Mechanima er en litt annen greie, selv om det har vært mye styr rundt det også. Hvorfor ser du aldri The Sims mechanima? Well, det er nok ikke fordi EA digger det så rått. Tror Red vs Blue ble så stort, så fort, at selv om MS ville shutte det ned, ville det sannsynligvis være ekstremt dårlig presse.
Han kuken som lager Half-Life 2 Comics med Garry's Mod er like ille. Ingen som shutter ham ned heller.
Dette var en mod som markedsførte seg selv via en velkjent IP. Det er som om jeg skulle lage en uoffisiell X-Men webcomic. Marvel hadde ikke digget det fordi det hadde vært en konkurrent til deres egen serie. Halo er eid av MS. De vil ikke ha konkurrerende produkter basert på deres IP.
Se det slik: Jeg finner på en tegneserie. Den blir kjempepopulær, så Lodin bestemmer seg for å lage sin egen versjon av den. Han tar min bakgrunnshistorie og mine figurer, og lager sin egen versjon. Han kaller den ikke eksplisitt for sin egen serie, men uansett så utgjør den en trussel for min serie. Den kan stjele lesere. Derfor vil jeg ha den bort. Er det vanskelig å forstå? Han skor seg i såfall på min suksess, hvilket selvsagt er urettferdig.