Er helt med på at regen-skjold kan være veldig bra. Halo 1 gjorde det veldig bra, synes jeg. Men jeg synes det er for lettvint å si at det er best at alle FPS bør ha samme spillmekanikk for evig tid. Jeg synes at healthpacks og konsekvens-helse gjør at spillet får ekstra dynamikk, og på samme måte som jeg liker å samle ting i spill, liker jeg å samle på helse, energi, ammo, det føles digg når man har 100% helse og 100% skjold som man har "samlet" inn. Det føles ikke like digg å ha 100% autohelse som er samlet inn ved å dukke bak en bil i 30 sekunder. Det gir også en ekstra grunn til å utforske, og man kan få en rewarding følelse av "endelig" når man finner sted der det er helse etter å ha vært i et jævlig vanskelig strøk.
Hvor kult er det ikke at i SWAT4, så kan du føkkes totalt etter å ha brukt en halvtime på en bane, av en eller annen skroting som står bak en dør og skyter deg i planeten? Det gir en real følelse av at måten du spiller på faktisk har - jeg sier det igjen - konsekvens. For min del skulle det gjerne vært flere slike spill.
Jeg er ikke for at alle spill skal spilles med glidemiddel, og at alt skal abstraheres ned til "det spillet egentlig handler om: skyte folk". Jeg er for at man har forskjellig ammo til forskjellige våpen, at våpen kan være ubalanserte, etc. Det gir en dypere opplevelse.
Edit: Og det nicholas sa, ekte menn reloader til de har brukt akkurat så lite ammo og tatt så lite skade som trengs.