Klokka inn på 16 timer i går, og nå løper jeg bare rundt og tar sidequests siden jeg sikkert har rundt 50 aktive quests inne i lista mi. Festlig å komme til en ny by, snakke med en random person og så få "quest completed"-beskjeden uten at jeg helt hva jeg hva her gjort. Questene syns jeg forsåvidt er veldig bra, jeg er helt ferdig med hovedquesten i Redcliffe, og den eide. Mellom de lengre questene og sidequestene er det mye variasjon, og favorittquestene mine er nok de der jeg jakter ned motherfuckers som ikke er lojale mot guildet sitt, eller de som betviler meg og mitt ærefulle oppdrag.
Hovedquesten igjennom spillet er dødsklisjè, men jeg digger det. Ingenting er som å få en cutscene til badguyens hovedkvarter med bombastisk musikk der han nok en gang legger planer om å stikke kjepper i hjulene mine. Helt konge.
Ellers må jeg bare si som jeg har sagt før, dette er alvorlig gromme saker. Det er litt vanskelig å sette fingeren på akkurat det som gjør dette så hinsides mer interessant enn andre RPGer, og på tross av (dette er på xbox vel og merke) tvilsom grafikk, til tider jævlig frusterende kontroll, merkelige hopp imellom vanskelighetsgrader (noen partier er jævlig enkle, så kommer man plutselig til et område der man blir rævkjørt så til de grader i løpet av få sekunder) og irriterende bugs så er uten tvil årets spill så langt for min del.
Partyet mitt består av min human noble rogue, Morrigan(

), Alistair (som ikke liker meg lengre etter en episode i Redcliffe( :neve: ), og Shale. Shale eier forresten fordi folka i spillet hadde akkurat samme reaksjon som jeg hadde da jeg plukka han opp. Det blir ikke noe dårligere av at han knuser det meste av motstand heller.
I leiren min har jeg også hun roguedama, Leliana, og en alv med spansk aksent som jeg er sikker på er homoseksuell. Gode tider. Sten er forresten dau siden jeg ikke ville true hun prestedama med døden bare for å få med han fyren, angrer litt nå.
Mens jeg ble lei av Mass Effect etter 4 timer har jeg blitt helt hekta på dette, og i dag skal jeg til dvergetown for å ordne opp i mafian.
Tip of the hat går til Bioware :tipshat: