[Multi] Fallout 4 er definitivt noe som eksisterer

Lodin

Der Waaaah
Jo også et lite protip: Ikke ha alle folka dine på samme sted. Det virker som de tar opp plassen til vanlige folk og hjelper bare med forsvar. Norterte alle navna deres på en gammal konvolutt og sendter dem litt omkring. Fordi spillet gidder såklart ikke si hvor folk er. :ras:
 

Nabbe

Har fin hatt.
Dere er gale. Power armor eier. Det var alt.
 

demake

Seksuelt godteri
Årets spill!

Gjorde nettopp Freedom Trail, og luska meg gjennom byen forbi supermutanter om natten med regn og tordenvær. Herregud, for en stemning. Trur nok detta er min favoritt-fallut.

Cheeza Swan på veien siden han har en kort lenke og er så godt som blind om man slavsquatter et stykke unna han.
 

Lodin

Der Waaaah
Fikk spoila hvor den kraftigste kraftrustninga er og gikk å fant den nå. Fifaen.
Vest for Prydwen rett over elva ligger Custom House Tower. Ser du mot inngangen dens er det en mer fancy turkis skyskraper til venstre som ikke er merka, men kan entres. Men vær obs. på at rustninga ikke spawner før ca. level 25.
 
Fikk akkurat Gauss-rifla, kraftsaker detta her ja. Gjorde også ferdig første act, the chills!
 

Lodin

Der Waaaah
Fikk beskjed om å hjelpe en av småbyene mine så jeg stakk dit. Der fant jeg to deathclaws et godt stykke unna og jeg lurte på hva i faen nå? Calla ihvertfall inn BOS, men før de rakk å dukke opp begynte DCene å denge løs på hverandre. Så ble den ene skada å stakk av:D

 
Klokka inn noen timer i løpet av helga. Nå koser jeg meg i Super Duper Mart. Vanskelighetsgraden er sånn passe foreløpig, men merker jeg ikke er helt comfy med nye VATS enda. Foreløpig har jeg ikke kommet over så veldig interessante quester, så jeg vandrer for det meste rundt og leter etter noe. Hva som helst annet enn å lage senger til Minutemencampen, egentlig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kom meg til Diamond City i går, endelig! Shoppa litt og stakk videre med en gang, da. Det jeg har jobba med, er Minutemen-quests; nå har jeg mulighet til å gjenerobre noe greiings. Tenker det blir kveldens bestrebelse.

Ellers, jeg har en kollega som ba om spilltips tidligere i år; først foreslo jeg Dark Souls og The Witcher, så nå har han clocka 300 timer i DS2 og 350 i TW3. Så foreslo jeg Fallout 4, og nå har han 80 timer i det. Ålreit å ha noen med noenlunde lik spillsmak man kan prate med, men fy faen hvordan har han tid til alt det der? Han har også 100%-stilling og en bebis, bare så det er nevnt.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Ble endelig ferdig med main storyen over helga, og selv om den var helt bedritent ræva er jo resten av spillet ganske gøyalt. Det eneste jeg virkelig har å klage på er at det blir for likt de forrige til tider. Hadde lissom vært litt kult om de klarte litt mer på 9 år enn grovpuss på gamebryo og noe simcity-jall de visstnok rippa rett fra en NV-mod. Men ja, det holdt jo på oppmerksomheten i 50 timer, så kan ikke klage alt for mye.

Vi får krysse fingra og håpe på en ny motor og kanskje en litt mer interessant lokasjon neste runde...
 

Novastrum

Feminist-elitist
50 timer, speedrun da eller.

Men ja, jeg er tildels enig angående skuffende lite nyskapning, men jeg har hatt det gøy i nærmere 100 timer med det, så vil ikke klage. Synes fortsatt det er historien man lager selv/får servert gjennom byen som er det beste med opplevelsen, men jeg synes også hovedhistorien klarte å holde på interessen gjennom det hele, og det kan nok være personlig GOTY, selv om TW3 også er en god kandidat, med helt andre kvaliteter.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
2015 må være det sterkeste RPG-året i manns minne. Bare action-RPGs aleine omfatter Fallout 4, The Witcher 3 og Bloodborne, og på den mer gamleskolete/japanske sida har man Pillars of Eternity, Wasteland 2 (hei, direktørens kutt kom ut i år), Undertale og - om et par dager - Xenoblade Chronicles X. Tett i tet iallfall.

Snellers testa jeg å spille litt mer i power armor i kveld. Måtte flammelakkere den først, da. Så... jo, det er fint med beskyttelse, men rustningen er innmari stygg, alle snakker dritt om meg og det føles som å tusle rundt som Iron Mans mongoloide kusine. Æh, finner vel et sted å parkere den etter hvert.
 

Lodin

Der Waaaah
Hva skjer når 300 Brødre av Stål må forsvare seg mot 30.000 dauklør?

Sku ønske noen laga en Warhammer 40k-mod av dette.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jada så neida.
 

Lodin

Der Waaaah
Noen som husker biten i Fallout 3 hvor man kjører et tog og det viste seg at toget var en hjelm en NPC hadde på seg og man ble låst fast til den og NPCen løp fort rundt. Det var en genial løsning istedetfor å programere kjøretøy bare for den lille biten.



Nå har det skjedd igjen for folk har gravd rundt og babby-Shaun er et skjold som equipes til ektefellen din i introscena. De har lånt kode fra Skyrim og det kan moddes inn i F4. Nok en gang håner idioter Bethesda, men det var såklart enda en enkel løsning som funker utmerket. Notisbrettet til kisen ved døra i starten er forøvrig også et skjold.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du ser det overalt bare du kikker litt etter. Var innom Hubris Comics i spillet her om dagen, og hvis du tar deg tid til å gløtte ut av vinduet ser du at bakken utafor enten bare er en kolossal, kantete haug med trekanter teksturert med en enkelt grøttekstur, eller... ikke til stede i det hele tatt. Du kan se rett ut i ingentingen gjennom store deler av bakken. Jeg veit hvor fantastisk lite interessant det er å mekke sånn utsikt som ingen uansett gidder å merke seg, men manglene var åpenbare fra flere steder inne i huset.

En annen liten greie man kan tenke over som er helt vanlig, er hvordan spillerfiguren din i FPS-er ser ut utenfra. På grunn av at bevegelsene man må gjøre i spillet ofte ikke ville fungert akkurat sånn i virkeligheten, er det viktigere å jukse det til sånn at det føles riktig enn at man får det til å se realistisk ut. Her er Crysis 2-spillerfiguren sett utenfra: