[Multi] Fallout 4 er definitivt noe som eksisterer

Novastrum

Feminist-elitist
Spilt i over 60 timer. Skjønte først nå at Diamond City er bygget i et baseball-stadium (etter å ha funnet ett eksemplarisk utsiktspunkt). Elsker spillet.

Vært forkjøla de siste dagene, men har orket å sitte foran maskinen i kveld. I begynnelsen av uka virket det som om jeg hadde gått tom for ting å gjøre utenom hovedquest og var redd for at jeg nærmet meg slutten, men plutselig ramler det inn en haug med sidequester fra alle kanter, kun ved å traske rundt. <3

Kunne vært en del mer oppdrag som kunne lirkes igjennom ved å ha skills istedenfor bare pang-pang, men heldigvis fungerer skytinga så bra at jeg ikke er i nærheten av å gå lei.

Merker at spillet kryper seg inn i komfortsonen ganske tregt, på samme måte som The Witcher 3.

Noen supplerende tips:
  • Ta hovedquest til du kommer til en ørken av et slag (no spoiler) - på veien vil det åpenbare seg flere sideveier som gjør at man har meningsfulle ting å gjøre i lange tider

  • Hard er egentlig normal, og man får fler legendaries, så det er veien å gå.

  • Scrapper-perk anbefales som tidligere nevnt, for å få en haug med junk å bygge våpen/armor med.

  • Perken som gjør at man finner fler bottlecaps gjør at man finner mange fler, selv på første tier

  • Skyt assaultrons, synths og ghouls i beina. De suger uten bein.

  • Med power armor kan man hoppe ned fra skyskrapere uten å bli pannekake.


Edit: Classical radio, in-game OST or bust (resirkulerte 50-talls hits er dessverre blitt old)
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
Nei! Noen har laga en mod så man får gratis adhesive. Man setter seg på en stol og trykker en annen knapp enn den for wait og etter en time får man limstoffet. Man kan kun gjøre det hver sjette time og bare om man er mann...



:penga:
 

Novastrum

Feminist-elitist
Protip; utforsk FMS Northern Star-båten hvis det ikke allerede er gjort.
 
Takk for tips om å gå fra normal til hard. Endret opplevelsen betraktelig da det gikk fra lett til utfordrende.

Vet ikke om det er nevnt, men det er faktisk et fungerende coversystem i spillet - når man står inntil noe som vil fungere som cover tiltes våpenet, ved å leftklikke popper våpenet frem fra coveret. Praktisk dersom man sniker mye og skal cappe huer på badguysa.

Så langt - ikke vært i Diamond City eller sør for byen. Spilletid ca tjue timer. Ikke bygga noe på settlement, kun gjort BoS-quests. Hver quest tar flere timer grunnet distraksjoner over alt. Fin skog uten innhold < Mindre map men mer tanke putta i det som faktisk er der (Skyrim kan legge seg).

Aldri spilt Fallout-serien før, elsker dette. Tror det kan nås 100 spilletimer, kanskje fordelt på to characters.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Muuuuligens enig, men fy faen så LETT det er. Er vel 75% inn i spillet nå, level 41. Spiller på hard. Har nå 12 jævla power armors, 51 fusion cores, 22 mini-nukes samt 4 Fat Man-launchere(har brukt disse relativt liberalt) og... Gnøh. Møter nesten aldri utfordringer. Det er røv. Alikevel eier det som alltid å traske rundt og utforske, samt at jeg har sperget ut 2K med basebygginga(såpass at jeg juksa meg til byggevarene jeg trengte gjennom console commands) og har nå seks settlements med alt av bjeller og fløyer på. Huttemegtu. Har på følelsen at jeg snart er ferdig med spillet for en stund, tar muligens en andre gjennomspillings om et års tid når det er masse bra mods ute.
 
Jeg spiller konsekvent uten power armor, føler det ikke er sånn alt for lett da. Vet ikke hvorfor jeg gjør det, har 25 cores liggende, men føler liksom at det ikke er skikkelig regnværsdag enda.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg hater skikkelig å dasse rundt i power armor og har brukt det to ganger så langt, da jeg måtte i starten av spillet og for å teste igjen da jeg fant en som bare sto der på ei søppelfylling. Prøve å ikke irritere seg over hvor sannsynlig det er, forresten.
 
Har bare spilt noen få timer og førsteinntrykket er at Power Armor føles ganske ræv ut? Får se hva som skjer videre.
 
Power Armor føles mer klumsete, dessuten må du gå ut og inn for å bruke crafting stations samt enkelte terminaler. Værste er at om de hadde fjernet den sperren så hadde det blitt mye bedre.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Tja, ser greia. Og irriterer meg grønn over at det plutselig nå er en greie, så min står i Sanctuary og rustner bort. Mulig jeg henter den fram om jeg skal dille i en beleiring med for høy level for meg
 
Anger på at jeg ikke dro frem power armoren når jeg skulle ta over fortet sammen med minutemen da. Reloada mange ganger før jeg fant ut at hei! det er jo bare å gjemme seg inne... Og ikke minst holde seg unna herr legendary lurker som gjemte seg sammen med rocket launcheren jeg hadde tenkt å bruke.
 

Lodin

Der Waaaah
Grunnrustninga suger balle og er lagd av papp. Er ikke så mye vits å bruke rustning før man får oppgradert den eller får tak på en av de kraftigere.
Feteste øyeblikket var da jeg sammen med masse andre folk skulle forsvare et område fra synths og jeg vasa rundt dem å blæsta selv coursere som en morpuler uten å ta særlig skade.
 
Har vel oppgradert jævelskapen til model d eller e nå, pluss at jeg fant no superavansert chestpiece som var modell F.

Rocker seff hotrod paint.