Fallout 3 [PC, 360, PS3]

Jeg skal hovedsaklig spille Fallout 3 på ...

• Totalt antall stemmer
    94

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Altså, jeg er litt uenig i at man trenger autolagring ute i wastelands, der kan man jo beine unna det meste, det er kjekkere på locations. Det er ikke akkurat så sinnsykt mye tid tapt ved brå uventet død/fuckup om man går til fots mellom områder, og om du ikke tok med deg nok stim-packs så har du jødet uansett.

Oma:
For hver gang jeg starter opp ett spill, saa sjekker jeg ut lagringssystemet demmers for aa gjoere meg vandt med det, slik at jeg vet om jeg er noedt aa lage sikkerhetslagringer
Det er jo for fanden akkurat det jeg har gjort! Autolagringa så ut til å funke, så da ga jeg en god faen i vanlig lagring (bortsett far når jeg avslutta spillet) frem til jeg ble straffa grundig for det langt ute i spillet. Tenk! Tenk! Herre jesus.

Nova: Pen diplomati :p

Scary Paladin

Ukjent herremann
"Spillet lagrer. Hvorfor skal jeg lagre også?" er en jævla naturlig tankerekke. Så, etter en god håndfull timer blir jeg gjengvoldtatt av lagringa. Nei, hvorfor klage over noe som manifesterer seg som superneger etter flerfoldige timer spilt? Drit deg ut. Og drit deg enda mer ut ved at du ikke har oppdaga at jeg kaller alt og alle niggere - enkelte har vokst opp med rpg og faen på PC, og de har kontinuerlig saving i blodet, jeg har lent meg på checkpoints og autosave av den svært behagelige og FUNK-SJO-NELLE sorten den siste tida. Different mindset, og omhandler ikke seier eller tap. Men påstander fra ræva er en fin bil.
Fantastisk formulering, men hva med dette. Du sier at spillet ikke lagrer bra nok, så: "Spillet lagrer ikke så jeg blir fornøyd. Hvorfor skal jeg gidde å lagre selv?" Det spørsmålet funker bedre i mine øyne. All logikk tilsier at man bør lagre selv, og hvis du er uenig i dette er du bare vanskelig. Og når du sa RPG-niggs reagerte jeg ikke på "neger" da det er det eneste du skriver til folk, men "RPG-hore". Alle bør kunne fatte at man ikke bør stole på en save i et rollespill, spesielt når du selv sier at det ikke funker.

Og ved veien: som nevn før i tråden (tror jeg) er det bare å løpe som et helvete ut av byen og holde seg borte en stund hvis du driter på reglene de har der. Plutselig er alt tilgitt.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Forutsatt at jeg kommer meg gjennom havet av mennesker med pistoler før jeg dør. Resten av innlegget ditt vitner at du er altfor opptatt med å kable ut din egen oppfatning fremfor å, tja, lese.

Scary Paladin

Ukjent herremann
Fantastisk at du klarer å lage problemer ut av alt som eksisterer. Bruk stimpacks, dop, eller sett ned vanskelighetsgraden. Klarer du det fortsatt ikke er det utrolig nok mulig å kombinere alt sammen til en god miks ala "såjævlalettathvemsomhelstkanklaredet". Forøvrig, lykke til når du møter en gruppe Deathclaws og Enclave soldater som voldtar deg samtidig. Si meg hvordan forferdelige Megaton var etter at du opplever det du.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det var bare en alternativ idé jeg slang ut, så du trenger ikke være pikk og skrive nedlatende som om jeg skulle slite med grunnleggende språkforståelse.
Du hadde en innvending på det jeg foreslo som antyda at du hadde missa omtrent hele poenget med det jeg skrev så jeg påpekte det, men unnskyld da jeg skal slutte å være idiot.

