Wii U - Nintendo vinner igjen/puler oss igjen

CockMcBalls

El Sabor Professional
#81
Endelig er mine bønner om en duganes browser på konsoll hørt.
Så, hvor faens lang tid tar det å bla i menyene? Reddit rapporterer om 2 min på det verste. =D
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#82
Det kommer helt an på hva du velger. MiiVerse starter kjappere enn forventa, men nå skal det sies at jeg forventa å vente uker. Fake-edit: vi timet det nå og det tok 13 sekunder. Andre ting som YouTube-kanalen klikker helt og tar et halvt minutt eller noe sånt (jeg vet ikke, men satan det tok tid). Du må også belage deg på å vente en ti sekunders tid for å avslutte et spill og komme deg tilbake til menyen.

Til det positive: du kan bruke og gjøre ting i en meny uten å avslutte spillet. Jeg tror til og med du kan gjøre ting uten å sette spillet på pause (fordi man bruker paden yo), men dette skal vi selvsagt teste ut i aller høyeste grad.
 

Lodin

Der Waaaah
#83
De to stedene som gjelder i MiiVerse er Funky Barn og Rabbids Land eller hva det heter. De er tatt over av folk som ikke har spillet og det eier. =D
 
#84
her kan man si, at det hadde vært kult, med noen bilder (evt referater) av disse tingene. Jeg vil gjerne føle at jeg vet hva som skjer selv om jeg ikke har WiiU enda.
 

Lodin

Der Waaaah
#85
Da kan du gå i chatten på streamen som foregår akkurat nuh og requeste at de viser deg Miiverset. Se for deg pikkene og pokeymansene man tegna på første DSen og gang det med internett. :p
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#86
Skulle til å overføre fra Wii til Wii U i går før jeg kom på at det fjerner alt av save-data og slikt fra Wii-en. Problemet mitt er at jeg har den amerikanske versjonen av Brawl og dermed starter det via hjemmebrygg-kanalen. Det er i alle fall ikke et spill jeg får spilt på Wii U-en, men en overføring sletter jo saven på Wii. Den saven... det utgår å miste den.
 
#87
I tillegg får du jo ikke brukt Gamecube-kontrollere lenger. Det utgår også å spille Smash Bros og Mario Kart med wiimotes...

Men. Kan man ikke overføre savene sine tilbake med et SD-kort?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#88
Jeg har pleid å spille med classic controller, det har funka ganske fett. Dermed unngår jeg den litt corny edge-casen med å holde b inne samtidig som man hopper med x eller y (hammeren til Deedeedee), kronglete på GC-kontrollen men gull på classic. Det er en vanesak, for classic er litt mindre comfy å holde generelt og den høyre analoge stikka er plassert litt annerledes i forhold til GC, så jeg har en tendens til å bomme med noen grader når jeg sikter (f.eks. opp+b med Pikachu, Fox, Falco).

Mario Kart kan jeg gjerne spille med hva som helst, ærlig talt. Du trenger en analog stikke og to knapper.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#89
Jeg brukte en sånn Freeloader, frem til jeg ble tvunget til å oppdatere maskinen, og da jeg kjøpte den europeiske versjonen lastet jeg bare ned en 100% fullført lagringsfil :cool:
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#90
Men det føles så skittent. Så urent.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#91
Kan du ikke kopiere lagringsfila over på et SD-kort og legge til Homebrew på nytt, etter du ha tømt Wiien?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#92
Slik jeg husker det er ikke den save-fila kopierbar. Den er faktisk låst.
 

Lodin

Der Waaaah
#93
Nå dævva jeg nesten av en av zombiene til Buggz. Hver gang han kneler i Zombie U virker det som det spawner en zomble i min verden og det kan potensielt gjøre ting vanskeligere. Konklusjonen må bli at han må slutte å suge i spillen. :argh:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#94
Det er en av de beste featurene jo. Hver gang noen på vennelista dør dukker den opp med loot i din verden. Jeg leste at man også skal få beskjed om hvor denne kompisen døde slik at man kan finne frem til den. Det er en av de beste måtene å få tak i stæsj på.

Jeg har ikke dødd siden det første gamet på fredag. Jeg starta nytt game i går fordi jeg ville gi "storyen" en sjanse og trodde jeg gikk glipp av starten på fredag. Det hadde jeg ikke.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#95
Det forklarer kanskje hvorfor f.eks Gamespot sin anmelder aldri fikk bra utstyr og vandra rundt med cricket bat i 30 timer? Ingen venner på lista som spiller det.
 

Lodin

Der Waaaah
#96
Det var fordi de spilla før onlinebiten kom på. Selv uten folk på vennelista spawner det random spillere sine lik. Og selv uten dem er det en del ammo man kan leke seg med, ihvertfall til pistolene.
Det var fire deaths i savefila di når jeg titta Buggz, men jeg regner med at det var fra de andre på streamen. Jeg kjørte forøvrig bare ironman der.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#97
Nei, det var nok meg på fredag. I alle fall tre av de. Jeg så ironmanen din og, en solid halvtime. Blir vel å teste ut den modusen selv etter jeg har runda det.
 

Lodin

Der Waaaah
#98
Noen observasjoner etter litt spilling i dag.
Asscreed 3 kan spilles bare på padda. Er en egen option for det under visuals. Ubi har lagt litt mer arbeid i dette enn EA med Mass Effect 3 altså.
Noe annet Ubi har lagt arbeid i er Uplay-klienten. Spilla deres har som kjent egne chieves som scorer en poeng man kan kjøpe stash for. Det kjipe er at det virker som man må laste ned den jævla klienten dems for å gjøre det. Om ikke annet var den ikke særlig smertefull å bruke og jeg liker fortsatt tanken på at chieves faktisk er verdt noe konkret.
Jeg formaterte en gammal USB-harddisk og lasta ned demoen av FIFA 13 på den. Jeg kan med glede fortelle at det lasta inn akkurat like kjapt som alle andre progrmmer (altså jævla treigt :p ) og det kjørte akkurat som fullversjonen. Med andre ord har jeg nå en Wii U med 532 gig og det er betraktelig mye mer minne enn PS3en og 360en min har.
 
#99
Hvordan er lastetidene på den interne hardisken vs. en ekstern en? Og er overføringsprosessen mellom de to relativt smertefri hvis den er bedre på den interne? I en tid hvor jeg er vant med at selv telefonen min kan laste inn og ut av software fullstendig smertefritt så er alle disse loading-tidene jeg ser på Wii U veldig demotiverende.
 

Lodin

Der Waaaah
Den er i utgangspunktet relativt treig, men jeg merka ikke no forskjell når jeg brukte den eksterne. Viste seg faktisk at patchene til New Super Mario og Asscreed også havna der, uten at det hadde noe å si.
Å flytte filer går fort nok. Omtrent samme system som Wiien hadde for å styre med data.
Virker forøvrig ikke som man kan bruke SD-lort lenger.

Også playa jeg og Buggz litt Trine 2 nå. Gikk smertefritt når vi først fikk det til å funke, akkurat som på streamen. Blir vel å teste litt multi Asscreed i morra.