Call of Duty 4: Whiskey Tango Foxtrot

CyberK

Finner ikke på noe.
Jeg liker egentlig Block litt, for den minner meg om de gode gamle Stalingrad-brettene i første CoD, der jeg scoret ganske bra (og var ihvertfall nyttig for laget) ved å bedrive counter-sniping. Alle de kule kidsa skaffet seg snikskyttergevær og fikk umiddelbart så mye tunnelsyn at hvis man tok en helt vanlig rifle (Mosin-Nagant ftw) og bevegde seg mye mellom vinduer, så kunne man ta ut en helt overraskende mengde med folk.
 
D

Deleted member 91

Gjest
En eller annen i emnet (Oma?) har snakket mye om Dead Silence, UAV-jammer og lyddempa våpen. Vel, jeg prøvde ut comboen med en G36c Silenced w/red tiger, UAV-jammer og dead silence. Førsteinntrykket var: Hvorfor har jeg ikke testa dette ut før?!
Vel, folk har jo diskutert det i denne tråden siden betaen, så min første tanke må være fordi du trenger at folk sier ting til deg 200 ganger før det sitter.

Eivind: Altså, Sushi har posta støtt og stødig i denna tråden siden starten, og jeg kan ikke huske et eneste innlegg som ikke er skryt, så ... ja.

Bretta er fete, forøvrig. Min favoritt er nok Chinatown: Jeg var storfan av det i CoD2, og det er festlig å innse midt i en skuddutveksling hvor du er i forhold til det gamle brettet. :D Creek er på andreplass, alltid festlig med flere brett hvor ghillie-suit er fordelaktig. Eneste som plager meg litt er at banen er veldig ... sirkel, med bare to mulige måter å komme seg rundt på (enten grotta eller over elva). På Overgrown har du ravinen du kan løpe opp av nesten overalt og så være trygg for snipere inni husa, på Creek kan to-tre snikskyttere ganske lett låse ned brettet hvis de dekker de to inngangene riktig. Broadcast er dritfet den også, men jeg har ikke helt kontroll over hvor alle korridorer og sånt leder ennå. Men men, moro med et stort brett med haglefokus.

Ellers er faktisk Killhouse (som DirtyD sier) ganske gøy i sånn 1vs1 eller 2vs2, og et kult bonusbrett.

Redigert:

Jeg liker egentlig Block litt, for den minner meg om de gode gamle Stalingrad-brettene i første CoD, der jeg scoret ganske bra (og var ihvertfall nyttig for laget) ved å bedrive counter-sniping. Alle de kule kidsa skaffet seg snikskyttergevær og fikk umiddelbart så mye tunnelsyn at hvis man tok en helt vanlig rifle (Mosin-Nagant ftw) og bevegde seg mye mellom vinduer, så kunne man ta ut en helt overraskende mengde med folk.
Protip: Graind deg til 100 kills med start-snikskytterrifla og fest et ACOG-sikte på den, så har du basically den moderne versjonen av Mosin-Nagant. Anbefales.
 
Poenget var vel heller at man kan skryte så mye man vil, men kun dersom man gjør noe som er verdig skryt. Å eie folk på public er altså ikke en av dem.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Du kan jo prøve å starte en PC-tråd, Sushi? Vet det er en liten bunte mennesker som spiller PC-versjonen her, kan hende det er lettere å organisere kamper når dere har deres egen tråd. Gjør du det så døper jeg om denne tråden til bare å omhandle konsollversjonene.
 
Public server er en åpen server. Dvs at motstanderene er ikke håndplukket som i klan kamper. Da ryker alle Rambo taktikker rett ut vinduet og man er helt avhengig av samarbeid på et mye høyere nivå.
Jeg vil gjette at du vil ikke komme i nærheten av slike stats i en klan kamp. Kan godt hende at jeg tar feil.

Men hvis du vil bevise noe her inne så gjør du det egentlig ikke med å spille mot helt tilfeldige folk. Er det stas å slå en britisk snørrunge på 12? Eller en som har passert 30, har 2 barn og har knapt tid til å sitte en halvtime til dagen ?

Du bør bli medlem i en klan hvis du skal bevise noe som helst. Eller gidde å skryte av det.

Edit: I tillegg ser jeg på bildet ditt at flere av de du spiller med/mot har en ping som ikke likner grisen.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Problemet med klankamper og generell "profesjonell" spilling er at de fleste klanfolk modifiserer spillet til den grad det blir fullstendig kjedelig og kaldt, se f.eks på MLG-kamper i Halo 3 og Super Smash. For min del er det uendelig mye morsommere å pwne scrubs i public games (woo) sammen med en kamerat eller to, fordi det er et mer behagelig og avslappet miljø, selv om det virker litt tilfeldig av og til.

For å være litt Sushi: Spilte noen runder igår kveld med en kompis som gikk ganske så strålende på de nye bretta. Starta helt forferdelig på Chinatown, hvor jeg gikk 2 kills i pluss, og hadde noe helt absurd mange deaths, type 16 ellernoe. Etter en kamp eller to til kom jeg inn i greia mi, og da:
- Fikk jeg 21 kills uten å dævve på Creek. Satt lyddemper på G3-en og regna med å ta den av igjen relativt kjapt, men stutt steike som det funker å liste seg opp gjennom gruvene og sprette kuler i snikskytterræv når du ikke syns på radar. Stopping Power er et must på G3, men spiller du riktig trenger du ikke UAV Jammer uansett
- Bomba jeg fem stykker med samme airstrike, for andre gang noensinne. Du syns nesten litt synd på det andre laget. Nesten.
- Gikk jeg 21 - 3 to ganger på rad på Chinatown. Kombinasjon av G36c med granatkaster og vanvittige mengder flaks sto for det, for å si det slik.
- 17 - 3 på Broadcast med lyddempa Uzi. Det er ikke så fryktelig bra, men jeg var ganske fornøyd, for Broadcast er et brett jeg sliter ganske mye med å få kontroll på, og pleier vanligvis å ha en hel haug mer deaths enn som så.

Sånn, mitt lille utbrudd. :)
 
Jeg har lest at helikopter og airstrikes blir ofte fjernet i klan kamper. Dette høres helt døvt ut spør du meg.
Public er mer enn gøy nok for meg. Det hender jeg soper gulvet med briter og annet dass, mens andre ganger får jeg så mye juling at jeg har bare lyst å kaste kontrollen i veggen og hente meg en øl.

Med andre ord, jeg spiller bare for å ha det gøy :)

Hadde en av de beste rundene mine noensinne på Creek her på søndag. Men jeg får ofte deng på Broadcast og Chinatown :(

Ellers hadde jeg meg noen privatkamper med 2 andre nære omgangsvenner av meg, det var morro. Det er sånt man får selvtillitt av :p
 
D

Deleted member 91

Gjest
Ja, ikke sant? Hva faen er poenget med å fjerne alle de kule tingene som gjør CoD til CoD, vil man ha superteknisk homofighter 2k2 kan man bare gå tilbake til Counter-Strike.

Tror forresten ikke jeg har deg på vennelista mi. Hva er gamertagget ditt, Dirty?

Redigert: Glem det, fant deg gjennom Spillegal-metataggen. Svisj!
 
Jeg spiller senere, hadde vært morro å se om jeg holder mål i det hele tatt mot deg :)
 
D

Deleted member 91

Gjest
Mos def, nigguh. Jeg og CockMcBalls skal spille senere idag/ikveld, du har å bli med. Det gjelder alle andre som kunne tenke seg å spille også, forresten.
 
Av ren nysgjerrighet, hvilken sensitivitet spiller folket med ? Da snakker jeg til 360 gutta egentlig.

Jeg personlig bytter litt i ny og ne. Feks ved M60 kjører jeg medium. Men spiller jeg som sniper da er det håpløst og low er det eneste som duger hvis jeg skal ha noen som helst sjanse til å treffe i det hele tatt.
Aldri vært noe spesielt god til å snipe med analog stikka desverre :( Da må jeg ha en mus for hånd.
 
D

Deleted member 91

Gjest
I Halo 3 satt jeg den opp et par hakk fordi det var det jeg spilte Halo 2 med, men i CoD4 føler jeg standardgreia er ganske god så jeg kjører den. Profags liker å innbille seg at kjempehøy sensitivitet gir deg bedre reaksjoner, men det er bare piss uansett.
 
okok.....Jeg kan jo prøve og joine en klan, hvis det hjelper for å bli "pro". Men vet ikke om jeg gidder det, må stille opp på kamper og alt skal være super seriøst. Men spiller jo rundt på alle mulige servere hele tiden, de beste serverene er jo klan-servere... men men.. her er mine argumenter for at jeg mener jeg er LITT pro:

- Ligger i 17000+ totalt (kill/death)
- Lengste streak: 34
- Fleste i en air-strike: 15
- Knife streak: 6
- Alle gold
- Flest på en nade: 5

Yeah... Men dette teller vell ikke for noe regner jeg med... men men.
 

oma

Village Drunk
jada, slow cap til oma gitt - men ja, jeg kjøpte det til 360 istedenfor, så noen med å spille utover i uken eller?
 
okok.....Jeg kan jo prøve og joine en klan, hvis det hjelper for å bli "pro". Men vet ikke om jeg gidder det, må stille opp på kamper og alt skal være super seriøst. Men spiller jo rundt på alle mulige servere hele tiden, de beste serverene er jo klan-servere... men men.. her er mine argumenter for at jeg mener jeg er LITT pro:

- Ligger i 17000+ totalt (kill/death)
- Lengste streak: 34
- Fleste i en air-strike: 15
- Knife streak: 6
- Alle gold
- Flest på en nade: 5

Yeah... Men dette teller vell ikke for noe regner jeg med... men men.
Det sier meg egentlig ikke så mye siden du spiller COD4 på PC. Mus og tastatur er lettere å spille med, så å sammenlikne deg med folk som spiller på konsoll bør du ikke gjøre ihvertfall ;) Og det virker som om majoriteten her spiller det på konsoll. Am I right ?
 
D

Deleted member 91

Gjest
jada, slow cap til oma gitt - men ja, jeg kjøpte det til 360 istedenfor, så noen med å spille utover i uken eller?
Det er ikke umulig at vi blir et par-tre stykker som spiller ikveld, så hvis du har tid kan du gjerne bli med. :)