[Multi] Fallout 4 er definitivt noe som eksisterer

Man kan jo håpe at basebygging er litt mer overkommelig på PC. Er vel ingen som har testet den versjonen enda? Finnes vel ingen som forhåndsbestiller fysiske kopier av PC-spill lenger?
 

Novastrum

Feminist-elitist
Bestilte den fysiske kopien på fredag (og lå i postkassa,postkassa,postkassa på lørdag) da det følger med en plakat og det kostet mindre enn på steam, selv med frakt.

Når det er sagt så ligger ikke spillet på DVD-en uansett, og spillet må preloades/lastes ned, og blir ikke aktivert før kl 02/03 i natt.
 
Var vel egentlig det jeg tenkte meg, er bare konsollgutta som får early access på dettane hære. Hadde det ikke vært for at dama hogger TV-en, så hadde jeg nok kjøpt det til PS4 for skikkelig konsollkos. Men skal vel overleve et døgn til, selvom jeg kjenner smerter akkurat nå.
 
Som Thinny sier så er Dogmeat absolutt en god companion. Det eneste jeg synes er kjipt er at det gjør spillen litt for lett, særlig når det kommer 20 ghouls mot deg. F.eks. vandret jeg inn i en Super Duper Mart og tok alt uten problemer med bikkja. Gangen før hadde jeg ikke selskap og da ble jeg totalt overkjørt. Nå er det slik at jeg spiller en snikekarakter, og må tydeligvis investere flere poeng i strength så jeg får tak i gunsmith. Dempede våpen er tydeligvis luksusvare i den postapokalyptiske verden.

Jeg forsøkte meg også på Wasteland City 2000. Etter å ha fjernet all driten rundt om i basen så begynner det å se bra ut. Har bygget egne hus, noe som funker hvis man husker å snu veggene først og så bygger taket fra veggene og innover. At festene i hjørnene er på utsiden irriterer meg grenseløst, men jeg jobbet meg rundt det. Det eneste jeg mangler nå er en haug med kobber og generell forståelse for hvordan strømsystemet er lagt opp. Men det virker overkommelig, selv i vanilje-konsoll-versjon. Har satt opp et par guard posts og noen turrets som ikke krever strøm, og så skal jeg ekspandere senere når jeg får tak i ressurser og, vel, strømledninger. Jeg tror beleiringer kommer til å bli morsomt, så her er det bare å forberede seg.

Jeg likte kombinasjonen av skills og perks. Og jeg misliker fremdeles at det er minstekrav til styrke og int for å få på plass utstyr som er viktig for opplevelsen. Men her er det bare å justere spillestilen og bite det i seg. Det jeg virkelig liker er at forskjellen mellom laser og krutt er borte.
 
Hva mener du med "forskjellen mellom laser og krutt er borte" ?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det brukte å være separate skills, i tillegg til small arms, big guns, explosives, etc. Nå kan du egentlig bruke alle våpen uten problemer, og perks som "Explosive Expert" bare øker skade/blast radius.

aka dumma ned for casuals
 
Det brukte å være separate skills, i tillegg til small arms, big guns, explosives, etc. Nå kan du egentlig bruke alle våpen uten problemer, og perks som "Explosive Expert" bare øker skade/blast radius.

aka dumma ned for casuals
Aka nå må man ikke velge våpentype fra starten av, og man kan bruke pistoler uavhengig om de sier pew eller pang. Man må fortsatt velge auto/ikke auto og rifle / pistol, men det åpner for et litt mer interessant våpenutvalg utover spillet. Det å kunne bruke laser og krutt om hverandre synes jeg bare er greit mtp. settingen: Man tar det man finner, siden det ikke akkurat er verdens største utvalg i den postapokalyptiske verden.

e: Valget mellom small arms og laser weapons burde uansett vært på perk-nivå rundt Level 15-20 i de tidligere spillene. Så det så.
 
Sist redigert:
Er enig der. Problemet tidligere var jo at man sjelden fant bra energivåpen tidlig og at man da naturligvis satset på andre typer resten av spillet.

Ei bekjent på snapchat skriver "det gledes" hele tiden. "Har snuppah på besøk ikveld, det gledes!" "Kos med vin ikveld, det gledes". "Løvenes Konge på TV, det gledes!". Man har ikke lyst til å bli med på den greia der.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Embargoen er over og omtaler presses ut.

Gamespot - 9
Polygon - 9.5
PC Gamer - 88
Eurogamer - "Recommended"
RPS - Har noen innvendinger, men liker´e godt
Kotaku - Har spilt i 20 timer, men vet ikke om de liker´e (hipster)
IGN (sidene har knelet, så får ikke sett score enda (no plott)) - 95
Gameractor.eu (lol) - 10/10
Destructoid - 7.5

Ellers er det en haug med ukjente på metacritic allerede, og de fleste ligger og slurer på 90. Destructoid er den eneste som peker seg ut.

Spillen er preloada, men får ikke spilt før i morgen ettermiddag, hadde ikke guts til å ta ut en feriedag for å nørde.
 
Sist redigert:

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Da har jeg forberedt meg på morgendagen og kjøpt inn cola og frossenpizza så her skal det prompes. Jaggu har jeg bare forelesninger til lunsj så da skal jeg le meg ihjæl hele veien hjem. Kroppen min er klar, hngh.
 
VPN er Guds gave til menneskeheten
Untitled.jpg
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har du en anbefaling?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Hold your fat horses!

[17:08:11] <jojinge> jeg har lastet ned gjennom vpn, men får ikke lov til å spille
[17:08:14] <jojinge> what is this shit?
 
:((((((((((((((((((((((((

Fikk lastet ned patchen gjennom vyprvpn, men det står fortsatt bare preload, og nå går alle serverne de har til helvete fordi hele internett holder på med det samme.