Hvilket spill betydde mest for deg som liten?

Lokkeman

Lokker DINE barn
#63
vi var ganske sein til å anskaffe konsol, men vi hadde en pc med win 3.1 (!) og jeg koser meg fortsatt med Duke Nukem, DOT og sam & max
når jeg omsider ble kjent med en fyr med snes bodde jeg nesten hos han, da var det mario all stars, megaman x og zelda a link to the past det gikk i
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#65
Første spillet jeg har minner fra er like gammelt som meg, og heter Blue Max. Dette spilte jeg på min kjære Commodore 64 som jeg arva av søskenbarnet mitt.

 
#66
based on the movie Blue Max?

spillet som har betydd mest når jeg var liten var MGS (PSX) (jeg gikk i 7. klasse)
 
#68
Spillet som betød mest for meg når jeg var liten var Super Mario Bros. til 8 bitten.
Det var de gode, gamle dager det!
 
#70
Bubble Bobble til Amiga 500 har betydd mye for meg, fordi det er et særdeles vanndrivende, lakserende og ikke minst sensuelt spill. Som jeg fortsatt ikke har klart. Har faktisk bare kommet til siste brett én gang. :svette:

Rick Dangerous er også en slager.
 
#72
husker enda da jeg satt hos en kamerat og spillte ducktales, det var tider det.
ellers fikk jeg ikke en konsoll før jeg var 8, og det var n64, hvor super mario 64, og ocarina of time betød meste for meg.
men før det, spilte jeg mye NES hos tanten og onkelen min, og spillet det gikk i da var super mario bros, og tetris (spilte med en kasset med de to spilla + et world cup spill på)
 
#73
snes: Super Mario: Yoshis island, Super swift (det er det eneste spillet som jeg har pleid å sunde opptil flere ganger daglig.)

data(3.86): Duke Nukem i 2d! Prince of persia! klare favoritter.

FFVII og FFVIII er viktige de også.
 
#74
Tror jeg må si King's Quest III på Amiga.
Spilte det synkront med to kompiser på ungdomsskolen som hadde det på Atari.
Fantastisk stemning.

:)
 
D

Deleted member 365

Gjest
#75
De spillene som betydde mest for meg når jeg var liten?
Oj oj oj oj .. :D
Herlig emne Alexander!

Monkey Island 1 og 2
Sam & Max
Indiana Jones: Fate of Atlantis

Commander Keen 1 og 2 (som jeg spilte hos en kamerat)
Duke Nukem 2

Castlevania 1, 2 og spesielt 3
Super Mario Bros.
Legend of Zelda
Probotector (contra)

Super Mario World
Zelda: Link to the Past
Mario Paint (det var så gøy å lage tegnefilmer :p )


Masse annet også men jeg må løpe til min deilige jobb...

KIWI!!! :S
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#76
Opprinnelig skrevet av Shadar@06.01.2005, 18.21
Vel, det burde vel ikke overraske noen om det er Duck Tales, som har baner i Transylvania, Kongo og ikke minst på månen.

Didiridi-dirididiiiiididiiiiiiiiiiiiii-didididiiiiiiiiiiiiiiiiiii-dididiririiiiii-diiiiiiriririiiiidiiiiiriiiriiiriiiiiii ...

Jeg skriver at jeg nynner musikken fra månebanen.
159162​
Duck Tales var det, ja. :D Gode minner. Musikken var litt så som så, men spillbarheten var konge. Definitivt det beste spillet jeg spilte på NES (bortsett fra Super Mario Bros.-spillene).

Må nesten få spilt det igjen. Er ikke sikker på om jeg har NESen lenger, men.
 
D

Deleted member 365

Gjest
#77
Aah... duck tales.. hvilket herlig spill. :)

Men hvilket herlig spill Blades of Steel var. Det er vel faktisk det spillet jeg spilte mest når jeg var liten og tror ikke at det finnes et annet spill jeg har spilt mer.. Kanskje bortsett fra HOMM3.

bevege seg ned til den blå linja nederst ved kanten. *skyte*
MÅL
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#78
Blades of Steel, ja... jeg vet enda ikke hva spillerne sier når de passer pucken. Selv heller jeg mot at de sier "påte på", som er Bø-rånerslang for å drikke masse hjemmebrent på en gang.
Skal også nevnes at jeg er sikker på at kisen med blått hår i Bangai-O sier "drekka mer!" når han blir truffet.
 
#79
Jeg begynte vel ikke å spille før i 7. klasse, jeg vet ikke om det klassifiseres som "liten".

Men på den tiden fikk jeg C64, og så et år senere fikk jeg min første Amiga, og har hatt en eller annen variant av Amiga siden den gang. På den er kanskje Robocod, Lotus II og/eller Monkey Island noen av spillene som har betydd mest for meg.
 
#80
Black Manta. Et slags ninjaspill til NES. Kom meg dessverre aldri forbi siste boss =(