Hvilket spill betydde mest for deg som liten?

Opprinnelig skrevet av LocoLennon@17.01.2005, 10.55
Jeg begynte vel ikke å spille før i 7. klasse, jeg vet ikke om det klassifiseres som "liten".

Men på den tiden fikk jeg C64, og så et år senere fikk jeg min første Amiga, og har hatt en eller annen variant av Amiga siden den gang. På den er kanskje Robocod, Lotus II og/eller Monkey Island noen av spillene som har betydd mest for meg.
164643​
Robocod er moro, god stemning med musikken og det hele. Et annet konge spill er Cannon Fodder, "War: Never been so much fun!" Amiga er teh win.

Stunts var jo kongespelet over alle bilspel. Spelte det utruleg mykje frå me fekk data i 92 og til me fekk ny data i 98 (me fekk aldri nokon konsollar, speling var visst gale nok om me ikkje skulle ha ei maskin som berre var til det). Det å kunna laga banane sjølv og så setja rekord på rekord var kolossalt kjekt! Eg og bror min laga reglar for å spela saman med andre, slik at det ikkje skulle bli krangling og rot, og dei funka veldig bra.

Andre viktige spel:
Prince of persia, fekk juksekoden samtidig med spelet, og difor hoppa me alltid over dei vanskelegaste bretta, som level 7, 8 og 9 og 12 (første del). Dei klarte eg ikkje før lenge etter alle dei andre.

Det Ducktales-spelet eg spelte på PC hadde ikkje noko på månen. Der skulle me fly rundt i verda (m.a. til Noreg) og gå gjennom brettet med Ole, Dole og Doffen for å finna skatten til slutt. Etter ei stund skulle me samanlikna med Gulbrand Gråstein kor mykje pengar me hadde tjent. Det var kjekt!

Secret Agent (sam), Winter Games, Jazz Jackrabbit (ep. 1 og X), Ski or Die, og sikkert mange andre.

noen som husker det ski spillet på pc der man så personen ovenifra, som kjørte ned en bakke med masse hopp, steiner, hunder, trær, skiheiser osv... Etter en stund med kjøring kom en ulv løpenes etter... Husker ikke hva det spillet het >_< husker det var jævli ekkelt når den ulven kom :( ahh det var tider det ^_^

Opprinnelig skrevet av Affable Ostrich@25.12.2004, 02.44
Duck hunt til NES var det spillet jeg likte best da jeg var rundt 5-6 år gammel.
153641​
Duck Hunt? Det spillet der man hadde pistoler og skulle skyte ender, og så kom det en hund og hentet den?

Husker jeg spilte det, likte det og nøt det. Ellers så betydde jo Super mario en god del for meg da jeg var minde. Hadde også et Simpsons spill som jeg likte på NES.

Tja.. Larry,Monkey Island og Indiana Jones And The Last Crusade til Amiga 500 er mine sterkeste minner fra min tidlige data alder... :p

Opprinnelig skrevet av Neocon@20.01.2005, 23.24
Nederst i bakken kom Tyrnnosuarus Rex og spiste deg opp. :D
166245​

The Legend Of Zelda: A link to the past
Fy søren, dette er spillet som har påvirka meg mest.. Kompisen min med fransk familie fikk dette til jul på fransk.. Vi skjønte selvsagt ikke en dritt av hva som ble sagt, men det betydde så lite når vi hadde det så vanvittig moro! Vi kom oss sørenmeg igjennom hele spillet utallige ganger(moren hans hjalp oss med å oversette noe)!!

Super Metroid
Hahahahaha! Jeg og mora mi gikk inn i en lekebutikk, jeg hadde akkurat hatt bursdag og fått 600 spenn.. Jeg bare SÅ på pakka til super metroid at det var bra(det kom i sånn svær pakke, sånn som starfox til N64 gjorde), og bestemte meg for at det skulle jeg ha. Moren min, som ikke likte at jeg satt så mye med nintendo spill, prøvde å få meg til å kjøpe et lego slott isteden, så skulle hun legge til de 300 kronene som mangla.. Men nei, dragen som brølte og samus som løp mens hun skjøt bak på den hadde trollbundet meg allerede.. Hadde forresten heller ikke Super nintendo på den tiden så jeg dro ned til kompisen min å spilte der.

Age of Empires
Dette var det kompisen min som skaffet seg, men her var det et rollebytte, jeg hadde pc og ikke han. Han kom til meg klokka sju om morran så satt vi resten av dagen å spilte det..

Kunne nevnt flere spill som super mario osv, men det var disse spillene som ble til noe mer enn bare underholdning, hver gang jeg hører navnene til spillene så får jeg "ja det var tider det" følelsen.

