Nylig innhold av Riou

  1. Riou

    SHDR + Libresse = Ka-Bloom!

    Det var også min opplevelse av Ka-Bloom; spillet var intetsigende, og har sjelden giddet å sitte med det i mer enn ti minutter.
  2. Riou

    EGENREKLAMETID: OhMyGame er live!

    Jeg må si at jeg liker det som ser ut til å være utviklerstrategien din, Erlend: Enkle grunnmekanismer som er av en sådan natur at de tillater variasjon og progresjon. Faren med det er selvsagt at man lett kan "gjennomskue" dem, hvilket jeg følte ble en svakhetene til Myriad (det kan godt hende...
  3. Riou

    Forslagskasse Forslagskasse Forslagskasse

    En forside som viser at det ikke bare er søppeldiskusjoner på forumet, gjerne med lenker til aktuelle sider i forbindelse med temaene som diskuteres, kan bedre rekrutteringen noe. Fordi jeg prøver å være kamerat, kan man jo prøve å få til en avtale med Spillborring, slik at vi kan promotere...
  4. Riou

    Kåring av tidenes beste eventyrspill

    Jeg ser den. Mine spill i så måte er de to første Suikoden-spillene, Ark of Time og Lomax, som var de første spillene jeg hadde til min første konsoll, Playstation. Ark of Time har dessverre falt litt ut i obskuriteten, noe som er synd idet jeg aldri klarte å fullføre det.
  5. Riou

    Kåring av tidenes beste eventyrspill

    Jeg er åpen for at nostalgistøvet kan påvirke min vurdering av Curse, men så setter jeg altså Tales som det beste spillet i serien. Og nei, det er ikke to steg når du først gjør en ting, for så å gjøre en annen ting, slik at du får noe du trenger. For å regnes som samme prosess må det være en...
  6. Riou

    Kåring av tidenes beste eventyrspill

    Nå var "svart på hvitt" ment å være en kanskje litt for subtil Portal-referanse, som samtidig skulle illustrere at det muligens var jeg som var litt for firkantet, i likhet med GlaDOS. Men jeg kan trekke frem noe av kritikken. Det er noen måneder siden jeg sist spilte det, så detaljene er litt...
  7. Riou

    Kåring av tidenes beste eventyrspill

    Men hvorfor? Jeg tok til og med notater under spillingen for å få til en riktig kritisk vurdering, og resultatet står her, svart på hvitt: "Underlegent. Presterer ikke i samsvar med myten." Gitt at mine observasjoner stemmer, hva er det da som gjør spillet bra?
  8. Riou

    Kåring av tidenes beste eventyrspill

    Etter å først ha hoppet på serien med Curse of Monkey Island, og først spilt de to originale spillene når de nylig ble nylansert, ser jeg ikke andre grunner til at disse blir regnet som suverene i serien, enn at de aldrende spillere er blendet av nostalgistøv. De er lite varierte, oppgavene er...
  9. Riou

    [Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

    Maximum: Men hva er vel egentlig en belønning? Hvorfor er det en belønning å få bedre våpen og rustning? Hvordan gleder dette deg som spiller? Hva er det du som spiller oppnår med dette? Hvorfor føler du det som en belønning? Reflekter litt over dette, og du vil etterhvert innse at det faktisk...
  10. Riou

    [Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

    Hvorfor er det egentlig en belønning å få bedre utstyr? På hvilken måte tjener det deg som person at avataren din får bedre utstyr? Etter man har nådd et visst nivå gjør det ikke engang særlig forskjell på spillets vanskelighetsgrad. Først og fremst er det det estetiske som driver en: man vil ha...
  11. Riou

    [Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

    Maximum: Det er, såvidt jeg kan bedømme, fem former for belønning i dette spillet: Den mest kortsiktige er random loot fra fiender, som enten kan brukes direkte eller selges for å oppnå mer langsiktige mål, som bedre utstyr eller hus (Skyrim bommer imidlertid idet det er sjelden man faktisk...
  12. Riou

    [Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

    Dette spillet er psykologisk sett et mesterverk! Det er i stand til å utnytte de mest basale instinkter for å gjenskape følelse av oppnåelse og tilfredsstillelse, i likhet med det langt mer vellykkede WoW. Tingen er at som narrativ -- som sammenhengende eventyr med spillerens innlevelse som mål...
  13. Riou

    [Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

    Det er den endelige svakhet ved open-world spill. De slutter ikke, men stagnerer til det kjedsommelige. Skyrim har også en flere mangler i tillegg til dette som er spesifikt genren. Men det har gitt meg 100 gode timer, og jeg har ennå ikke gjort Theives Guild eller Dark Brotherhood, så jeg har...
  14. Riou

    [Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

    Det ser ut til at 96-100 timer er spillets smertegrense. Det var ved det punktet jeg fullførte mainquest, og da skortet det på motivasjonen for videre spilling.
  15. Riou

    [Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

    Dette er Spillegal, Lodin. Jeg trodde du nå visste at alt som lukter svakhet eller inkompetanse blir levende flådd.