[Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Gjorde jeg vel ikke? Jeg sier bare at i Fallout må man ha avanserte kunnskaper for å låse opp en avansert lås. Dette fungerer eksklusivt via poeng, som er den vanlige måten å gjøre det på i rollespill. Men dette ga kanskje mer mening i de første Falloutsa, hvor det ikke var noen lås-interface og du enkelt nok kunne dirke opp låser om du var god nok.
Jeg refererte spesifikt til Fallout 3/New Vegas hvor du uansett må dirke (eller bare bryte opp) låsen manuelt, på samme måte som i Skyrim. Og, vel, det jeg sikta til fra deg var "I Skyrim er det bare sløs av perks for alt man gjør er å spare litt tid uansett."
 
Som sagt er det bare fordi jeg skulle ønske at de gjorde lockpicking-perks nyttige for andre enn de uten tålmodighet ved å nekte deg å prøve deg på låser teknisk sett for avanserte for deg. At en master-lås er i spillet visuelt helt lik en novice-lås spiller liten rolle for meg.
 
De aller fleste perksene er der for å gjøre spillet enklere da, er de ikke? Enten om man blir bedre til sniking eller blir sterkere så gjør de ting enklere. Ser ikke hvorfor det skulle være noe annerledes med lockpicking.
 
De aller fleste perksene er der for å gjøre spillet enklere da, er de ikke? Enten om man blir bedre til sniking eller blir sterkere så gjør de ting enklere. Ser ikke hvorfor det skulle være noe annerledes med lockpicking.
Og alt jeg sier er at jeg foretrekker det når perks er mer essensielt for gameplayet. Skyrim kunne vært et fantastisk bra spill (etter min mening) om det hadde et litt mer involverende og viktig stat/perk-system. Vel, det og bedre "writing" generelt. Akkurat nå synes jeg ærlig talt det begrenser seg til et meget godt spill, men som nevnt merker jeg at jeg begynner å kjede meg når jeg ikke lenger er satt ut av den store, frie og flotte verden og blir møtt av den kalde virkeligheten som er dårlig dialog, kjedelig story og quests og middelmådig gameplay.

/rant :yoshi:
 

Lodin

Der Waaaah
La meg bare gjette villt her, men jeg tipper bossen til Greybeardsene som man ikke får lov til å møte før man er klar osv. er
en drage? Ikke spoil og svar på det. :p
 
Har tatt alle kontraktene til Three Dog (det er han ja?) i Dark Brotherhood nå. Litt skuffende at det ikke var flere og mer vanskelige oppdrag. Akkurat i det det begynte å bli veldig gøy hadde han ikke flere kontrakter igjen og de aller fleste var strengt tatt veldig enkle. Enten det eller jeg var veldig god :smugdog:

Hovedquesten til DB virker ganske jævla fett på dette tidspunktet ihvertfall, så satser på at det Blir Å Eie.
 

Lodin

Der Waaaah
Det er fortsatt møst å være snikete for å gjøre det bra i DB? Går å grunner på å starte nye karakterer for å ta borgerkrigen, DB og Companions siden jeg er litt lei delfen min.
 
Hovedquesten i DB må man være litt snikete for å klare vil jeg tro, sideoppdragene kan man bare druse på uten å snike noe som helst.

PS: Artig bug i går. Var i Solitude for Thieves Guild og skulle følge etter en kar, så sniker jeg meg etter han helt i fra byen og ned til elva uten å bli sett (Untatt av de 100 vaktene som til stadig gikk forbi og I WANTED TO BE AN ADVENTURER LIKE YOU BUT I TOOK AN ARROW TO THE KNEE eller andre Rainier Wolfcastle-imitasjoner mens jeg sneik meg rundt i busk og kratt) og til slutt går han inn i et bygg og jeg lockpicker døra og går inn etter han. Så kommer jeg inn og ser at questpila nå er bak meg og merket døra jeg nettopp gikk inn. Jeg går ut igjen og ser nå at han fyren jeg brukte 5 minutter på å snike meg etter nå er helt oppe igjen der han startet å gå da questen startet. The mind boggles. Uansett, jeg satt meg i en busk og spiste en klementin (IRL) mens jeg venta på at han skulle komme tilbake.
 
men som nevnt merker jeg at jeg begynner å kjede meg når jeg ikke lenger er satt ut av den store, frie og flotte verden og blir møtt av den kalde virkeligheten som er dårlig dialog, kjedelig story og quests og middelmådig gameplay.
Uten at jeg skal grinebite, så høres dette veldig kjent ut. Hadde denne opplevelsen med både Morrowind og Oblivion.

Når det er sagt så gleder jeg meg uansett en hel del til jeg får tid og råd til å sette meg ned med Skyrim. For å bøte på skaden driver jeg og leker med Morrowind om dagen, og om Skyrim er i nærheten av den grad av atmosfære tror jeg at jeg kommer til å like det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er fortsatt møst å være snikete for å gjøre det bra i DB?
Spørs vel litt hva din definisjon av "snikete" er. Minner om at min Dork Brotherhood-karriere i Oblivion gikk ut på at jeg dundra inn, moste alle i nærheten med halvannen meter stål, fikk spenn og så pulte damer og røykte trær (kanskje ikke de to siste). Blir litt irritert hvis det ikke går an i Skyrim.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Spørs vel litt hva din definisjon av "snikete" er. Minner om at min Dork Brotherhood-karriere i Oblivion gikk ut på at jeg dundra inn, moste alle i nærheten med halvannen meter stål, fikk spenn og så pulte damer og røykte trær (kanskje ikke de to siste). Blir litt irritert hvis det ikke går an i Skyrim.
Elder Scrolls 6 BØR ha fokus på å lage narkotiske stoffer av Snowberries og diverse sopp. Achievements som Top Gangstah (eie mer enn 50% av dopmarkedet) og Weed Wacker (brenne ned konkurrerende plantasjer) og ikke minst Recreational Guru (være hovedleverandøren av illegale substanser til de store byene) bør gi mer enn 10 gamer points på 360/ mer enn bronze Trophy på PS3
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Skairimm-uh