Den store Dragon Age-tråden

Lodin

Der Waaaah
#41
:smugdog:
Dragon Age: Origins on the PC isn't without its faults though. There is no auto-level option for PC players, so you are going to have to manually update each of your characters as you progress. The inventory has also been streamlined a little, with potions, gifts, and miscellaneous items all lumped under one heading. It's slightly more confusing, but since you should be relatively close to your computer screen as opposed to your couch, it's workable.
Mens her er jeg slått ut med kronisk hodepine så jeg vet ikke om jeg orker spille. :(
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#42


:gal:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#44
Se jeg bryr meg'a. Spilte gjennom første quest med Mage-duden min og den var fet. Klarte questen som bare faen fordi jeg ikke er helt tulling. :smug:

PS: 1080p med alt på full pupp på min to år gamle PC, fuck yeah. :smugdog:
 
#45
Hmm har siden dungeon siege kom ut på pc ventet på et at slike spill skal begynne å komme ut på konsoll..... Så selv om ps3 eiere er fucka med tanke på utgivelsesdato, jeg kommer til å slite med framerates fra helvete og konsoll versjonen generelt sett er en strippa pc utgave så kommer jeg til å gå for den.... Driter i det, har pc som kunne kjørt full pupp men er man sta så er man sta... Kos dere alle dere pc dudes og dudettes.....
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#46
Det der kalles å være teit, ikke sta.

Spilte en halvtime før jobb (jeg har så JÆVLIG mye tid til å spille om dagen) og det virker enda mer lovende nå som jeg er ferdig med magiker-ritualet mitt, kalt The Harrowing. Ekstrabonus for at etter ritualet, når en figur spurte meg "So, you completed your Harrowing! How was it?" så fikk jeg lov til å svare "Harrowing." A dry comedian is me. Men ja, plottet virker som om det går litt mer i politiske intriger, tradisjoner kontra individualisme og "OMG en sak har to sider sjekk her'a du får snakke med de slemme gutta" istedenfor the President has been kidnapped by ninjas etc. Når det er sagt er det fortsatt Bioware, så jeg forventer ingen mirakler, men dette er iallfall forfriskende sammenlignet med de fleste andre spill som er blitt utgitt. Forutsatt at jeg har rett, da. Uansett, flere gode ting: Jeg fikk en quest hvor jeg skulle hjelpe en kompis av figuren min med å rømme fra enklaven sammen med ei kjerring, stikk i strid med absolutt alt. Dette var så klart strengt hemmelig og sånn, så jeg måtte bare godta uten å si noe til noen før jeg fikk bli med på plottet. Siden jeg mistenkte at sjefen sjøl i huset ikke kunne være så jævla teit at han ikke visste om dette her stakk jeg øyeblikkelig og sladra, og såklart var dette gammalt nytt for sjefen, så dermed ble jeg dobbeltagent for å bruke de to jøpipene som brikker i et politisk spill.

Sånn til info så er dette her sånne greier jeg liker. Det hadde vært fint om spillet holdt koken utover og ikke dumpa ned i ei grøft, men jeg har da spilt videospill før så jeg holder ikke pusten.

PS: Planen min er å velge Arcane Warrior-spesialisering, dvs. at magi-staten min kan erstatte styrke sånn at jeg BÅDE kan slenge spells som en morraknuller OG valse rundt med sverd og rustning. Håper det funker sånn. :smugdog:
 
#47
En annen ting som jeg har merka er at selvom tjuvradden min kan bruke litt tyngre rustning så er det ikke så alright alikevel og jeg må derfor finne en god balanse mellom rustning og bevegelighet da tyngre utstyr sliter ut karakteren mer og jeg dermed må begrense bruken av triks som krever nettop slit å utføre.

Spoiler:
Fikk tidligere i dag valget mellom å høre på hva kjerringa i gruppa hadde å si eller å rett og slett hugge hode av kroppen hennes. Jeg liker slike valg.

Jeg har også hatt en samtale på drøye 15 minutter om sko og mote med ei i gruppa mi, uten at jeg havnet i busken hennes.

RAEG!

Spoiler:
Liker at man har muligheter til å velge hva man vil gjøre, første skikkelige motstanden jeg fikk var i tårnet til magikerenes innerste ring. Der de fleste hadde blitt hjernevasket og tranformert til slemminger. Tempelridderne ved inngangen satt bare å ventet på en beskjed som ga dem lov til å drepe alt som var i tårnet, inkludert barna og magikerene som enda gjemte seg for slemmingene, dette fordi de ikke stoler på magikere.

Jeg kunne da velge å drepe de alle, eller være grei gutt å bare drepe de slemme. Dette endte med at jeg da fikk disse med på krigen mot erkedemonen.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#48
Hmm har siden dungeon siege kom ut på pc ventet på et at slike spill skal begynne å komme ut på konsoll.....
Jeg måtte lese den setningen en par-tre ganger før jeg skjønte den. Der må du utdype deg litt.
 

