[Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

Digger å finne en kiste i en dungeon med Master/Expert-lås også styre med den en stund bare for å finne 10-15 gull og en jævla Hide Helmet. Har skjedd mange ganger de siste dagene.

I kveld var jeg inni en plass som heter Hag's end og der var det noe jævelsk med låste kister og låste dører og da må jeg selvfølgelig åpne alt også var det bare dritt. Ræg. Det verste var en låst port (expert) som jeg knota en stund med å få opp og da jeg fikk den opp var det ingenting inni der. Så sånn er det.

Jeg var også i Dawnstar (aka den nest verste byen, etter den drittbyen helt nordøst på mappet) også kom det en Blood Dragon og brått var hele byen involvert før jeg kverka han og alle bare omringet meg og bare "wow, i can't believe it" før det plutselig kom en vakt og sa "keep your hands to yourself sneak thief" før han fulgte opp med "i wanted to be an adventurer like you"-strofen.

Av og til er man glad for at det er Bethesda som lager disse spillene. Ville ikke vært det samme uten denne sjarmen.
 

Lodin

Der Waaaah
Alternativet til dumme ting som at de kaller alle landets helt sniketyv finnes ikke så vi lærer oss å leve med det.

Jeg dro til den gale keiser Pelagius sin sinnsykdom sammen med Sheogorath og der hadde vi det awesome! Det var masse ost å få.
Med tanke på at godeste Pelagius har vært et hett tema siden Daggerfall, men de aldri har rørt ved ham syns jeg sånt er fett. Men jeg lurer litt på hva som skjedde med meg i mellomtiden siden jeg ble Sheogorath i Oblivion. Det er han orginale fyren her.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Havna nettopp i en hule med en haug med bjørner. Noe av det mest glitrende huledesignet jeg har sett på spillet til nå. Woopa en del bjørneræv før jeg hamstra en shitload med sopp og fant en orc armor som var snasen nok til å ha på seg. Denne spillen, altså... Denne spillen!
 
Begynte på main quest etter å ha brukt en time på å bli ferdig med enchanting og blacksmithing. Fy satan jeg blir eid, må skaffe meg master spells asap og kanskje ta noen poeng fra alteration for mindre spell damage? Tenkte jeg skulle lese den 5x5 boken når jeg treffer 95 destruction, men må revurdere det nuh..

Møter fiender som tåler åtte tier fire spells, og jeg kan bare glemme å trene opp dual-wielding som jeg planla. :qq:
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Funnet min første Dwamer-by. Dette er meg innvendig; \o/

Elsker arkitekturen og hvordan ting er skapt der. Noen spøkelser som går og forteller om stedet og greier.
 
Ruller en ny fyr, sneaky tyv som spesialiserer i dagger og all magi unntatt illusion. Er en dunmer, fordi de er kulest og sexiest seff, og min morrowindfyr er en dunmer. Regner med at denne setupen vil være mer interessant enn min pure melee-fyr fordi kampene kunne bli litt vel monotone.

Bare ikke enchantment tok år og dag å trene, ren grinding er kjipt og å kjøpe seg trening blir dyrt. Samt at det er ganske vanskelig å i det hele tatt få møte master-treneren, ser det ut til.

Also, Creation Kit må komme ut snart så det kan komme en mod som gjør hjelmer usynlig. Er litt synd å gjemme mitt kjekke dunmerfjes og coole mohawk under en stygg hette.

Edit: Litt kjedelig at alt man behøver å gjøre for å bli akseptert inn i Mage's College er å trylle en low-tier formel som du får kjøpt av dama utenfor til 30 dinarer. Skulle tro de hadde litt standarder, men selv en dum krigerork kan komme inn uten noe slit. Det er vel ikke slik at man kan fullføre den skolen helt uten magi slik man kunne i Oblivion? Der kunne en pure warrior lett bli leder i Mage's Guild og en pure wizard bli leder i Fighter's Guild, og det føltes litt feil, mildt sagt.
 
Fullførte Thieves Guild før i dag, det eide. Liker at det man mot slutten blir rikelig belønnet for å snike fremfor å være nødt til å slåss seg igjennom tusenvis av kjedelig fiender.

Har ikke så mye igjen av Companions heller. Må vel begynne på Mainquesten snart kanskje :(
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dilla litt med Thieves' Guild i går selv. Skulle skygge ei firfisle inn i et varehus og der var det både vakter og bangditter etter hvert. Jeg for min del liker at det går an å snike selv om jeg klamper rundt i Orcish Armor og det ikke er så mye "Hvor kom den pila fra?!", men mer KLANG KLANG KLANG "Er det noen der?" KLANG KLANG KLANG "Ævve!". Firfisla lot ikke til å ta notis av at jeg gjorde et stakkarslig forsøk på å kamuflere meg som et rekkverk rett under ei tent lampe i rustning som er mer laget for å blende motstandere enn å la meg gli inn i skyggene, så det var all good. Ja, moste et par drager også og jeg la lite merke til både at de skulle fly baklengs og at jeg ikke skulle nyte godt av resistances. Sleit litt mer mot ilddragen enn frostdragen (er Nord så det sier seg selv), men det var lite stress.
 
Hva som skjer med thugs som "prøver seg" på meg:


Moan~ :hug:
 
Jeg har virkelig lyst til å spille dette spillet i romjula, og PS3 er den eneste måten jeg får gjort det på. Er det totalt håpløst, eller kan det gå an hvis man bare legger ekstremt mye godvilje til?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Med ekstreme mengder godvilje og rebooting når frameraten blir for jævlig får du fullført spillet og vel så det ja. Sammenlignet med Fallout-spilla til Bethesta så er egentlig Skyrim bedre. I det minste fryser det ikke maskinen.
 
Aha, har runna og kost meg med Fallout 3 på triplaen så dette var godt nytt. Hjertet sank litt når jeg leste den saken.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Ja, men hvis du leser den saken så ser du hva som forårsaker det. Mao, ikke gjør masse misc-quests, ikke rot på bordene hos folk du besøker, sånne ting. :p
 
Problemet er vel hvis du er completionist samt shouter ned alle bord du ser?
 

Jante

privileged CIS shitlord
Så man må gimpe sin egen spillopplevelse når man spiller det på PS3?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Problemet er vel hvis du er completionist samt shouter ned alle bord du ser?
Hvorfor spille Skyrim om du ikke skal skrike ved alle middagsbordene?