Hva faen... les hva jeg skriver da mann! For det første er jeg ganske sikker på at Bethesda er fornøyd med spillet om det ikke er perfekt, men hvis de spyr av en ting så ville de ikke ha hatt det med i spillet. For det andre var den sammenlikninga der helt på jordet. For det tredje gidder jeg som nevnt opptil flere ganger å diskutere om Fallout sin autosave er bra eller ikke. For det fjerde, hvis du vil quick save er det ikke værre enn vent -> ikke vent -> lagre.
Hvorfor er sammenligningen med Halo dårlig? Jeg ser deg ikke begrunne påstandene dine en eneste gang her, mister. Du sier at man spiller spillet "feil" om man ikke har skjønt at man må lagre selv om man skal ha lyst å gå tilbake etter å ha gjort en tabbe. Det er rent sprøyt. Man spiller et spill "feil" om man spiller Gran Turismo som om det var Burnout. Det er kanskje logisk for deg at man må lagre selv, fordi du tydeligvis har spilt RPG-spill lenge. Å lagre (riktig) selv er en konvensjon omtrent alle andre sjangre har sett seg bort med, så hvorfor er det da logisk for folk som ikke spiller RPGer ofte å forvente noe annet? Og hvorfor er det ikke bedre om man kunne slippe å tenke over lagringen i det heletatt? Hvertfall ha dette som et alternativ. Serai hadde et faktisk argument i at om man alltid skal kunne hoppe tilbake så får konsekvensene av valgene man gjør mindre eller null betydning, men det er jo derfor det trenger å være et alternativ så man kan velge hvordan man vil spille det.

Jeg og tror at Bethesda er fornøyd med spillet som helhet. Det må ha vært et jævlig omfattende prosjekt og en hel del problemer/feil er mer eller mindre uungåelig. Men det du sier er såvidt jeg kan forstå er "det er som Bethesda har lagd det; lev med det eller hold kjeft". Ja, for det er jo teit å diskutere mangler ved et hvilket som helst produkt.

Til slutt er jeg også interesert i å vite hvorfor du "ikke gidder" å diskutere auto savinga. Det er jo den diskusjonen som er kjernen til alt som prates om nå og hvorfor du i det heletatt skulle hatt noen grunn til å komme med "lern2tv-spill".

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Fantastisk at du klarer å lage problemer ut av alt som eksisterer. Bruk stimpacks, dop, eller sett ned vanskelighetsgraden. Klarer du det fortsatt ikke er det utrolig nok mulig å kombinere alt sammen til en god miks ala "såjævlalettathvemsomhelstkanklaredet". Forøvrig, lykke til når du møter en gruppe Deathclaws og Enclave soldater som voldtar deg samtidig. Si meg hvordan forferdelige Megaton var etter at du opplever det du.
Fantastisk at du atter en gang driter på leggen. Det var tidlig i spillet. Pent av deg å gi meg svar jeg nå vet, og fint at du atter en gang ikke leser og ikke får med deg at jeg har runda det for lenge siden. Klassisk tilfelle av WARGH DU PÅPEKTE ÉN NEGATIV TING VED FAVORITTSPILLET MITT JEG SKAL HENGE MEG OPP I DET OG IKKE EN GANG PRØVE Å DISKUTERE POENGET MENS JEG RAGER SOM EN TÅPE.

Lodin

Der Waaaah
Hei jeg heter Bethesda og motoren min er laga sånn at når jeg autosaver så pauser spillet i to sekunders tid. Hadde ikke det vært fett å blitt avbrutt av det hele tida mens man er ute å vandrer fordi visse spillere er babby?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, for å mekke autosave som ikke tar alt av ressurser er jo ikke mulig.

Scary Paladin

Ukjent herremann
Hvorfor er sammenligningen med Halo dårlig? Jeg ser deg ikke begrunne påstandene dine en eneste gang her, mister. Du sier at man spiller spillet "feil" om man ikke har skjønt at man må lagre selv om man skal ha lyst å gå tilbake etter å ha gjort en tabbe. Det er rent sprøyt. Man spiller et spill "feil" om man spiller Gran Turismo som om det var Burnout. Det er kanskje logisk for deg at man må lagre selv, fordi du tydeligvis har spilt RPG-spill lenge. Å lagre (riktig) selv er en konvensjon omtrent alle andre sjangre har sett seg bort med, så hvorfor er det da logisk for folk som ikke spiller RPGer ofte å forvente noe annet? Og hvorfor er det ikke bedre om man kunne slippe å tenke over lagringen i det heletatt? Hvertfall ha dette som et alternativ. Serai hadde et faktisk argument i at om man alltid skal kunne hoppe tilbake så får konsekvensene av valgene man gjør mindre eller null betydning, men det er jo derfor det trenger å være et alternativ så man kan velge hvordan man vil spille det.

