Den sosiale analogspilltråden (Snapchat-nicks ITT)

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Skulle til å foreslå det samme. Det eier som ville helvete fordi det er utelukkende brettspillings i en avslappende setting, med bare brettspillinteresserte mennesker. Siden det er invite-only er det ingen duster der. Anbefales.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Dang
 
I går ble det litt spillings:

DSC_0811.JPG


Over er Libertalia som jeg først spilte hos Yetipants for mange år siden hvis jeg husker riktig. Et av få brettspill som har tydelig wear & tear på esken. Det blir alltid munnhuggeri og latter av dette :p

DSC_0812.JPG


Exploding Kittens er veldig populært og det er en grunn for det! Det er veldig lett, går raskt å spille og får frem smilene. På bildet over ble fire Skip kort spilt etter hverandre etter før noen måtte trekke et kort hvor det selvfølgelig var ei eksploderende katte. Good times.

DSC_0813.JPG


I Illusion bytter man på å legge ut et fargelagt kort og må prøve å legge kortet riktig sted i rekkefølgen eller si ifra om man tror noen har gjort en feil. Et festlig spill man kan dra frem når som helst.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jeg holder jo på å lage en campaign i dnd. Eller. Lager og lager. Bruker en ferdig en men tweaker den litt. Mye jobb og styr men nå begynner det jaggu snart.
For de interesserte skal vi kjøre Waterdeep: Dragon Heist. Jeg har holdt på med planlegging siden slutten av november og nå er det bare 9dager igjen.
Gleder meg som faen og gruer meg som faen. Det er så mye jeg tenker på som mest sannsynlig aldri vil bli brukt men jeg hater å være dårlig forberedt. Reglene føler jeg ikke at jeg har kontroll på, men stoler på at’n Fingus backer meg opp der.
 
På lørdag spilte jeg og kompiser The Binding of Isaac: The boardgame for første gang.
Det var ganske festlig, men den beregnede spilletiden på 40 min kan ta seg en bolle da vi brukte nærmere tre timer. Nå må det nevnes at de jeg spilte med, meg inkludert, kan være litt analyse paralyse spillere iblant og siden nesten all info er åpen så kan man bruke lang tid på å beregne seg frem til hva som er de beste trekkene fremover.

Gangen i spillet er enkel:

Målet er å være førstemann til å få tak i fire souls. Enten ved å drepe bosser eller ved hjelp av spesialkort.

Hver tur trekker du et kort fra l00t bunken, så kan du gjøre så mange av følgende actions du vil: spille et l00tkort, kjøpe et treasure kort, angripe en fiende, aktivere spillkarakteren til å spille enda et l00tkort ( denne actionen kan spares til å brukes under andres tur)

MEN! Man kan også angripe hverandre, og det er her vennskap vil ødelegges om de er skjøre. Hvis man dør mister man en mynt, må discarde et l00tkort, og man mister et item man har i bordet. Det å miste dyrebare items er det kjipe her, men en fin måte å jekke noen noen ned et par hakk hvis de holder på å vinne. Det var slik spillet vårt holdt seg i live så lenge, ved at ingen klarte å få et stort nok overtak før noen andre sparket de i leggen.

DSC_0902.JPG


Dette er ifra ganske tidlig i spillet hvor jeg hadde hatt litt flaks med item pickups.

DSC_0903.JPG


Her er slutten av spillet og som dere seg er det en drøss med åpne kort man må ta med i beregningene for det meste man foretar seg.

Det er klart mye moro å hente her, men grunnet ordvalgene på endel av kortene, som det er veldig mange av, må man beregne litt tid til diskusjon/krangling om hvordan noen kort oppfører seg i kombinasjon med andre.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Jeg skal få en beta-test kode av Genesis, det nye spillet til Gregory Carslaw (404: law Not Found, Wizard's Academy) på Tabletop Sim. Jeg kan dele den med noen av dere om noen vil teste med meg. Og skyter dere Greg en mail (igjen, kan få av meg) så skam det bli noe bonus stæsj som betaling for playtest
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg har veldig lyst, men svarte ham ikke fordi jeg rett og slett ikke har tid mellom jobb, barn, koding og litt (for lite) videospillings.

Har du sjekka reglene? Er det tungt å lære? Greg har en tendens til å lage spill som er vanvittig engasjerende og ulikt noe annet, men som samtidig har så mange edge cases at man ofte bruker tid på å finne ut hvordan en interaksjon egentlig skal løses.

Når det er sagt er Wizard's Academy fortsatt mitt favorittbrettspill.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Ikke fått regler og styr enda, er i Wave 3 når det kommer til beta, det som skal bli det mest strømlinjeforma. Skal gi lyd fra meg.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
@Buggz @ganon Hei, hva het det enkle dungeon-crawler-kortspillet vi spilte da vi møttes hos Buggz i forkant av Kina-megagamet? :)
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Håper/ håper ikke taglinen er "we got fun and games"
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Yes, det var det! :) Takk for svar! Lurte på å legge det til samlingen artige oppvarmingsspill :) Jeg husker det som ganske artig :D