Den store Dragon Age-tråden

Lodin

Der Waaaah
#61
I grunn litt skuffende at de ikke har vært mer kreative med settinga. Ta et stykk Dungeons & Dragons, tilsett orkene og litt annet stæsj fra Ringenes Herre filma og sleng på masse bikkjer. Med tanke på at disse folka ha designa settingene til Jade Empire og Mass Effect kunne det vært mer orginalt.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#62
Mass Effect har en original setting? :mysensibilities:
 

Lodin

Der Waaaah
#63
Mass Effec har romfrosker som resten av den siviliserte galaksen har prøvd å utrydde og de har fire baller
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#64
Dragon Age har nå et toolset tilgjengelig som lar deg mekke egne campaigns og sånt, antar jeg. Sikkert noe i samme stil som den som fulgte med Neverwinter Nights. Uansett så må du ha en registrert PC-utgave av spillet installert for å få brukt faenskapen, kanskje også for å få lasta ned. Og her har dere greia.

PS: Hvis du, som meg, har Steam-utgaven av spillet og lurer på hvor i faen CD-keyen din har blitt av, så kan jeg hjelpe. Steam ga ut en patch som fjerna CD-keyen til selve spillet fra Steam, siden den var "unødvendig". Bortsett fra å få sagt ifra til Bioware om at du har kjøpt spillet deres, da. Uansett, åpne DA-launcheren, velg Configure, velg Game i lista til venstre, og der har du CD-key. Ta-da.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#65
Eller bare høyreklikk på Dragon Age i My Games-lista -> View Game CD-Keys. :smugdog:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#66
Finn CD-keyen til selve spillet der, da. Hæ? Kom igjen'a. Som jeg skrev har Valve fjernet nøkkelen til selve spillet derfra, du ser bare nøkler til DLC-en din der.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#67
Ferdig nedlasta fra steam om ca. en time. Så, hva spiller folk som da?
 
#68
Shit, digger dette mye mer enn forventet. Årets RPG hands down:gal:


Nettop møtt demonen av latskap eller noe i den duren, i deserve a rest!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#69
Oi, du har spilt i fem minutter? Dæsken.

Uansett, spiller som Mage selv, og det er kung. Jeg er ikke level 10 enda og allerede har jeg Fireball, Petrify og Inferno. Eneste aberet er at jeg tåler like mye som en våt papirpose men det er hva man har to Warriors på laget til (beskyttelse, altså). Fullførte greia i Redcliffe akkurat, og siden jeg er av den praktiske typen syntes jeg det var en god ide å
la Isolde ofre livet for å redde guttungen
. Funka som snekkern det, men Alistair hater meg nå. Litt dritt siden jeg hadde håpt at det ville bli litt Brokeback Mountain-action mellom oss kara. Nuvel, jeg får satse på puppemor isteden, har ikke helt trua på at Shale engang har utstyret som kreves for å gjennomføre samleie.

Og han der Qunari-gjøken jeg redda fra Lothering er bare creepy. Brr.
 
#70
Han klarer hvertfall å lire av seg noen vittige kommentarer.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#71
Sten eier, men jeg tror jeg skal forsøke meg på litt het æksjn med den franske rødhåra tøtta Liliana. =D
 
#72
Klokka inn på 16 timer i går, og nå løper jeg bare rundt og tar sidequests siden jeg sikkert har rundt 50 aktive quests inne i lista mi. Festlig å komme til en ny by, snakke med en random person og så få "quest completed"-beskjeden uten at jeg helt hva jeg hva her gjort. Questene syns jeg forsåvidt er veldig bra, jeg er helt ferdig med hovedquesten i Redcliffe, og den eide. Mellom de lengre questene og sidequestene er det mye variasjon, og favorittquestene mine er nok de der jeg jakter ned motherfuckers som ikke er lojale mot guildet sitt, eller de som betviler meg og mitt ærefulle oppdrag.

Hovedquesten igjennom spillet er dødsklisjè, men jeg digger det. Ingenting er som å få en cutscene til badguyens hovedkvarter med bombastisk musikk der han nok en gang legger planer om å stikke kjepper i hjulene mine. Helt konge.

Ellers må jeg bare si som jeg har sagt før, dette er alvorlig gromme saker. Det er litt vanskelig å sette fingeren på akkurat det som gjør dette så hinsides mer interessant enn andre RPGer, og på tross av (dette er på xbox vel og merke) tvilsom grafikk, til tider jævlig frusterende kontroll, merkelige hopp imellom vanskelighetsgrader (noen partier er jævlig enkle, så kommer man plutselig til et område der man blir rævkjørt så til de grader i løpet av få sekunder) og irriterende bugs så er uten tvil årets spill så langt for min del.

Partyet mitt består av min human noble rogue, Morrigan( :smugdog:), Alistair (som ikke liker meg lengre etter en episode i Redcliffe( :neve: ), og Shale. Shale eier forresten fordi folka i spillet hadde akkurat samme reaksjon som jeg hadde da jeg plukka han opp. Det blir ikke noe dårligere av at han knuser det meste av motstand heller.

