[Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Sjenk mer mjød kvinne! Hvordan tar jeg knekken på Kvenel i Volunruud

fake edit: jeg tror patchen fikset lagging i solitude får meg
 
fuck yeh over 80 i smithing, ruller fullt ebony sett og alt er oppgradert til Legendary. Pluss at gauntlets og en ring er enchanted med +31% one handed damage på hver.

 

Lodin

Der Waaaah
For de som lurer skal patch slippes til 360 og PC på onsdag. Så sånn er det.
Driver med Mages Guild nå og den er bedre enn den pleier å være i serien. :p
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Gjorde ferdig Mages Guild i kveld. Den staven du må bruke på slutten er dritt, og den siste kampen suger egg. Ha med ekstra soul gems, ellers er du fucked og må loade en tidligere save.

Men: Ding! Level 50!
 
Jeg brukte staven på ballen, equipa sverdet mitt, og drepte han på to slag. EASY PEASY
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg brukte opp staven på å drepe to stykk Magic Anomaly utenfor. Da jeg skulle peke på ballen var jeg tom uten å være klar over det. :(
 

Lodin

Der Waaaah
Jeg har sikkert over hundre soulgems med meg til enhver tid siden jeg plukker alle med meg og bruker en dagger med sjelstjeleing til snikmord. Sparer såklart på de svarte som jeg aldri skal bruke. =D

E: Og restart Steam, Nvidia har sluppet betadrivere spesifikt for Skyrim og MW3 (som ingen spiller på PC).
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Det er så forbanna mye stæsj i dette spillet! Awgad jeg plukker opp så hinsides mye rart jeg ikke aner hva jeg skal bruke til, men det havner som oftest i kista hjemme i Whiterun. Forsøker å sortere litt så jeg lett kan plukke frem stæsj når jeg skjønner/finner ut hva jeg trenger det til men stygt redd for at det blir liggende der. Fikler litt med alchemy, enchanting og smithing men lager bare random greier av ting jeg plukker opp og selger det så går jeg sakte men sikkert opp og kan lage fetere ting etterhvert, men ser jeg må investere perkspoeng for muligheten og det synes jeg sucks litt.

Er som Fetthesten nevnte tidligere jævlig bra at man f.eks. kan lockpicke alt av dører men de vanskeligere låsene er bare, ja, vanskeligere. Dette er litt motsatt igjen da det ikke holder å smithe masse men såvidt jeg har skjønt smithe masse OG kjøpe deg muligheten for å bygge det du ønsker. Det er ikke et -dårlig- system men føler perkspoeng er såpass sjeldne (selv om jeg har noen til overs fårråsirresånn) det føles litt kjipt å bruke de på slikt som kun indirekte styrker figuren min. Lurer uansett på å google noen mage-destruction build så vi får se.

Ellers har jeg undersøkt hele området rundt Whiterun så tenkte jeg skulle utforske litt mer, klarte ikke bestemme meg for hvor jeg skulle nå (men det var -ikke- videre på mainquestet) så bestemte meg for å trekke mot Riften hvor jeg har noe småquests å fullføre. Åpenbart ikke så enkelt det høres ut da jeg finner masse masse ting å utforske på veien i kjent stil. Og man må jo utforske alle huler, grotter og gravkammer man kommer over?
Dette førte til at jeg brukte hele helgen på å bevege meg nedover mot Riften, problemet er bare at det var så mye fint vestover mot byen til Greybeards at det var det området som ble grundigst utforsket. Og da jeg kom helt syd i landet og skulle rett østover bort til Riften så jeg jo at jaggu var det ikke mulig å gå vestover mot Helgen (det det het, den første byen der spillet starter?) og der var det også masse fine ting å utforske!

