[Multi] Fallout 4 er definitivt noe som eksisterer

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeh, jeg føler jeg bruker altfor mange skruer på å lage standard-versjonen av en våpendel så jeg kan ta av den jeg vil ha før jeg scrapper våpenet. Det burde vært et "dismantle"-valg.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Flere pro brotips:
- Glemte du at du kan holde nede USE for å holde en ting? Det gjør det ikke mye enklere å innrede rommet ditt:


- Når du har fått Local Leader level 1, kan du mens du er i Workshop Mode trykke R1 på en settler for å sette opp en Supply Line. Hva er det? Jo, det betyr at all dritten som ligger inni Workshopen din i Sanctuary er tilgjengelig i Workshoppen i en annen bosetting.
- Ny follower? Ikke kast våpenet deres! Det har uendelig ammo, mens de du gir dem har ikke det!
- Du kan sortere ting etter f.eks skade i Pip-boy-inventoryet! Trykk L3!
- Ikke glem at du kan quicksave under samtaler. Siden Persuade nå er terningkast kan du enkelt vinne disse ved å savescumme litt. Ja, jeg savescummet for å komme i buksene på Lynda Carter.
 
Jeg var faktisk litt usikker, møtte på to stykker som ville drepe hverandre, den gode gamle "You are me! no I am you! No, you are me!" Der den ene var synth og den andre var real deal. Hadde et alternativ som var litt mer fredfullt enn å bestemme hvem som skulle dø og dette alternativet var gult, men etter 20 reloads ga jeg rett og slett opp.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tok en real spilløkt i kveld, jeg gølva en Raider Boomer med hodeskalle etter navnet med hagle og pistol og etterpå spratt Biskekjøtt tjue meter rett opp i lufta da han beit ei moldvarprotte og fikk au i labben sin. Alt ble bra etter at jeg stakk en femten centimeters stålpigg rett gjennom snuten hans, da. Seinere plukka jeg et to meter langt lasergevær av skrotten til en død mygg og fant ut at det er selvmords-Super Mutants i spillen. Så langt er hele greia wonky as fuck (kommer ikke over at det er regelen snarere enn unntaket at to hundre år gamle datamaskiner fortsatt er oppe og går), og jeg har fått null og niks av quests ut over hovedquesten (som er: Pell deg til Diamond City, din slask. Min mot-quest er: Hvorfor i faen er det en milliard fine ikoner på kompasset mitt da HÆ), men det er jo kos for det. Bortsett fra at en quickload betyr at det er annet loot og småtteri som ligger slengt rundt. Det gjør at verdenen føles mindre ekte, da mæssom. Uansett, greit nok. Jeg koser meg, selv om det godt kunne vært litt mer historieings. På den annen side er det Bethesda som har skrevet dette, så kanskje like greit.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Høh. Questloggen min ble veldig full veldig fort. Mistenker at du finner den del av dem om du besøker noen av de fine ikonene. Brukte evigheter på å komme meg til Diamond City, og brukte enda lenger tid før jeg faktisk gjorde det trede hovedquestet.

Ellers da

...

Jeg har funnet altfor mange power armors. Har bare tre som er komplette (høyre bein er tydeligvis vanskelig å finne), men faen, jeg måtte ha et sted å sette jævlene.



Slapp selvsagt opp for det jeg trengte, så jeg fikk ikke gjort meg ferdig, men nå har jeg i alle fall orden på dem. Dette er viktig. Benyttet sjansen til å plassere alt av work stations og loot-oppbevarings i samme bygning.

btw så anbefaler jeg alle å ta den perken som gjør at man får mer dritt (skruer!) når man scrapper våpen og armor.

edit: La merke til på bildet at det var no kuk i midtseksjonen. Jeg gikk såklart tilbake og fikset det, noe som innebar å ... vel... fjerne alt i midten, flytte tre power armors, bygge opp på nytt og så flytte dem tilbake. Promp lyfe.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Høh. Questloggen min ble veldig full veldig fort. Mistenker at du finner den del av dem om du besøker noen av de fine ikonene.
Jeg gjorde omtrent ikke annet i går kveld. Kanskje jeg gikk i feil retning, jeg gikk østover helt øverst på kartet og fant en gammal togstasjon, et par pytter, noen radiotårn, et par bunkere og et ganske artig sted med mange robåter.

"Null og niks" av quests er vel ikke HELT riktig forresten, jeg fikk én. To grilla thugs skulle angripe ei gammal dame og guttungen hennes i en diner. Etter førtifem sekunder var begge blæsta til småbiter.

