Deus Ex: Human Revolution [PC]

Noen som har opplevd det samme problemet som jeg har?

Har kommet meg til neste by og nå skal det tydeligvis oppstå problemer, i form av at spillet bare kræsjer tilbake til desktoppen når jeg velger en bestemt dialog. Noen dialoger funker, noen ikke. Får ikke noen som helst feilmelding og jeg klikker litt innvendig føler jeg.

Får meg tilbake på tanken om at om man skal bruke penger på spill, så kjøp konsoll, skal alltid være faens problemer hele tida! RAEG!

edit: etter å ha testa litt mer ser det ut til at det ALLTID er det venstre alternativet som kræsjer spillet. For min del virker det jævlig spesielt.

Ser tech support sida til eidos har ca 1 milliard sider og crash/freeze samletråden har enda mer. Tydligvis for mye forlangt å kjøpe et spill som fungerer, angrer utrolig på at jeg ikke lastet det ned istede for å kaste bort 600kr på det.

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Beklager for nynorsk, men då har eg spelt ei lita stund (Xbox 360). Førsteinntrykket er bra, men:

Animasjonane er hårreisande dårleg, og ser PS2-aktige ut, og AIen er begredeleg. Stemmeskodespelet kunne også vore betre, og virkar stivt og flatt. Synes også at ein kunne gjort ein betre jobb med NPCane. Blir i overkant når ein står heilt opp i trynet til ein person mens han baksnakkar deg og er sjokkert når ein blir konfrontert, og påstår han ikkje såg meg. Slike ting føles unødig i 2011. Har lest nokon som har hevda at dette er nærmast slik det skal vere, fordi det originale Deus Ex (Som eg ærleg tala ikkje har noko forhold til) var til tider litt Uncanny Valley, men likevel...

Elles slit eg med litt av det same som eg gjorde med Crysis 2. Begge spela har ei rimeleg bratt læringskurve, så det har vore mykje prøving og feiling til no, i tillegg til at begge spela har opp til fleire moglegheiter å løyse segment på. Spesielt stealth-aspekta er punishing til tider, og det skal minimalt til for at ein blir oppdaga, og ein tåler ytterst få skot (Noko som truleg vil endre seg når ein får fleire Augments). Mogleg at eg ikkje er pro-gamer nok, men savnar ein slags Tactical Mode (Crysis 2) eller Detective Mode (Arkham Asylum), som ville gjort situasjonane meir oversiktleg.

Ser tech support sida til eidos har ca 1 milliard sider og crash/freeze samletråden har enda mer. Tydligvis for mye forlangt å kjøpe et spill som fungerer, angrer utrolig på at jeg ikke lastet det ned istede for å kaste bort 600kr på det.
Serr? 600KR FOR PC UTGAVEN? Fikk mitt for 2-250kr. Hvem selger PC spill så dyrt? Eller er det noe "edition" du har kjøpt kanskje.

Jeg kjøpte augmented edition ja. Og i tillegg så kjøpte jeg feil, altså PC-versjonen istede for PS3-versjonen. Aner ikke hvorfor, men skal sies at jeg hadde feber i går...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
350 spenn inklusive frakt for Augmented Edition her i går'n.

Men ja, det jeg irriterer meg over er animasjonene på folk, først og fremst. Lipsync er halvhjerta, og spesielt kvinnelige figurer står og nikker med hodet konstant mens de snakker; en liten detalj, som - når du først har lagt merke til den - trekker mye oppmerksomhet. Synes AI-en er ganske god, faktisk. De få gangene jeg har havna i no skytings har det alltid vært et par folk som har sneket seg rundt og funnet på noe dritt mens jeg var opptatt med løken foran meg. Det er ikke noe revolusjonerende triks det heller, men det er noe mer enn Call of Duty (og Deus Ex; vil du ha ræva AI er det bare å spille det, folkens) om ikke annet.

Men ja, jeg lurer litt på hvor mange som egentlig spilte Deus Ex når jeg leser kommentarene om Human Revolution på nett; dette er stort sett akkurat det samme. Folk snakker drit om deg mens du står en halv meter unna og ser rett på dem, folk reagerer ikke på takedowns av kolleger som står 75 cm til venstre for dem, oooog det er mulig å køle det til for spillet rett og slett ved at du er for glad i å utforske (fant kritiske mission objectives før jeg skulle; spillet bare låste et rom ved å gjøre låsen inaktiv, og en PC jeg allerede hadde hacka fikk plutselig en mail sendt for flere uker siden etter at jeg fikk oppdraget den var en del av).

