Halo Reach: Morsom undertittel [360]

#42
Mulig jeg trenger noen å coope med. Tradisjonen tro med de jeg vanligvis spiller med er det mange som talker the talk men ikke walker the walk når det gjelder promping.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#43
Cock, RiffyB, join meg og Nicholas så rævkjører vi campaignen i ei grøft på onsdag elns(evt. når det måtte passe).
 
D

Deleted member 91

Gjest
#44
Jeg er som sagt down for det meste fra tirsdag formiddag-ish, preferably campaign eller Firefight (føler meg ikke tøff nok i jortsen til å vise dem online ennå).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#46
Jeg er også med, og jeg har også voksenjobb så skal vi være BFFs? ^^
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#48
Noen som jobber i det private som vil spille med meg?

Jeg plukker med meg på vei hjem fra jobb idag, ligger et eks å venter på meg på Byporten. Skal prøve å tvinge ene kompisen min til å coope med meg, men han er ikke akkuratt dritgira og jeg nekter å spille Halo alene. Så ja, jeg gamer hver kveld mellom seks og ni, og cooper gjerne campaign de neste dagene!
 
#49
Rimelig sikker på at jeg kjøper denne spillen her på fredag.
 
#51
Etter å ha kjørt igjennom første oppdrag på heroic sitter jeg igjen med et overraskende positivt førsteinntrykk. Covenant virker generelt sett en god del smartere enn før, store som små, elites er kjappere, sterkere, smartere, og jeg lærte fort at å prøve lykken alene mot en elite ikke alltid ender så bra som det gjorde i de forrige spillene. Det var heller ikke få ganger jeg plutselig rundet et hjørne og fant en liten grunt med to lysende granater ventende på meg. Noble Team presser hele tiden fremover, som gir et inntrykk av at spillet er mer fast paced enn sine forgjengere. Til tider følte jeg dette stresset meg en smule, at jeg gjerne skulle ha brukt litt tid på å utforske hver knirk og krok av banen (som virket en smule uoversiktlig der jeg spurtet etter resten av laget mitt), men jeg lærte meg å like farten relativt godt. Antar at man også kan ta sin tid om man vil, og at Noble Team ikke går noen sted uten deg. Likte spesielt godt en cutscene midt i første oppdrag som virkelig satt stemning i det hele, med herlig musikk som helst bør oppleves på et relativt høyt volum. Gleder meg til å fortsette, og hvis jeg koser meg like mye med resten av spillet som jeg gjorde med første bane, er det absolutt et helt fantastisk spill.
 
#54
Cockmcballs og jeg laiser det opp med camPAIN nå, anbefaler dere å joine for dette kommer til å bli helt av kroken. Woooaaaaahhhh!!!

Legg meg til på xbl: bjornage
 
#55
Jeg og Nicholas (mest Nicholas) har pløya gjennom og sparket rumpe nå, det var moro å spille Walo igjen, men de som mener at CamPAINen er noe annent enn det samme gamle + ting direkte stjålet fra Modern Warfare 1 og 2 kan ta seg en bolle (fyfaen så sykt fett skyte ting fra helikopter). Ellers virker det veldig tight, god og relativt utfordrende AI, i det minste for meg som egentlig ikke har tatt i en konsollstikke i mer enn ti sammenhengede minutter på snart tre år.

Klein historie samt ultraklein og over the top voice acting gjør singleplayerdelen veldig "meh", om jeg skal bruke ord anmelderne bare digger å bruke så kan jeg meddele at opplevelsen i Modern Warfare 1 og 2 er enda mer "immersive" (ugh) enn i Walo Reach, det sier vel nok.
Gleder meg faktisk jævlig mye til multiplayer da.
 
#56
Spilte noen timer (tror vi tok 8 missions?) med CockMcBalls og Yetipants og joda, det er ganske gøy detta. Akkurat som forventet, bare med enda mer ubrukelig story det ikke er noen vits i å bry seg om. Hva er det som skjer? Det er bare jo tøv.
Er det meningen vi skal bry oss når en sniper headshotter en av folka våre sånn at han dauer? Skal vi bry oss når det i tillegg er trist musikk? Jeg vet ikke hvem noen av de folka er en gang, dette er jo bare tull.

Men jo, men det er kul action og skytinga er like kul som før, kjøringa er fet (selv om CockMcBalls har en sykelig obsession med gaffeltruckene som er spredt rundt om kring), det ramler inn achievements støtt og stadig uten at jeg helt vet hvorfor (drepe en fyr på level 5 før han stakk av, drepe en ting på under 3 minutter og andre random saker) og det blir vel no rundings i morra tipper jeg. Spiller på heroic nå, men tipper at legendary er neste stopp med 4 spillere i coop.

Og multiplayer da, det blir å eie.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#57
Enig med riffen her, dette her er nok en oppfølger til Halo 3 ja. Noe jeg likte var at Elites er inne i varmen igjen, og at de har fått en del nye greier og taktikker å leke med. Brutes er greie nok men de ser fortsatt ut som gorillaer og er omtrent like spennende i lengden. Og i Reach har de ikke pels engang, fo shame.

