Fallout3 hendelseslogg:
Martin: utløp for frustrasjon over at autosave fucker han i beinet
Scary: lern2tvspill
Et saklig stykke innlegg som forteller han hvordan han kan behandle situasjonen.
Martin: autosave er dårlig
Scary: "autosave funker som den skal"
"Som den skal" er totalt....irrelevant. Jøss, maskinkode utføres i rekkefølge? Se litt på hva du faktisk svarte her og ta for deg samtidig følgende banebrytende idé: en funksjon som gjør noe dårlig gjør "det den skal", selv om den gjør det elendig. Et kodestykke gjør alltid akkurat "det den skal".
Buggz: Poengtering om at og hvordan autosavinga fungerer dårlig og at "som den skal" dermed er et tåpelig argument.
Scary: Begynn å grine, lagre manuelt, lern2tvspill.
Ja, her ble jeg godt satt på plass med et svar som pekte på...ikke en eneste av argumentene mine.
Yetipants: Hvorfor er det autosaving i spillet i det hele tatt hvis den fungerer så dårlig?
Scary: Bethesda liker det slik.
Slå opp "synsing" og "argument" samtidig som du skuler tilbake på relevans.
Buggz: sarkatisk innlegg om Bethesda Den Allmektige Spillutvikler som påpeker hva diskusjonen faktisk handler om og at du kommer med lite konstruktive innlegg.
Scary: Åh, du tar ikke poenget mitt, fatter du ikke at jeg overdriver? Jeg har aldri hørt om at et studio så stort som Bethesda har laget noe de ikke er fornøyde med.
Du kan ikke ha sett særlig mye. For å si det slik, jo større en gruppe utviklere er, detso hardere blir det å kontrollere utviklingen og ende opp med resultatet prosjektlederne ser for seg til start. Alle Bethesda sine spill er så stappfulle av både bugs og tvilsomme designvalg (<teskje>sett relativt til spillenes andre kvaliteter selvsagt, jeg sier ikke at de er dårlige</teskje>), at det utsagnet der minner mer om fanboyisme og antagelser dratt ut av ræva enn noe annet. Ta det fra en som faktisk har brukt tre år på å bli softwareingeniør og drevet med utviklingsprosjekter både fra programmerersiden og prosjektledersiden.
For det andre kan du bite i deg at folk ikke oppfatter dine innlegg når du selv tydeligvis ikke har fått med deg våre poenger og argumenter. "Jeg vant" er forumhistoriens barnehageutsagn dette årtusenet.
SG: flere innlegg som diskuterer litt opp og ned på autosave-systemet samt kommer med forslag til hvordan det kunne ha blitt gjort. Alltid gøy å spekulere litt, og hei: vi er faktisk t.o.m. enige om at Fallout3 er et bra spill.
Scary: Hei, jeg er sikker på at Bethesda er fornøyde og jeg gidder ikke diskutere autosave.
Så, hva er da formålet med å fortsette kranglinga? Du mener fortsatt dine innlegg er relevante med god margin, eller?
Scary: Halo er for lineært, så det kan ikke sammenlignes. Her er forresten en sammenligning med 3DStudioMax.
Hei, var det en link jeg la ut der oppe?