Jeg og tror at Bethesda er fornøyd med spillet som helhet. Det må ha vært et jævlig omfattende prosjekt og en hel del problemer/feil er mer eller mindre uungåelig. Men det du sier er såvidt jeg kan forstå er "det er som Bethesda har lagd det; lev med det eller hold kjeft". Ja, for det er jo teit å diskutere mangler ved et hvilket som helst produkt.

Til slutt er jeg også interesert i å vite hvorfor du "ikke gidder" å diskutere auto savinga. Det er jo den diskusjonen som er kjernen til alt som prates om nå og hvorfor du i det heletatt skulle hatt noen grunn til å komme med "lern2tv-spill".
Halo er for lineært i forhold til Fallout, så checkpointsystemet der ville ikke funke. En annen løsning er selvfølgelig en mulighet, men det er ikke det jeg diskuterer. Hvis man mener en ting ikke funker og har en mulighet til å gjøre noe med det, hvorfor skal man da ikke gjøre noe med det? Mange av dere skriver som om dere aldri har sett eller hørt om spill før. Man må liksom ha vokst opp med spill og ha PC og RPG i blodet for at lagring på mer enn en fil er logisk?

Her er en (helt fantastisk) sammenligning til deg: La oss si at jeg akkurat har begynt å jobbe med 3D Max. Fordi jeg er lur sjekker jeg backupsystemet og finner ut at det lagrer på en fil relativt ofte. Okay, det ser jo ut til å funke så jeg begynner å modellere en figur. Etter noen timer klarer jeg å slette et polygon i modellen min (for de av dere som ikke vet hva som skjer da kan jeg informere om at det vil bli et hull så man kan se inni figuren). Modellen min er nå ødelagt og jeg har jo selvfølgelig ikke lagra selv fordi autoback så ut til å funke. Fordi jeg ikke kan programmet, vet jeg ikke om angrefunksjonen eller at det lett går an å reparere modellen og jeg gidder ikke å gjøre noe for å finne ut av at det kan fikses. Er det da 3D Max eller min feil?

Hva tror du forresten jeg mener om autosavinga i Fallout?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Bethesta har også lagt inn den flotte featuren i Fallout til PS3 at hvis du får en systembeskjed (person x logger på/person x logger av), så pauser spillet så lenge den beskjeden er oppe. :)

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Scary, hva om du prøver å drite i å hele tiden skulle legge skylda på noen og heller omsider tar til deg at autosavinga er alt annet enn god. Samme hva du måtte mene om Bethesda, samme hvordan du personlig liker å lagre savegamet ditt, samme om man har spilt rollespill hele livet eller om Fallout3 er det første, autosavinga er rett og slett dårlig og å kalle det brukerfeil når gamet fucker seg er ikke et argument for noe annet enn at autosavinga nettopp er dårlig.

Scary Paladin

Ukjent herremann
Men det er nettopp det, gamet fucka seg ikke. Hadde han falt gjennom bakken og ikke hatt mulighet til å komme opp, ok. Hadde maskina gått til helvete, ok. Hadde strømmen gått, ok. Alt det er ikke spilleren sin skyld, men når han ikke gidder å lærer seg reglene spillet har og derfor feiler er det han selv som har skylda. Hvorfor er det feil å gi spilleren skylda når han selv er skyld i problemet? Autosavinga er bare en faktor og er fortsatt ikke det jeg diskuterer.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det er det alle vi andre diskuterer, og som du diskuterer når du svarer på våre innlegg med du skriver.

Trykk her for mer informasjon om hvordan dine innlegg fungerer i sammenhengen.

Vi: Bethesda har laget et dårlig autosavingssystem.
Scary: Det er din feil, ikke Bethesdas.

Som å sammenligne epler og høyttalere, eller? Har du aksjer i Bethesda siden du forsvarer de som Nilo forsvarte Sony for to år siden?

oma

Village Drunk
Det er vel egentlig uinteressant aa diskutere hvor daarlig en funksjon er naar man kan slaa den av?