Og så da, plutselig skulle jeg gi meg for kvelden og var lengst end i sørvestre hjørnet ved den større byen som ligger der. Skal sjekke ut den snart. Blir bra.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er så forbanna mye stæsj i dette spillet! Awgad jeg plukker opp så hinsides mye rart jeg ikke aner hva jeg skal bruke til, men det havner som oftest i kista hjemme i Whiterun.
Obligatorisk:


PS: Den stripa der heter Thulsa Broom og det er det beste navnet på en Penny Arcade-stripe noensinne.
 
Jeg liker lockpickinga her. I Falloutene syns jeg det var tilnærmet umulig å dirke opp låser på et høyere nivå enn man hadde ability til, nå låser jeg opp master og expert i øst og vest uten at jeg har ordna meg noe særlig med perks i lockpicking. Det er bare vanskeligere, men alt annet enn umulig.

Spesielt tilfredsstillende var det i et DB-quest jeg tok i går. Skulle kverke noen i en by, men på dagtid oppholdte hun seg på et folksomt torg så venta jeg til det ble natt, dirka opp expertlåsen til huset og snek med opp til andre etasje og brukte daggeren min (med 15x damage i sneak) for å instakille henne i trynet. Så sneik jeg meg ut igjen og innkasserte en bråte med gull. Eier.
 
Jeg liker lockpickinga her. I Falloutene syns jeg det var tilnærmet umulig å dirke opp låser på et høyere nivå enn man hadde ability til, nå låser jeg opp master og expert i øst og vest uten at jeg har ordna meg noe særlig med perks i lockpicking. Det er bare vanskeligere, men alt annet enn umulig.
Selvfølgelig var det tilnærmet umulig, spillet nektet deg å prøve å dirke om du ikke møtte nivåkravet. Dessuten foretrekker jeg det slik Fallout har gjort det, som gjør at man faktisk må fokusere på lockpicking for å være en tyv. I Skyrim er det bare sløs av perks for alt man gjør er å spare litt tid uansett.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Selvfølgelig var det tilnærmet umulig, spillet nektet deg å prøve å dirke om du ikke møtte nivåkravet. Dessuten foretrekker jeg det slik Fallout har gjort det, som gjør at man faktisk må fokusere på lockpicking for å være en tyv. I Skyrim er det bare sløs av perks for alt man gjør er å spare litt tid uansett.
Jeg synes Fallout-varianten er fullstendig corny; åja, her er en lås som dirkes på samme måte som alle andre låser i hele spillet men fordi du ikke har peiling nok er du fysisk forhindret fra å prøve i det hele tatt. Gir ingen mening annet enn at "oi faen du levler til 100 i Lockpick på tre timer hvis vi ikke legger inn en sperre".
 
Det er en mer avansert lås, må ha peiling for å forstå dem. Jeg synes bare at når du kan låse opp alle mulige låser i spillet helt fra starten av uansett karakter så fjerner det hele hensikten med å ha lås på kister og dører i det hele tatt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er en mer avansert lås, må ha peiling for å forstå dem.
Hadde det ennå vært tilfelle. Neida, samtlige låser i Fallout 3 og New Vegas dirkes på samme måte. Forøvrig er det ikke riktig at poenget med låser faller bort hvis du kan dirke alle fra start; Master- og Expert-låser knekker dirken din på null komma svisj, men hvis du virkelig suger på dirkinga kan du kjøpe deg til lettere låser med perks. Vi som ikke spiller med blyhansker trenger ikke sånt fjas. :smugdog:
 
Pirkete av deg å klage på at Bethesda ikke har giddet å legge inn flere forskjellige lås-typer.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du klagde på akkurat det samme selv, broski.
 
Gjorde jeg vel ikke? Jeg sier bare at i Fallout må man ha avanserte kunnskaper for å låse opp en avansert lås. Dette fungerer eksklusivt via poeng, som er den vanlige måten å gjøre det på i rollespill. Men dette ga kanskje mer mening i de første Falloutsa, hvor det ikke var noen lås-interface og du enkelt nok kunne dirke opp låser om du var god nok.