Altså. Det er jo ingen hemmelighet hva jeg synes om heroes III. Bare det at de bruker såpass mange timer på å pusse det opp litt og at de bryr seg (om pengene) er godt nok for meg.
Mener å huske at jeg leste noe om at det neste Might and Magic Heroes (er det ikke det de heter de nye spilla?) var mer oldschool. Låste vinkler, alle helter fikk skills fra samme skilltreet. townview er mer som de gamle spilla.
Husker fortsatt min introduksjon til Heroes of might and magic 2. Også spilte jeg det litt sammen med storebror også plutselig trykket han på byen. Og da åpnet det seg et sånt fantastisk bilde som beveget seg og man kunne bygge nye bygg som gav deg nye tropper eller magi og veittafaen.
Litt samme følelsen som i de gamle civ-spilla da man plutselig fikk muligheten til å pynte på tronerommet sitt eller var det slottet? Husker ikke jeg. Det eide ihvertfall. Det har ikke noenting å si for selve spillet, men det gav den følelsen av at det ikke bare foregikk på et kart. At ting man gjorde betydde noe for de mindre tingene.
Det er noe jeg har savnet veldig i de nye heroes-spilla. Og det at aien suger.
Misforstå meg rett, det nyeste heroes-spillet var relativt vanskelig i kamp mot aien, men det var jo mest fordi de hadde så latterlig mange flere tropper.
Nei. Håper de får tilbake black dragons, Titans og alle de andre klassiske monsterne som gjorde heroes så fett, selv om det skal sies at Heroes 6 faktisk hadde masse kule monstere og tropper.