Den enorme Diablo 3-tråden

Lodin

Der Waaaah
Og butikkene har konsekvent bare søppel. For halvparten av hva ting koster der får man dritbra shizzle på markedsplassen.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
En kompis kjøpte seg 400 mer damage i går kun ved å kjøpe nye gems til stæsjet sitt i auctionhouse. Nå har han nesten mer enn meg!
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Tok Diablo i hc i går med witchdoctor og monk av alle ting. Sacrifice med circle of life og next of kin er snedig, detonér ei bikkje uten manacost eller cooldown og få 3 bikkjer tilbake.

Nesten litt overraska over at man må kjøre hele den postmannsekvensen i starten igjen på newgame+. Nesten like ille som å se en times lang unskippable (uoverhoppelig!) kuttescene som du må dytte framover selv. Foretrekker D2 sin filosofi hvor du kan løpe rett ut i villmarka fra level 1 uten å måtte snakke med noen og questene oppdateres av seg selv.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Funker stunlock på bossene i inferno? Merka at bash og stomp begge virka på butcherer i normal som ble litt ost.
Jeg skal ikke si noe med sikkerhet siden jeg ikke bruker noen stuns selv, men mitt inntrykk er at alt kan stunnes, men på champions og elites så varer det betydelig kortere. Bossene på inferno er egentlig ganske lette, det er champions og elites som virkelig gjør vondt. Møtte en djevelsk kombo i går: Frozen, molten, fast, vortex. De gjorde slutt på 35k hp og mine 300 resistances rimelig raskt og det er ikke lett å kite fast champions som melee.
 

Lodin

Der Waaaah
Lol, Blizzard sitt svar på hackinga er at det er spillerne sin skyld. De har slumsa med passord og bruker ikke authenticator så de har seg selv å takke.
Problemet er bare at hackinga foregår ved at folk tar over sessions og kontoer som allerede er aktive. Flere bekreftelser at man har spilt med noen som plutselig dro tilbake til byen og solgte absolutt alt stashet sitt og så bare sto der og idla og ikke svarte i chatten.
Uansett ser det ut til at de fleste som rammes spiller med randoms så vi bør vel være nogenlunde trygge. :ehm:

E: Sjekka akkurat og spillet bryr seg ikke om jeg skriver små eller store bokstaver i passordet. Hva i faen?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så klart teller det. Det er som å si "jammen dem stjal jo sykkærn min i forrige uke sjøl om jeg kjøpte lås i dag."
 

Lodin

Der Waaaah
Derp.
Today I was in a game, happily playing along. One of my friends had recently gotten hacked (in the keylogging way, not this way), and I just said "oh silly him, hopefully he gets restored!"

After a while, his account quick joins my game. I found this amusing and started trying to talk to the hacker etc, then 20 seconds later I was disconnected. According to the people on vent, my character kept moving around from stash to vendors etc WITHOUT LOGGING OFF/LEAVING THE GAME, and then a 2nd character joined. I managed to log back in just in time before anything was traded off, and my friends all left the game before the same could happen to them.
Snerp.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Oi det står på Something Awful da må det jo være sant.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
We're in the process of removing the on-use benefits of the Mantra of Healing rune, Boon of Protection.


The hotfix change is:

  • Amount of damage absorbed is now capped at the amount of healing provided by Mantra of Healing in the first 3 seconds after activation

We recommend discontinuing its use until the rune is replaced with a new rune and mechanic in a future patch.

The Boon of Protection rune was approximately ten times over its budget on the benefits it provided, and it was quite simply a mistake on our part to let the rune ship as it was. We don't intend to take these quick and drastic measures often, but considering the severity of the issue, we felt it important to correct it swiftly.

We're shooting to post a full list of recent hotfixes tomorrow, and will be looking to answer questions once that's live.
Ja. På en måte sikkert kjipt, siden jeg spiller Monk. Samtidig skal det sies at jeg er veldig glad for at de faktisk fikser ubalanserte greier. Bare husker tilbake til gode gamle Corpse explosion før patcher og expansion. Den var jo så overpowered atte hjælp.