I leiren min har jeg også hun roguedama, Leliana, og en alv med spansk aksent som jeg er sikker på er homoseksuell. Gode tider. Sten er forresten dau siden jeg ikke ville true hun prestedama med døden bare for å få med han fyren, angrer litt nå.

Mens jeg ble lei av Mass Effect etter 4 timer har jeg blitt helt hekta på dette, og i dag skal jeg til dvergetown for å ordne opp i mafian.

Tip of the hat går til Bioware :tipshat:
 
#73
Hvor fikk du tak i Shale? Tror ikke jeg har hørt om han en gang.

Jeg roller Wynne, Allistair, en dvergmotherfucker fra Orzammar og meg selv som assassin rogue duelist oh yeah!
 
#74
Han er vel bare tilgjengelig for folk som kjøper deluxe-utgaven eller forhåndsbestiller såvidt jeg har skjønt. Eller de som kjøper han som DLC. Jeg fikk med en kode som jeg trøkka inn, så lasta burken ned noen greier fra NETTET også fikk jeg opp en ny quest (som tar ca. 1 time kanskje?) der man får tak i han.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#75
Dette spillet hindrer meg aktivt i å nyte det.

Hvorfor må de ha så mye dialog når den er så uinteressant? Hvorfor prøve å få meg til å bry meg om Lord of the Rings ripoffen deres? Er det faktisk noen som.... kjøper historien?

Det er fortsatt et statisk og udynamisk spill, som alt annet, don't try to fool me otherwise! Kult gameplay, når du ikke spammer Escape og trykker 1 - 5 på måfå i 15 minutter av gangen. Blir bare litt brun av å få tacky-cliche-shit-lore trykket ned i halsen for hvert eneste hjørne jeg runder.

La oss håpe at Obsidian gjør en Icewind Dale med dette systemet her!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#76
Hvor fikk du tak i Shale? Tror ikke jeg har hørt om han en gang.
Du må kjøpe ei DLC-pakke kalt The Stone Prisoner eller noe sånt. Fulgte med i min Digital Deluxe-utgave, men den var såklart litt dyrere enn den vanlige greia.

Dvs. 400 spenn istedenfor 350, PC roxx :mafia:

Kalli: Det jeg liker er at du kan - som meg - gi fullstendig faen i selve hovedhistorien, den er der mest for å gi deg et påskudd til å loffe rundt. Isteden kan du bry deg om å bygge opp et handlingsmønster for figuren din på mikronivå, gjennom mange små beslutninger som til sammen former figuren din og hvordan reisefølget oppfatter ham. Og det er der den massive mengden dialog kommer inn, det ville ikke vært på langt nær så interessant hvis ikke manusforfatterne hadde vært så jævla anale med Tolkien-ripoffen sin.

Så: Jeg setter pris på historien fra et ludologisk syn, selv om det narrativt sett er ganske stusselige saker. Men på den annen side så stjal jeg i går et uvurdelig familieklenodie fra ei foreldreløs berte og ofra kona til jarlen i et okkult rituale, og ble fortsatt hyllet som helt av landsbyen. For meg er den større historien der bare for å bygge opp et rammeverk hvor slike handlinger blir relevante. Jepp.
 
#77
Hadde jeg vært 5-6 år yngre og mer ukritisk ville jeg rådigga historien, men nå er den litt sånn meh. Grei skuring, ikke noe spesielt bra men heller ikke rævva. Da liker jeg bedre de forskjellige sidequestene og belønningene man får. Selv om jeg elsker visse virkemidler de bruker igjennom hovedquesten. Jeg gidder skjelden å høre igjennom all dialogen, da er det mye enklere å slå på subtitles, skumlese igjennom alt pjattet og så få ut det essensielle man trenger igjennom questloggen.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#78
Narrativet er jo laget av nisser med kulturelle referanser som LotR og Dune, FULL STOP. Så det er egentlig bare å legge det dødt. Men ja, strukturen rundt det kan sikkert brukes til å skape en figur. Jeg kjøpte vel spillet på feil grunnlag, og klager bare for å klage.

I came for the grind, but got lots of chatter.

Det er bare såpass mye at det til tider går utover selve spillopplevelsen for min del. Runder et hjørne, ny dialog, enda mer, og det blir til slutt at jeg bare spotter der det står; "I Must go" eller "blablabla (Kill him), bare fordi jeg vil spille mer. Og da blir det jo ikke så mye beslutninger, annet enn at karen min er klin gærn.

Patience is indeed a virtue.

Men det spillet gjør riktig, gjør det ganske så riktig. Gameplayet er ganske morro, og å sette opp tactics er forholdsvis enkelt (å få noe mer eksotisk enn "Slå nærmeste fiende med X" eller "Heal hvis venn er under 50%" til å fungere kan være litt knot, men det er morsomt å mekke med det). Motoren er også rimelig solid, selvom den føles ganske så koreansk til tider.