Så spillet er ødelagt på flere måter, men det er sånn det skal være. Dette er fortsatt Deus Ex; det går ut på å snike, hacke og smi sin egen høyst tvilsomme moralske kode underveis. Er bare såvidt ferdig med andre historieoppdrag, og bruker tida på å snike rundt i Detroit og løse sidequests akkurat nå, men det er akkurat like gloriøst som Deus Ex og av akkurat samme grunn; det er ikke redd for å være et spill, og selv om det prøver å glatte over de groveste skjøtene er det fortsatt lett å se at ambisjonene har vært høyere enn realiteten. Greia er bare at de ambisjonene er så mye høyere enn hva omtrent alt annet av spillutviklere har nå om dagen, og det har så mye å si. Akkurat den situasjonen har dessverre ikke endra seg siden 2000.

Alt mulig skjer med feber Max:/ Dog spillet er unasett best på PC etter soild patching, men tar vel sin tid.

Dohoho, jeg ga 778 for Adam Jensen Action Man editionen. :D
Er vel retail pris på ca 225kr i USA for Adam, så ekke sånn voldsom dyrt om en hoppa over han og angra. iallefall med tanke på 350inkl frakt for AE som Yeti kjøpte.

Lodin

Der Waaaah
USA har ikke den versjonen og bare figuren koster 50 dollars i de fleste sjapper der borte. Misstenker dog at Komplett dreit seg ut på prisen for jeg har spesialeddisjonen gå for godt over tusenlappen andre steder.

Gamestop burde vel egentlig dø når det kommer til å ta blodpris for spill i utgangspunktet. Blir feil når folk flest drar innom alle slags butikker for å finne spill før de kryper til korset og besøker Gamestop som en siste utvei.

Sånn utenom de åpenbare problemene så er jeg storfornøyd med spillet i seg selv og koste meg i Detroit der spillet funka som bare det. Bare utrolig synd at man ikke kan føre dialog i byen man drar til etterpå.

Ja mente figuren til drøyt 225 spenn Lodin. Så litt porto samt avskriving av value og AE der Yeti kjøpte så er man rundt din pris om man absolutt ville ha det:) Og ja de som tar over tusen tar svarte meg blod pris for figuren da er jo eneste den som skiller de to versjonene.

Hvor lang tid spiller man ca før man er der det f.. seg for deg Maximum?

Tja, tror vel jeg brukte rundt 5-6 timer. Hadde en del prøving og feiling samt at jeg tok meg tid til å sjekke kriker og kroker før jeg dro videre.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
La merke til det jeg også. ^^

Men ja, uten å spoile noe særlig begynner jeg nok å nærme meg slutten på Detroit-området; er ved første bosskampen og den er dritt, som nevnt av andre. Men: Jeg liker at det er så mye av plottet man finner ut ved å ha33e Siene til fiendene og sånt. Folk som har spilt Deus Ex skjønner nok i løpet av kort tid hvor det bærer hen; små hint som ligger rundt i eposter og lignende. Ellers er det ålreit å spille et spill hvor man ikke blir fortalt rett ut hvordan ting er, og hva som foregår rundt en; en ting som slo meg var
kontrasten mellom hva som faktisk skjer når du besøker LIMB-klinikken og hva de skriver i reklamebrosjyra si
, for eksempel. Setter også veldig pris på at spillet er spesielt bygd opp for folk som meg, som liker å utforske ting grundig og finne små bonuser rundt omkring. ^^

Så, ja. Dette er stor kos. Anbefales til alle.

PS: Verdt å merke seg at dette ikke bærer preg av å være en jalla PC-port heller. Brukergrensesnittet er akkurat som i Deus Ex, og grafikk og innlastingstider og sånt følger PC-standarden. Ahh. ^^

Drauden

SGs kollektive lillebror
Neste er at man får syltetøy i trynet hver gang man får vondt.

Men ja, nei, feit shizz.

Jante

privileged CIS shitlord
Sånn ellers, kan man se da, at han Erik Ribsskog og Adam Jensen, har mye å prate om, da.

Det kan man lure på.

Vi får se.