Det bildet ditt der minner meg forresten litt om XCOM. Merker jeg også må bygge noe sånt etter hvert.
 
Jeg gjorde omtrent ikke annet i går kveld. Kanskje jeg gikk i feil retning, jeg gikk østover helt øverst på kartet og fant en gammal togstasjon, et par pytter, noen radiotårn, et par bunkere og et ganske artig sted med mange robåter.

"Null og niks" av quests er vel ikke HELT riktig forresten, jeg fikk én. To grilla thugs skulle angripe ei gammal dame og guttungen hennes i en diner. Etter førtifem sekunder var begge blæsta til småbiter.

Det bildet ditt der minner meg forresten litt om XCOM. Merker jeg også må bygge noe sånt etter hvert.
Østover, helt øverst er unntaket, faktisk!
 
I fremtiden er det ikke rent vann og mat som er mangelvare. Det er duct tape.

Heldigvis kan man dismantle vegetarmiddagen sin og få fem adhesives. Og alle ingrediensene kan man plante i basen...
Får en million skruer med scrapperperket.
 

Lodin

Der Waaaah
Noe jeg påpekte for en del poster side. :smugdog:

Første mod som endrer spillet ganske mye og er ganske kritisk er denne. Den endrer samtalesystemet så det faktisk står hva fyren eller dama di kommer til å svare. Så vet man om den sarkastiske vitsen ens bare er en spøk eller om at morra til den andre kisen suger radroach-pikk. Lister også opp svara på en vettug måte.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Her er en fin artikkel som sier litt om hvorfor Fallout er så bra, selv om det er så ødelagt: Fallout 4 is Full of Bugs, But Fixing Them Could Ruin It

The 2002 release Elder Scrolls III: Morrowind featured a team of about 40 people. Elder Scrolls IV: Oblivion, the company’s first Xbox 360 game, saw a big leap to about 70. But then, after its biggest mainstream success, Bethesda added only about 10 more heads for Fallout 3. Skyrim was another “big” jump, to just 100 people. For the leap to Xbox One and PlayStation 4, Bethesda told GameSpot that it only added 8 more people.

Compare this to the 450 people who worked on Assassin’s Creed 2, and the 900 who worked on Assassin’s Creed IV a few years later. Or perhaps the 1,000 people who worked on Grand Theft Auto V.
 

demake

Seksuelt godteri
Greier ikke vente lengre!

ImageUploadedByTapatalk1448007322.920341.jpg
 

Shinra85

Spillegals effort emo
ImageUploadedByTapatalk1448011225.758425.jpg

Yesssss. Greit å få fatt på som Level 5 med bare en drakt stående utafor en dungeon. Må lære meg basebygging.

Regner ikke med det er en spoiler, men får man en innføring i å lage baser etterhvert? Enda ikke kommet meg til Diamond City, som er neste hovedoppdrag
 
Jesus Kristendom, dette spillet er "svært", eller relativt lite kart, men mye innhold. Mektig å se på kartet etterhvert at interessepunktene omtrent overlapper hverandre, har nesten gitt opp å undersøke hver eneste bygning jeg kommer til. I går skulle jeg "bare" komme meg fra punkt A til B for å bli ferdig med et quest, lettere sagt enn gjort, det tok fader meg 2 timer det. Noen ganger kan det kanskje være litt for mye av det gode da jeg løpte inn i en deathclaw og endte opp med å bli drept av en suicidal super mutant, mens jeg fekta vekk overvokste mygg, med en deathclaw hakk i hel selvfølgelig.

Oppdraget til USS constitution da dere, trodde faktisk aldri de skulle få båten til å lette, men så feil kunne man ta(for så å smelle inn i første og beste bygning såklart. Nå har jeg en egen kahytt i et seilskip på toppen av en skyskraper, det er faen meg the shit!

SWAN! Fy faen jeg skvatt og døde samtidig.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Takker så meget

Ps: Faens SYNTHS. Gah!
 

Nabbe

Har fin hatt.
Maximum: Når jeg først så kartet tenktet jeg egentlig at det så litt lite ut i forhold til hva jeg ventet meg, men som du er sier er det enormt tettpakket med greier. Har oppdaget snart 200 locations nå, og mange av dem har jeg bare oppdaget uten å gjøre noe mer fordi jeg har løpt min vei. Stort sett assaultrons sin feil.