Lodin

Der Waaaah
#49
De er vel litt like hvis du spiller DA som en mongo på sukkerkick og bare pløyer fram på easy? :p

Forøvrig har jeg vel ikke så mye å si om det ennå. Spiller en human noble fighter på leit etter blod og skruller i skauen. Dette er en fin modernisering av spill som Baldurs Gate, noe Neverwinter Nightsene nesten totalt bomma på.
Forøvrig er bikkja mi, Barrabas, den beste bikkja.

 
#50
Det der kalles å være teit, ikke sta.
hehe det er sant, men har uansett en konsoll fetisj jeg ikke blir kvitt.....

Jeg måtte lese den setningen en par-tre ganger før jeg skjønte den. Der må du utdype deg litt.
Mulig det var litt klønete forklart, men kort sagt så har jeg venta på et hacknslash(type) rollespill til konsoll hvor du styrer flere characterer samtidig(med andre ord har et party). I Dungeon Siege(1) kan man ha 8.......

Er uansett relativt sikker på at jeg kommer til å like dette... Its right up my alley....
 
#51
Jeg er human noble rogue, og etter å ha spilt i nesten tre timer i går er ihvertfall førsteinntrykket at dette er gromme saker. Etter all negativiten som har blitt sagt om xbox-utgaven var jeg redd for at dette skulle være en rævva port, men alt funker utmerket. Kontrollerne kan være litt småforvirrende, og det blir helsikes mye trykking når man skal gjøre noe i menyene men det kan man leve med. Grafikken varierer mellom grusom og herlig, men det blir man vant til. Frameraten er også bra, med litt hakking når det er masse fiender på skjermen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#52
Veit ikke om det er fordi jeg spiller i Baldur's Gate-o-Vision (TM), men jeg synes grafikken er stilig. Omtrent som et Infinity-spill bare... bedre.

Sånn ellers koser jeg meg fortsatt med spillet, selv om det kom et ganske lavt punkt i går kveld da jeg møtte heksa i skauen og førkja valser rundt med digre silikonpupper bare dekket av et usannsynlig standhaftig skjerf drapert over skuldrene. Sånt ser bare mongo ut, Bioware. :argh:

PS: Spiller som Human Mage Mage Mage Mage og håper at jeg fortsatt kan få bikkja selv om jeg ikke dro tilbake før jeg fant folka i skævven.
 
#53
Apropos hun heksa er replikkene og voice actingen hennes helt hinsides, men man kommer unna med litt ost siden det er fantasy uansett.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#54
Takk for at du nevnte det, jeg hadde faktisk klart å fortrenge det. >_<

Jaja, er ikke akkurat som om den dama kommer til å dukke opp seinere og spille en avgjørende rolle i historien å nei vent.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#57
Hvilke personer vil ikke like dette spillet. (dette er serr spørsmål. skal kjøpe i morra med mindre jeg får et svar som forklarer at jeg ikke bør kjøpe det.) loldrunklol.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#58
Hvis du hater selvopptatt, bånnseriøs og rimelig klisjert high fantasy (type Ringenes Herre, ånei ondskapen er i ferd med å svelge landet og bare du kan stoppe den) da hopper du over Dragon Age. Hvis du liker et tradisjonelt fantasy-rollespill hvor du står noenlunde fritt til å skape din egen figur, liker å sysle med stats, planlegge build og sånt, samt digger massevis av kamper, så er dette mer din gate. For å si det sånn: Husker du Baldur's Gate, Neverwinter Nights og gjengen som skikkelig fete spillopplevelser så er Dragon Age innertier siden det kommer farlig nære den stilen. Når det er sagt så er det fortsatt Bioware, så det er plenty av slike "se her du her har vi en tilfeldig fyr og han har Problemer og nå må du ta stilling til det"-greier. Jeg synes ikke det gjør noe, for de anledningene byr som regel på artige små nøtter å tenke over og du får XP for det. Men ja, det er ei krykke det også. Samma. Jeg liker det. Tradisjonelt vestlig rollespill og det er både positivt og negativt.
 
#59
Folk som ikke liker gode spill vil ikke like dette.

Eller mer serr, liker du ikke rollespill og syns fantasy er dødsharry er dette neppe greia for deg. Storyen er (så langt jeg har kommet meg, ca. 5 timer) et sammensurium av alle fantasyklisjeène som finnes, og det er ikke så veldig mye banebrytende ellers i spillet men det er bare....jævla bra.

(også det han over meg sa)
 
#60
Jeg er en av de som egentlig ikke er glad i typiske RPG`s, middelalder og drager men koser meg som bare det likevel fordi jeg er glad i gode spill.

Så ja, buy dat shii.