[Multi] Fallout 4 er definitivt noe som eksisterer

Shinra85

Spillegals effort emo
Gikk igjennom de to første før 3'ern og støtter demake fullt ut. 1 og 2 er fantastiske, men 3 har en spesiell plass i hjertet mitt. NV ble jeg aldri ferdig med pga altfor mange buggz som sletta begge save-filene mine og 65+ timer gikk til helvete.

Lodin

Der Waaaah
Trur faktisk jeg er en av få personer på jord som spilla NV ved launch uten noen nevneverdige buggz. Var verre med 3 og fåkkings Games for Windows Live. :argh:
Forøvrig digger jeg stort sett alt i NV mer enn 3. Eneste unntaket blir hovedstoryen som føles viktigere i 3. Der skal man skaffe reint vann til folk langs hele østkysten av USA, men er sansynligvis og med på å utvikle teknologi som kan videreføres og hjelpe hele verden. Med reint vann betyr det og at man kan begynne med skikkelig jordbruk uten at plantene mutere og spiser bøndene. I NV derimot driver man bare å skaffer litt ekstra strøm til noen få utvalgte dicks.

Sånn ellers annonserte MS at Wasteland 2 blir porta til Bone. De sa dog ingenting om eksklusivitet så det dukker nok opp på PS4 også. Det blir å eie selvom jeg ikke er helt sikker på om gampad er å eie i det. Kanskje om man har direkte kontroll over folka i real time og det funker som XCOM i kampene. :ehm:

Sist redigert:
Jeg hadde Fallout 1, men 12-13 år gamle meg for babby til å komme meg særlig langt. Klarer ikke bestemme meg for hva jeg liker best av FO3 og NV. Begge har sine styrker og svakheter. Oppfatningen blir kanskje også litt farget av at de kom så tett på. Nå er det noe annet, nå hungrer jeg etter mer Fallout etter å ha holdt meg i Skyrim i årevis.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så ætter at ho mor gjækk bort, så har vi hoillt oss med Skyrim.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jeg har ihvertfall alltid foretrukket 1 og 2.
I fallout 3 så synes jeg det store området som forsåvidt skal være en stor ødemark uten noen, ting blir kjedelig i lengden. Da foretrekker jeg en slags... kontrollert ødemark hvor man reiser via kartet og at man heller er innom de stedene som betyr noe. Liker også tidsaspektet i fallout 1, som på en måte blir litt som i majoras mask der man på en måte har dårlig tid. Det gjør at hele verdenen føles enda mer fucked og at man faktisk må være litt effektiv for å klare å redde folka dine.
også er det kampsystemet. Det er ikke akkurat verdens beste kampsystem, men det føles litt mer som en ordentlig kamp hvor ikke alt nødvendigvis er så avhengig av å ha de beste våpnene. Det er ihvertfall litt strategi i de to første spillene. Man må ofte prioritere hvem man skal ta ned først, mens i fallout 3 følte jeg at det var mer som en slags quake hvor du hadde en dum pause-funksjon som ikke hadde noe å si. Jeg skjønner hva de prøvde på, men følte ikke at det gav noe til spillet annet enn at det så fett ut de første fem gangene man brukte det.

Jeg spilte jo fallout 3 i en tjue timer eller noe, så jeg synes ikke det var helt ræv, men jeg gadd heller ikke å fullføre det. Det ble for mye tusling rundt og for lite snakk og story. Og stealthen? fy faen. more like bullshit, spør du meg.

Stealthen suger. Derimot liker jeg en stor åpen verden som kan utforskes. Litt go'musikk på øret også vandrer man rundt og finner rare ting. Det tar uhorvelig mye tid, men det er sånn jeg liker det egentlig. Ønsker meg en like stor, variert og fullspekket verden som Skyrim denne gangen. Bare gi meg alt.

demake

Seksuelt godteri
Kontroversiell mening: det var map'et som gjorde FO3 bedre enn NV. Jeg elsket at alt så likt ut. Det gav en følelse av å være desillusjonert på et ukjent sted. NV hadde alt for mange visuelle cues i terrenget som både bevisst eller underbevist trakk deg mot de stedene spillet ville du skulle være.

Lodin

Der Waaaah
Lol om du bruker stealth i 3 og du ikke omtrent med en gang stikker til Alaska-DLCet og får kineserdrakta. Riktignok er den imba som faen, men det driter jeg i.
Synd de ødela den i NV, men det fiksa jeg såklart med en mod.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Om Fallout 4 bare er endeløs ødemark og endeløse tbanetuneller og ei og anna hule, så hadde jeg vært sjukt klar for det. Var aldri så deppa som da jeg hjorta rundt i de to i treern, og det var egentlig litt fint, det ga meg følelsen av å være i en hjelpeløst herja verden hvor selv jeg ikke var all verden.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg spilte Fo3 som jeg spilte Oblivion. Med en gang du sleppes ut av tuteriallen så går jeg bare etter det mest interessante på horisonten og koser meg i 50-100 timer med det. Jeg har prøvd gjentatte ganger å spille storyen i begge de spilla men går griselei etter én økt og avinstallerer.

Lodin

Der Waaaah
Fallout Shelter er ute til Android nå. Lyst til å prøve, men regner med at skitmobilen min ikke kjører det særlig bra.

Fallout Shelter var litt artig et par dager, frem til man kommer på det nivået hvor man ikke kan vokse lengre uten å spenn. Da går alt dritsakte i motsetning til starten der man får lunchboxer hele tida.

Jeg har prøvd gjentatte ganger å spille storyen i begge de spilla men går griselei etter én økt og avinstallerer.
Dette. Dette er slik jeg føler det med hvert bidige GTA-spill.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Sist redigert:

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
(The choices) are usually artificially binary good / evil decisions that have no impact on the main story.
Du kunne vist meg denne setningen og jeg ville blitt overbevist om at det er Fable vi snakker om. Jeg har alltid irritert meg over at Peter Mollynux sine spill får så mye cred for valgene man kan ta når du nesten aldri har noen grunn til å være ond annet enn bare for gøy. Hadde det ikke vært uendelig mer interresant hvis det å være ond var knyttet til grådighet, makt, enklere utveier osv?

Lodin

Der Waaaah
Syns Fallutene og Eldreskrullene gjør det å være ond bedre enn mange RPGer. Greia er bare at man må være selektiv i hvilke quester man tar. Om du velger hovedhistorien er det såklart lite motivasjon for å være ond siden alt man gjør er for alles beste uten at man tjener på det personlig. Det er derimot så jævlig mye annet man kan gjøre i spilla som ikke er mye fint og holder man seg til fek.s The Dark Brotherhood og Thieves Guild går det fint. Desverre forutsetter det og at man vet hvordan man får slemme quester så man må nesten spille snill første gang man går gjennom et av dem.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Apropos Thieves Guild, Skyrim sin får også gjennomgå i samme blogg. Anbefalt lesestoff!