EagleJin: Ja, vi har blitt en internasjonal verden, hehe.
21. februar
Kan begynne med aa fortelle litt mer om forrige uke da jeg var i tokyo for Beat Tribe turneringen. En ting jeg glemte aa nevne, og som skjedde paa fredag, var at jeg klarte selvfoelgelig aa glemme igjen penger i veksleautomaten i spillebula. Jeg skulle veksle 10 000 yen (ca. 620 kroner) for aa faa mynter til VF. Ble desverre saapass ivrig at jeg klarte aa glemme igjen 9 tusen yen lapper etter at 100 yen myntene kom ut. Skjoente det ikke foer det hadde gaatt en halv time saa pengene var selvfoelgelig borte da jeg dro tilbake for aa sjekke for sikkerhetsskyld. Ikke nok med det, samme dagen maatte jeg overfoere data fra Wolf kortet mitt til et nytt kort siden jeg hadde brukt opp 500 ganger muligheten. Mens jeg holdt paa med aa overfoere og bytte kort klart jeg aa trykke paa kanselerknappen, noe som gjorde at hele kortet mitt ble slettet. Wolf kortet mitt er derfor ubrukelig naa, og jeg har maattet starte paa nytt fra scratch fra 10 kyuu. Er kun paa 2. Dan foreloepig siden det har vaert ingen paa samme rank noen steder. Jeg foeler ihvertfall at jeg har begynt aa bli bedre og bedre i VF. Jeg er ikke naerheten av eWil Twins'a, men jeg klarer ihvertfall super fast giant swing naar som helst, fuzzy guard paa intermediate/export nivaa, og hit confirmation mellom guard, normal hit og counter hit. Jeg kunne oenske eWils'a var tilstede fordi jeg har 100 spoersmaal som de kan svare paa. Det hadde vaert driit fett om jeg hadde blitt paa samme niva som de etter jeg kommer hjem fra Japan.
Paa loerdagen klarte jeg ikke aa sto opp foer ganske seint, saa jeg gikk glipp av Tougeki 2005 kvalifiseringsturneringen. Dro rundt i Shinjuku for aa finne en haarsalong. Fant en tilslutt som var i 13 etasje paa en skyskraper. Hadde derfor SINNSYKT bra utsikt mens haaret mitt ble vasket og mens jeg ble klippet. De er super fikserte paa stil i Japan, saa mens jeg satt og ventet fikk jeg utdelt et papir med spoersmaal om hvordan jeg vasket haaret mitt, hvor mange ganger, hva jeg kombinerer i haaret, pluss 10 andre LANGT mer detaljerte spoersmaal som jeg tror KUN jenter aa super models til vanlig har peiling paa. Endte opp med aa bare si, cut it nice man, please, hehe. Betalte 5000 yen for haarklippen, noe som ikke er saa galt i forhold til norske priser. Jenter derimot ender opp med aa betale MYE MYE mer, noe som selvfoelgelig har med styling nivaaet de er ute etter.
Dro deretter til Shinjuku Club Sega Nishi for aa moete de andre utenlandske VF gamer'ne. Jeg, Shou, Mr. David, Myke og en annen australier joinet Kakutou Shinseiki 3 kvalifiseringsturneringen rett etter. Jeg moette desverre Mr. David sin Shun (Tsuwamono) og fikk juling 3-0, hehe. De andre utenlandske tapte ogsaa sin foerste kamp, men vi hadde det ihvertfall kjempe goey av aa vaere med.
Utover kvelden gamet vi mer og mer VF i Club Sega, men etter hvert dro vi til Shinjuku 21 Spot arkaden fordi det var less competition der og kun 50 yen per kreditt istedenfor det vanlige 100.
Shou (Sarah) haappet fram og tilbake mellom 5,6,7,8 Dan den kvelden, Konjou Akira (AkirA) var paa 8. Dan, Andy (aOI) det samme, Myke (Kage) 7. Dan, Kazu (Lau) var paa Mousa, Adam Yuki (Jeffry) 8. Dan og Raito (en Japansk/Australier) paa Mousa level med Lion. Jeg hadde faktisk 0-20 i tap paa kortet mitt for jeg vant. Spilte bare mot super gode folk fordi man faar fortere EXP (Kyuu level krever EXP isteden for samme Dan nivaa ranking matcher) ved aa slaa hoey rankerte spillere. Tap faar man desverre ikke noe mer en 5 i EXP for, hehe, saa gikk ikke akkurat fort opp i level.
Senere paa kvelden foer siste trikk gikk, dro Mr. David, Shou og jeg til en Curry Rice restaurant for aa faa noe aa spise. Var ikke hjemme foer i 01:00 tiden, og da jeg kom til leiligheten til Hiroshima hadde allerede HHH, Sasa, Mr. Great, og Hirano (Han som lagde arranged musikken til Zelda paa Dumme Nordmann DVDen) tatt seg en tur innom. Vi ble derfor oppe HELE natta! I mean, HELE natta og spilte games osv. Det vil si at vi ikke sov i det hele tatt foer Beat Tribe Turneringen startet, og foerste match begynte 08:00 og morgen og opplegget varte til 24:00! We were fucking dead tired!