Wii U - Nintendo vinner igjen/puler oss igjen

Novastrum

Feminist-elitist
Da er konsollen i hus, og elsker å se Mario i HD for første gang! Det gjør større underverker for fargebruken enn jeg hadde sett for meg.

Wii-U-frankenstein-kontrolleren ligger overraskende behagelig i hendene, og skjermen er også tålelig ålreit til å være tack-on. Fikk gavekort på PK, så da blir det Zelda WW , SMW3D Land og Pikmin 3 etterhvert også.

PS: Hater allerede nett-tjenestene. Fordi over tretti drittunger fikk Wii U til jul, så takler ikke Nintendo Network at noen prøver å lage nye kontoer nå, så får ikke kikka på eShop enda.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
:eng: Super Mario 3D Land og Super Mario 3D World er to forskjellige spill.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Har land fra før, mente seff world. Er ikke min feil at Nintendoy/Nippon er helt av hengslene når det gjelder navngivning!
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Siden jeg har blitt nyfrelst på Zelda etter Link Between Worlds, så frister det med Wii U for å spille Wind Waker og Skyward Sword/Twilight Princess.

Hvordan fungerer Wii-Mode på Uen? Blir litt skeptisk når det høres ut som du booter opp i en slags emuleringsmodus. Høres halvveis ut.

Prisen begynner forresten å bli levelig. 2000,- kan fint forsvares, men vurderer å drøye det litt til, kanskje påske-ish. Er der et nytt prisdropp på horisonten? Har sett litt på finn.no, men der var det lite å hente.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Er det en ting du aldri trenger å bekymre deg for er det Nintendo sine emuleringer. Når det er sagt, du starter en Wii Mode som omtrent er en konsoll inni en konsoll, med alle fordeler og begrensninger det medfører. Det er som om du har starta opp en Wii.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvordan fungerer Wii-Mode på Uen? Blir litt skeptisk når det høres ut som du booter opp i en slags emuleringsmodus. Høres halvveis ut.
Du starter opp Wii-menyen, som så vidt jeg klarer å se er mer eller mindre den samme som på en vanlig Wii. Dette betyr at du får no-frills oppskalering av Wii-bildet, siden det (som du skriver) er no emulerings på gang. Det eneste jeg har spilt på Wii U-en min av Wii-titler er Super Mario Galaxy 2 og Skyward Sword, og det funka plettfritt. Nesten. Skyward Sword hadde noen dodgy alpha-effekter, som i at det var dithering og ikke alpha blending på en del sprites. MEN! Jeg aner ikke om det er sånn på Wii også, noe som godt kan hende. Oppløsningen på Wii er ikke all verdens, så det er fullt mulig at dithering-effekten blir kamuflert der. Jeg sitter også mye nærmere Wii U-skjermen, i tillegg til at det er en PC-skjerm og ikke en TV, så feilkildene er mange.

Så, øh, det er det eneste. Jeg vil understreke at den alpha-greia er det eneste jeg har registrert som er under pari, oppskaleringa funker omtrent så bra som man kan forvente og det var ikke noe lag eller fjas med emuleringa så lenge jeg spilte. Aner ikke hva du legger i at noe "høres halvveis ut", men Wii Mode på Wii U har ikke skuffa meg iallfall.
 

Lodin

Der Waaaah
Wiien oppskaleres sånn halveis på U og det ser endelig ålreit ut på HD-TVer også. Du kan og spille på bare gamepaden, men desverre må du fortsatt bruke Wiimote og sånn. På den annen side blir kvaliteten mye bedre da pga. den lille skjermen. Twilight Princess er klart verdt å coppe om du alikevel kjøper maskina.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, og en ting som er verdt å være obs på: Skyward Sword krever en MotionPlus. Dette innebærer at du må kjøpe en sånn MotionPlus-dongle og klistre den på kontrolleren mens du spiller, eller at du bare sheller ut for en Wii Remote Plus som har funksjonaliteten innebygd. Skyward Sword er forøvrig også det eneste spillet som er noe verdt å betale for en MotionPlus, men i følge meg er det lett verdt det. Skal jaggu spille det litt nå.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Obs: I motsetning til Link Between Worlds som handler om spillerfrihet, er Skyward Sword komplett lineært og kompanjongen din vil tilogmed ta fra deg gleden ved å løse gåter ved å fortelle deg løsningen hver gang du finner en.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
...Hvis du ber om det. Men ja, ny-Zelda er fortsatt lineært, slik det har vært de siste årene med noen hederlige unntak (Majora's Mask og A Link Between Worlds).
 
Var det ikke snakk om at Skyward sword skulle slippes i en HD utgave på Wii U? Har faktisk ikke kjøpt det ennå av nettopp den grunnen :ehm:
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Takk for svar, dette lukter coppings. Kanskje det dukker opp et januar-tilbud? Det jeg mente med 'halvveis' var at det kom til å bli en opplevelse som ikke holdt samme standard som å spille på original-konsollen. Det høres derimot ut som det er en forbedret opplevelse.
 

Lodin

Der Waaaah
Det kan vel og nevnes at "emuleringa" av Wii slett ikke er det. Det er dingser i maskina som gjør den til en ren Wii. Når du skrur over til Wii-kanalen skrur den på gamle komponenter. Den kunne kjørt greier fra Gamecube om de bare hadde lagt litt ekstra i.