapp av, jeg bare rettet opp da ditt inntrykk tydeligvis er at Internet Explorer er noe bra. Jeg driter i hva du bruker, jeg bare ga deg et svært godt råd. Hvorfor blir du så sinna? Haha :D
[/b]
Det har vel kanskje noe med den hovne holdningen din?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Benekter du at Internet Explorer er den mest brukte nettleseren? Er det ikke logisk at de fleste nettsider lages utifra at folk flest skal kunne gå inn på dem?[/b]
Standarder er til for å følges, vet du. Dette har heldigvis også Microsoft endelig innsett og begynner nå å fjerne støtten for de mest idiotiske HTML-utvidelsene i IE.
Uansett håper jeg IE endelig kan bli en webbrowser igjen når 2006 kommer og de får ræva seg til å fikse alle de elementære bugsene i selve rendreren. Skal bli deilig å kunne lage enkle men kule websider som faktisk også funker i IE.
Visste dere at selve rendrermotoren i IE - dvs. den delen av programmet som bestemmer hvordan nettsidene du ser på skal vises - ikke er blitt oppdatert siden Windows XP ble lansert? Sterke greier.
 

Aslak

Humanoïde, incognito
Opprinnelig skrevet av StopIE.com
Internet Explorer is the worst major browser. There are a number of free alternatives available. These alternatives are standards compliant, i.e. they conform to international standards. Internet Explorer is not standards compliant, and thus renders pages wrongly.
Pisspreik, de fleste sider lages ganske enkelt for å se bra ut i Internet Explorer - det er jo det folk flest bruker. Å si at Internet Explorer viser sider feil blir dermed jævlig idiotisk. Selv opplever jeg oftere at sider ikke funker med Opera enn med IE.

Det er dog to problemer med IE: Sikkerhetshull og få funksjoner. Sistnevnte er ikke akkurat så jævla farlig ...

Selv bruker jeg Opera.
[/b]
JA! Det er mange sider som blir lagd bare for å se bra ut i IE, siden omtrent 90% av internettbrukere bruker IE - MEN! w3cs standarder følger den ikke! Man er nødt til å bruke JavaScript og andre workarounds og ting for å få IE til å skjønne det man, til andre nettlesere, kan definére med én føkkings linje css!
 
Når den nye konsollen til Nintendo kommer.

Heheh ... heh ...

:(
 
Visste dere at selve rendrermotoren i IE - dvs. den delen av programmet som bestemmer hvordan nettsidene du ser på skal vises - ikke er blitt oppdatert siden Windows XP ble lansert? Sterke greier.
[/b]
Kanskje greit nok med tanke på at den gjengse databruker ikke oppdaterer browseren sin så ofte? Da slipper man at websider brekker når folk ikke har oppdatert nettleseren sin. Uansett vil IE7 støtte xhtml og css så da kan vi vel avslutte den diskusjonen en gang for alle.

Jeg må også si meg enig med Lodin, jeg er drittlei av dere firefox/opera/<insert random browser != IE her>-brukere som prøver å redde verden ved å konvertere oss IE-brukere. Slutt! Dere er bare irriterende!

En ting til; til alle dere uvitende (dumme?) brukere som sender meg bugreports med "OMG! FORUMe FUnkeR IKKE!" som subject og "Jeg får ikke spoilertags til å funke!!1" som melding kan lese denne artikkelen skrevet av vår alles kjære microsoft. Faktisk en av de bedre KB-artiklene jeg har lest på en stund. :)