Du kan ikke nekte for at det er mindre intelligent kamp enn Halo 2. Fiendene i Half-Life 2 er foreløpig noe av det mer stokk jeg har vært uheldig nok til å kjempe mot i det siste. Mulig det tar seg opp etterhvert, men Combine er for mine del blinker. De gir meg til og med god tid til å line opp headshots. Foreløpig har jeg brukt pistolen mer enn jeg har brukt maskinpistolen, ettersom pistolen lar meg plukke dem ned på to skudd omtrent uansett avstand. Når du får magnumen blir det enda greiere, ettersom du da bare kan streife mens du sikter på hodet, skyte et enkelt skudd, og alt dør. Usofistikert kamp. Men veldig god leveldesign; mye moro going on. Tidvis litt vel "tvungent" oppfinnsomt, i form av oppgaver som føles som de er der bare for at du ikke skal suse tvers gjennom, og fiender som godt kunne samarbeidet litt mer. Ellers var det temmelig god vehicle-handling. Knuser FarCry, og er mer presis enn i Halo, om enn ikke morsommere.
Veldig godt stemmeskuespill, til dels fin grafikk. En del rare bugs, i form av områder som popper inn og ut av existence ettersom du går inn og ut av dører. Det er også litt stram loading i det. Meeeeen ..! Det er veldig imponerende. Jeg kan tenke meg det tar seg kraftig opp når jeg blir ferdig med å kaste sagblader på zombier.
Fleksnes: Er det mer imponerende fysikk i Katamari Damashii?