Det eneste jeg sliter litt med hittil i Diablo3 er kanskje at, og det merker man jo bedre når man spiller multiplayer, ting virker litt ubalansert klassene seg i mellom. Har vel ennå ikke spilt et drepdrepdreplootlootloot-rpg hvor nærkamps-klassene faktisk er like "bra" som de med ranged/magi/etc.
Skal også sies at det kanskje er en av grunnene til at jeg ville være monk, for jeg var litt lei av å være de gærne necromancerne/witchhunter/magikerne/hvafaen som bare står og chillern i bakgrunnen. I singleplayer tror jeg ikke det er så stor forskjell, men i multi så skal jo tankene stå foran og ta imot smerten, mens ranged skal stå bak og bruke... ranged abilities :p Sliter litt med å forklare hva jeg mener, for ting er logisk på hvorfor ranged overlever lenger enn en closecombatdude, men det er bare at noen ganger føles det galt. Det er jo ikke ofte da, men noen kamper så dør closecombatfolka så fort atte hjælp, selv om logikken skulle tilsi at de burde drept rangedfolka først. referer da kanskje spesifikt til elites med teleport og ranged greier selv.
Spiller bare på normal da, så ting har ikke vært veldig vanskelig hittil, er bare tanken på de senere vanskelighetsgradene som gjør meg litt småbekymra, men egentlig ikke så veldig. Blir bare glad hvis det faktisk blir vanskeligere senere. Det verste som finnes er vankselighetsgrader som ikke egentlig er særlig vanskeligere.
 
Jeg er dritskuffa over at legendary og set items ikke dukker opp ever. En kompis er i inferno og fikk sitt første legendary. Svært, svært minus i boka.

elers bra da :
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg fikk første legendary i act 1 på normal :smugdog: Sett tror jeg du må finne oppskrifter på som du mater svartesmitten.

Og ja, det virker som de spesifikt setter inn tiltak for å rote til tank/ranged-tradisjonen i nightmare og hell. Noe vi støtte på ganske ofte var minibosser av typen "mortar" som fyrer granater over huet på nærkampsfolka og bæsjer på ranged-folka i digre, mangfoldige aoe-er. Det er nesten tryggere å løpe inn enn å holde avstand.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Jeg har funnet 5-6 legendaries, problemet er at de er totalt ubrukelige. Fant "Pus spitter", som er en high level legendary two handed crossbow, demon hunteren i party trengte den ikke fordi den blå bua hans var mye mye bedre. Itemization i diablo 3 er ganske så horribel.
 
Nå er det vel slik at ikke alt er slik som mange muligens tror. Vet det er mange der ute som misforstår hvilke stats som passer best og jeg er en av de. Prøver å bli klok på det og har nå forstått at det å stacke str og vit med barbar ikke er det lureste men å prioritere vitality, resistance og ekstra epic mob damage. I tillegg så er det jævlig vanskelig å få noe som er brukbart rett og slett fordi alle items er random og det er så mye av statsa som må klaffe for at det skal være brukbart. I tillegg så må man ha så og så mye av det for at det og det skal være verdt det. Merker jeg bli litt surrette i hode.

Etter å ha fullført alt av eksamener for i år så har jeg endelig fått kosetid med barbaren min igjen og startet på Hell. Forskjellen på nightmare og hell er natt og dag i mine øyne. Følelsen av å grisebanke Diablo uten noen særlig problemer for så å bli voldtatt av epic mobs i starten av act 1 var ganske sjokkerende.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har fikla litt med crafting og sånt, og siden jeg spiller Wizard er det int som står i høysetet. Altså, man får jo mer uttelling for +dmg, men jeg kjører begge så er jeg liksom dekka. Med Glass Cannon bikka jeg endelig 300dmg-terskelen (er level 30 nå) med wand+focus og no GEMZ som gir ekstra dmg. Alt av utstyr har +int, og jeg synes det gir ganske grei uttelling.

Uansett, synes det er ålreit at craftinga krever at du kverner opp loot og ikke lar deg bestemme hva du får ut av det igjen; det blir en kalkulert risiko, liker'e.

Sånn ellers, noen som veit hvor jeg får tak i oppskrifter sånn at jeg får lært gubbene hvordan de skal lime sammen steiner og spikke skarpere sverd?
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Sånn ellers, noen som veit hvor jeg får tak i oppskrifter sånn at jeg får lært gubbene hvordan de skal lime sammen steiner og spikke skarpere sverd?
De dropper bare på Nightmare eller høyere vannskelighetsgrad.