Satt meg ned å prøvde noen gode gamle spill idag, for å vekke tilbake noen minner:
-Great Giana Sisters
-Rick Dangerous 1 og 2
-Lotus 1,2,3
-James Pond 1,2,3
-Stunt Car Racer
-IK+
-Lemmings
-Turrican 1,2,3

Alle på Amiga. Skal spille mer i løpet av kvelden, siden dette ga mersmak :tommelopp:

Selvfølgelig, jeg glemte det viktigste av alle:

Ufo: Enemy Unknown
Dette spillet lærte jeg meg lenge før jeg kunne "yes" og "no". Satt ved siden av storebroren min og spurte "hva er det, hva er det dær, hva gjorde du nå?" Vanlig, irriterende drittungeoppførsel altså.. Men det var helt nødvendig og jeg lærte alt jeg trengte, hadde det vært multiplayer i det hadde jeg grusa samtlige av forumbrukerne her inne.. :)

Hvordan er spillet i dag? Grafikken er på bånn, men musikken er stemningsskapende, introsekvensen er fortsatt syyykt fet.. Playable? YEAH!! trur nesten jeg må laste det ned med en gang og spille litt..

Final Fantasy VII (PS)
-------------------------
Ord kan ikke rettferdiggjore dette spillet. Det maa oppleves!

Zelda - A Link to the Past (SNES)
--------------------------------------
En kamerat hadde dette naar vi var mindre, og vi spilte det konstant ! Et helt utrolig spill med mange, mange gode minner!

Super Probotector/Contra III (SNES)
-------------------------------------------
Bedre shoot`em up finnes ikke for meg ! Dette er bare det raaeste av meningslos action som finnes! For noen aar siden brukte jeg aa gaa gjennom dette spillet minst en gang hver dag!

Suikoden/Suikoden II (PS)
-------------------------------
Kanskje ikke like bra som mange FF spill, men disse perlene har definitivt sine moment hos meg.

Vandal Hearts (PS)
----------------------
Digger dette Strategy-RPG spillet. Kanskje litt for lineart og begrensett til tider, men difinitivt en perle for meg.

Metal Gear Solid (PS)
Superb historie og fin-fint gameplay. Og Psycho Mantis er bare den beste bossen i noe spill noen sinne !

Resident Evil (PS)
---------------------
Endog etter min mening Gamecube remaken er bedre enn orginalen, saa er det likevel orginalen som er orginalen... ja *kremt*. Mange svette og nervevrake momenter med dette kose spillet!

Silent Hill (PS)
-----------------
En milepael innen horror sjangeren. Ja, du har puzzles og alt det der, men stemmningen i dette spillet er langt, langt over det i Resident Evil serien.
Nyere spill som har naermet seg denne er vel Project Zero serien... *gross*

Duke Nukem 3D (PC)
Ahhh.. mange gode stunder med dette spillet. Lagde level ogsaa. For det meste multiplayer level, men jeg lagde faktisk ogsaa et par missions og slikt. Ken Silverman, du er en liten god-klump!

Doom/Doom II (PC)
------------------------
Trenger vel ikke si saa masse om dette spillet. :)

Command & Conquer - Red Alert (PC)
--------------------------------------------
DET . BESTE . MULTIPLAYER . STRATEGI SPILLET . EVER! :)

sikkert flere, men dette holder for oyeblikket.

SUPER MARIO!!!!!! på Super Nintendo.... betyd så sinnsykt mye!!

Opprinnelig skrevet av Marty+03.02.2005, 23.17-->
<!--QuoteBegin-Affable Ostrich
@25.12.2004, 02.44
Duck hunt til NES var det spillet jeg likte best da jeg var rundt 5-6 år gammel.
153641​
Duck Hunt? Det spillet der man hadde pistoler og skulle skyte ender, og så kom det en hund og hentet den?

172832​
[/b]
:D Ja, det er det spillet jeg mener.

Aslak

Humanoïde, incognito
Sonic og Sonic 2. Age of Empires. Warcraft II. Monkey Island III, Red Alert. Fallout og Fallout II.

Først var det Sonic 1 og 2. Jeg gikk til ei vennine ca. hver dag i fem-seksårsalderen og spurte om vi kunne spille Sega. Så fikk jeg Sega sev, men da var det ikke like morsomt lenger.

Da PC-en kom, begynte jeg med Age of Empires og spilte det MYE. Så dro jeg oftere og oftere til en jeg kjenner som er to år eldre for å spille Warcraft II. Så kom en kamerat til meg med Monkey Island III og Red Alert Men så kom Fallout, mens jeg gikk i andre klasse. Jeg fikk det antageligvis i femte eller senere, selv om det kom da jeg gikk i andre, gjennom et eller annet form slags abonnement på gamle spill jeg hadde. Men da jeg fikk det, var jeg forelska. Jeg spilte det konstant. Fant alle hemmeligheter (tror jeg). Så ble jeg lei og lånte Fallout II av en eller annen. Fy faen. Fallout ruler.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Mongis@21.02.2005, 18.00
-Lotus 1,2,3
180304​
Jau jau, det var godsaker. Husker spess fra Lotus3 at det var en bane på fjellet som jeg aldri klarte fordi jeg gikk tom for bensin. Jeg fant aldri feltet for å tanke opp. Jeg tror jeg på et eller annet vis fikk vite det på etterhånd at det var (som på alle andre baner) rett bak målet, bare at det ikke var grafisk markert (i motsetning til alle andre baner).