Scary Paladin

Ukjent herremann
Det er det alle vi andre diskuterer, og som du diskuterer når du svarer på våre innlegg med du skriver.

Trykk her for mer informasjon om hvordan dine innlegg fungerer i sammenhengen.

Vi: Bethesda har laget et dårlig autosavingssystem.
Scary: Det er din feil, ikke Bethesdas.

Som å sammenligne epler og høyttalere, eller? Har du aksjer i Bethesda siden du forsvarer de som Nilo forsvarte Sony for to år siden?
Ja der fikk jeg den. "Irrelevant, som ikke er relevant, som ikke angår saken, betydningsløs, uviktig i-e opplysninger / en i- problemstilling" Nå skal jeg se om jeg har forstått ordet rett:

Jeg: Martin, lern2tvspill.
Martin: Det var spillet sin skyld fordi <grunn> (autosave be faktor in dis).
Jeg: Det er din skyld fordi <grunn>.
Dere: Autosavinga suger!

Jeg skriver altså ting som ikke har noe med saken å gjøre? Er du fortsatt uenig?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Fallout3 hendelseslogg:

Martin: utløp for frustrasjon over at autosave fucker han i beinet
Scary: lern2tvspill
Et saklig stykke innlegg som forteller han hvordan han kan behandle situasjonen.

Martin: autosave er dårlig
Scary: "autosave funker som den skal"
"Som den skal" er totalt....irrelevant. Jøss, maskinkode utføres i rekkefølge? Se litt på hva du faktisk svarte her og ta for deg samtidig følgende banebrytende idé: en funksjon som gjør noe dårlig gjør "det den skal", selv om den gjør det elendig. Et kodestykke gjør alltid akkurat "det den skal".

Buggz: Poengtering om at og hvordan autosavinga fungerer dårlig og at "som den skal" dermed er et tåpelig argument.
Scary: Begynn å grine, lagre manuelt, lern2tvspill.
Ja, her ble jeg godt satt på plass med et svar som pekte på...ikke en eneste av argumentene mine.

Yetipants: Hvorfor er det autosaving i spillet i det hele tatt hvis den fungerer så dårlig?
Scary: Bethesda liker det slik.
Slå opp "synsing" og "argument" samtidig som du skuler tilbake på relevans.

Buggz: sarkatisk innlegg om Bethesda Den Allmektige Spillutvikler som påpeker hva diskusjonen faktisk handler om og at du kommer med lite konstruktive innlegg.
Scary: Åh, du tar ikke poenget mitt, fatter du ikke at jeg overdriver? Jeg har aldri hørt om at et studio så stort som Bethesda har laget noe de ikke er fornøyde med.
Du kan ikke ha sett særlig mye. For å si det slik, jo større en gruppe utviklere er, detso hardere blir det å kontrollere utviklingen og ende opp med resultatet prosjektlederne ser for seg til start. Alle Bethesda sine spill er så stappfulle av både bugs og tvilsomme designvalg (<teskje>sett relativt til spillenes andre kvaliteter selvsagt, jeg sier ikke at de er dårlige</teskje>), at det utsagnet der minner mer om fanboyisme og antagelser dratt ut av ræva enn noe annet. Ta det fra en som faktisk har brukt tre år på å bli softwareingeniør og drevet med utviklingsprosjekter både fra programmerersiden og prosjektledersiden.

For det andre kan du bite i deg at folk ikke oppfatter dine innlegg når du selv tydeligvis ikke har fått med deg våre poenger og argumenter. "Jeg vant" er forumhistoriens barnehageutsagn dette årtusenet.

SG: flere innlegg som diskuterer litt opp og ned på autosave-systemet samt kommer med forslag til hvordan det kunne ha blitt gjort. Alltid gøy å spekulere litt, og hei: vi er faktisk t.o.m. enige om at Fallout3 er et bra spill.
Scary: Hei, jeg er sikker på at Bethesda er fornøyde og jeg gidder ikke diskutere autosave.
Så, hva er da formålet med å fortsette kranglinga? Du mener fortsatt dine innlegg er relevante med god margin, eller?

Scary: Halo er for lineært, så det kan ikke sammenlignes. Her er forresten en sammenligning med 3DStudioMax.
Hei, var det en link jeg la ut der oppe?