Apropos assaultrons (seriøst, de er de verste fiendene), så tok jeg turen fra Sanctuary til Vault 95 for et par dager siden. Plukket med meg altfor mye dritt på veien og endte dermed opp med å gå greit over bæregrensa lenge før jeg var framme, men jeg ga meg ikke. Jeg skulle ned i det dumme vaultet. Var nær å gi opp pga. tre assaultrons som voktet inngangen, men jeg hadde for én gangs skyld litt flaks, for Brotherhood of Steel kom tilfeldigvis flyvende med noen vertibirds. Så... jeg satt meg tilbake i trygg avstand og håpet at de ville rydde inngangen for meg.


Fomlet meg til riktig våpen (les: hagla med bleed damage), tok masse drugz og bare bæm bæm bæm. Etterpå sjekket jeg forsiktig om det var noen assaultrons igjen i nærheten, og jaggu hadde ikke BoS drept dem alle sammen. Tuslet inn til vault-inngangen, hvor jeg ble overrasket av en legendary gunner. Gjemte meg i et hjørne, drepte ham og ble så dyttet ut av hjørnet av en legendary glowing radscorpion som bestemte seg for å komme opp av bakken under meg. Skulle nesten tro spillet forsøkte å fortelle meg at jeg ikke burde være der ennå, men jeg har ingen knuller å gi så jeg drepte den også. Den hagla er nesten OP. Og. Vel. Drugz.

For å gjøre en lang historie kort, så gikk jeg over encumbered inn i vault 95, drepte alt, tok alt som ikke var spikret ned og slapp såvidt fra det med livet i behold. Var mer eller mindre bare ramma igjen av power armoren da jeg var ferdig, og jeg var blitt avhengig av all narkotikaen. Verdt det.


Det er Fallout i et nøtteskall. Bestemte meg for å dra et sted, opplevde masse annet på veien og endte vel opp med å bruke noen timer bare på å gjøre den éne tingen jeg ville gjøre. All Bethesda-jank i verden og en framerate som ikke likner grisen får bare være, dette er beste spillet i år for min del i alle fall.

ps!
Et ålreit melee-våpen, power armor og chems er tullete effektivt. Drepte en behemoth med to slag med et balltre i går. Melee er blitt go to-greia mi om en fiende ler av pang-pangene mine.

ps2!
Shaun kommer til å dø av alderdom innen jeg finner'n.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fant en bunker i går, hvor noe borgermestrings tydeligvis hadde forskanset seg. Har fortsatt ikke fått noen quests, så nå har jeg sikkert gått for tidlig inn i noe hovedquest-greie, for jeg knæsa et par turrets og bare pfft hva er dette for noe og SÅ BARE BÆM! SYNTHS! OG BÆM! DEATHCLAW! Alien: Isolation kan gå og legge seg, det er det der som er ekte survival horror. Klarte brasene med en blanding av flaks av typen gris og cheesing, så jeg så meg fornøyd med det. En del av lootet var en Fatboy og en Mininuke; har stampa tre Fatboys før, men dette var første gang jeg faktisk hadde ammo til en. Gleden var stor da jeg fikk straffa en Legendary Feral Ghoul med nuken rett etterpå (og ble litt mindre da jeg bare fikk en lusen ræva jødepistol for det).

Så ja, dette er nok ikke det beste spillet i 2015, men det er faenmeg topp 3-materiale. Og jeg har bare spilt knappe ti timer.
 

Lodin

Der Waaaah
Starta på nytt med en kis som heter Bruce Campbell. Gjorde det bare for å teste bybygging litt nærmere fordi jeg ikke ville gi dama mi seks i karisma, men nå har han tatt over. Å bygge seg opp et nettverk av småsteder er ganske fett om man lærer seg det viktigste aspektet ved det: Drit i å laga fine byer. Bare smæl opp all dritten de trenger på logiske steder så går det som en drøm. Har dog jobba litt på den plotten som var en drive-in. Der er det ganske flatt og masse plass. Eneste negativet er en radioaktiv kulp i midten, men den driver jeg å slenger et gjerde rundt. Uansett har stedet fått noen fine salgsboder så snart raser nok kæppsa inn. Bilder kommer senere.
Her er uansett Bruce og Codswell kaller ham såklart Mr. Campbell.



Forøvrig er dette en mod man absolutt bør ha. Den bytter ut launcheren til Bethesda med en mye bedre en. Man kan endre på flere av de skjulte settingene, bla. FOV, uten å måtte kuke i ini-filene.