Opprinnelig skrevet av MattMan@13.06.2005, 21.31
Ja, og når det gjelder hva Gameplay virkelig er:
Gameplay
This includes everything, from the game's interface to its control to how well balanced it is. Basically, this represents how well a game plays and how enjoyable it is to play. Games very rarely earn a 10 in this category, due to how elusive games with perfect or near-perfect gameplay actually are.
-Gamespot.
Det vil si, med bedre kontrollere, så har GTA San Andreas på Xbox bedre gameplay. 
232777
Jeg liker at du trekker frem den vageste definisjonen noensinne som et slags bevis. "Se her, ja, nå forstår du at jeg har rett, på grunnlag av tre fullstendig separate parametre Gamespot slenger sammen som en forklaring på hva de tror gameplay er."
Det er på tide å slutte å bruke ordet gameplay. Det beskriver ingenting, det betyr ingenting; det er med andre ord meningsløst. "Det er bra gameplay, da" -- hva betyr det? Har GTA: SA godt gameplay? Ifølge min definisjon på gameplay er GTA: SA skrekkelig dårlig. Det er stygt, det er vanskelig å styre, det er svært dårlige oppdrag som krever at du gjør ting spillmotoren strengt tatt ikke ser ut til å takle særlig godt, du er nødt til å forholde deg til fullstendig tilfeldige elementer i hvert eneste oppdrag, noe som tar knekken på alt som heter skill-based spill ... utforskningen hemmes av at du er nødt til å ta deg av oppdrag som fremmer en til dels morsom, men stort sett ulogisk og dårlig skrevet fortelling som driver progresjonen din, yadda yadda yadda.
Likevel har jeg spilt det i noen timer nå. Jeg ser masse med det som jeg ikke liker, masse som jeg synes er dritteit og som kunne ha blitt løst på 1000 mer elegante måter, jeg ser uant potensiale som er blitt sløst bort på heller å skape en relativt realistisk proporsjonert by. Men det er noe som er litt småengasjerende med det også. Jeg liker tanken på at jeg om noen timer kan fly.