Noen ting jeg la merke til, er sånt som at figurmodellene i filmklippene er så drastisk oppgradert fra ODST at en nesten ikke skulle tro det var samme folka som hadde mekka dem. Greit nok, ODST var stop-gap, men folka så ut som noe drit fra en intro-FMV til et middels PC-spill cirka 1994. Også artig at det tok meg tjue sekunder ut i enspillerdelen å finne en glitch (hvis du står rett oppå det der nødbloggings-baconet og ser ned på det så forsvinner det), og at Bungie også i Reach har klart å få Halo 3-motoren til å se ny og fresh ut. Du merker veldig godt i filmklippene at de har gitt ganske faen i framerate der og pøst på med effekter, men også ellers har de oppgradert en del ting og kutta ned på annet (Brute-pelsen for eksempel). Det er ikke det at det ikke er mye som ser skrot ut (sivile og de der nondescript marine-folka er bare godkjent så lenge du ikke gir dem noe mer oppmerksomhet enn at du registrerer at de er der), men det er ikke så farlig når de viktigste tingene (fiendene, våpnene, spillerne, omgivelsene) har fått mer variasjon, flere effekter og større handlingsrom.

Det har så langt bare vært to brett hvor vi fikk bruke jetpacks (og på det ene var det en eller annen tulling som tok den og så døde etter tre sekunder, lurer på hvem han tullingen var ass), men de har vært helt fantastiske. Bungie har alltid vært gode på å ta en knallsolid kjerneopplevelse, iterere den over mange forskjellige konsepter og så klare å fylle hele spill med variasjoner på dem som aldri slutter å underholde (med mulig unntak av Halo 2 som jeg ikke har spilt ferdig som nevnt). Reach er lett det mest ambisiøse så langt, og de lange filler-partiene som irriterte meg i Halo 3 og ODST - ikke så mye fordi de var filler, men fordi de var så åpenbart filler - har hittil glimret med sitt fravær. Omtrent midtveis var det også et brett med en helt ny mekanikk som jeg ikke har tenkt å spoile, men den turen ut i verdensrommet var et klart høydepunkt så langt. Ikke bare fordi det var et så stort og spektakulært avbrekk fra den vanlige skytinga, men fordi det var så godt gjennomført. Kudos for den.

Angående en kommentar tidligere i tråden om at Modern Warfare er mye mer "immersive": Nigga please. Greit nok at McHatersen sikkert mente rammene rundt opplevelsen og ikke selve opplevelsen, men jeg tar faktisk supercheesy space opera over supercheesy men allikevel oppsiktsvekkende nok skremmende selvhøytidelig militærfetisjisme når det skal være. Å krangle om hvem som har best historie av Halo-universet og Moderne Farfar-universet er omtrent som å diskutere om det er best å ha oppkastsjau eller diare så akkurat den debatten gidder jeg ikke ta, men bare for å preke litt mer om spillopplevelsen så har - her i gården - ikke Moderne Farfar lov til å gjøre noe mer enn å sitte stille med bøyd hode når Halo har noe å si. Variablene i spillopplevelsen i Halo er så mange, fantasifulle og godt gjennomtenkte at farfar ikke har så frøkteli mye å stille opp med. Er det en russer eller en araber og har han hagle eller AK-47 mon tro, liksom.

Smatt også innom Forge og kan bare nevne at jeg hadde rett, du får ikke loke rundt i hele Forge World men må velge en underseksjon. Enda godt, jeg tror det hadde blitt gammalt rimelig fort ellers og dessuten hadde frameraten antageligvis vært nede i ensifrede tall rimelig kjapt. Vil tippe det er et par GB med teksturer i det brettet. Angående Halo Kart så virker ting meget lovende, jeg klarte å legge en liten runde med asfalt i Blood Gulch på fem minutter og Bungie har vært snille nok til å mekke en egen Race-modus. Det ideelle hadde vært muligheten til å kombinere alle variablene i spillreglene slik du selv ville, og mulighet til å mekke egne powerups/armor powers hvor du kunne styre alt av opplegg selv, men litt må man da tåle.

Kan si at så langt har jeg virkelig kost meg med enspillerdelen i Reach, og jeg leker faktisk med tanken på å gå etter cheevoet hvor du må fullføre Legendary aleine. Det hadde jeg aldri vurdert i verken Halo 3 eller ODST, for å si det sånn. Så, ja. Reach er spillet hvis du liker manshoots som er morsomme istedenfor manshoots som er basert på hva et designerteam mener er de delene ved USAs militærhistorie som appellerer mest til fjortiser (ikke kom her og si at Modern Warfare 2 hadde attenårsgrense og dermed ikke var laga for fjortiser plz).

PS: Bare en liten mer da om hvor tåpelig spillhistoriefortelling kan bli når den så åpenbart bryter reglene spillet har etablert (se også opptakten til slutten i Fable 2, eneste tingen jeg hata med det spillet): Etter at EN PÅ LAGET (må ikke spoile hvem av de fantastisk troverdige og rikt karakteriserte figurene som dør vettu) ble headshotta og kvelda på flekken utbrøt mine compadres som fortsatt hadde talens gave (takk for ikkeno', Official Xbox 360 Headset) noe om at "hva med shield'a" og "drit i det, respawner jo med en gang". Og de hadde såklart rett: Hvorfor i faen var det ikke shield og respawning på g der. Går ikke an å bry seg om sånt, vettu.
 
#58
Jovisst kan du edite hele Forge World, velge å bruke kun en del av mapet eller ha en bygning i hver ende av mapet.

Ellers enig i det du sier.

For trøtt til å skrive noe seriøst men musikken. Shiiit. Den tar kaka.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#60
Jovisst kan du edite hele Forge World, velge å bruke kun en del av mapet eller ha en bygning i hver ende av mapet.
Okay, sorry. Da var jeg bare for teit til å fatte det.