[PC] iRacing aka. kak kjører racerbil og ingen bryr seg

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#61
Så hva skjedde med den tråden her da? Jo, det ble en ganske hektisk slutt på året med mye jobb, samt at ting som GTA V kom ut. Men det betyr ikke at jeg ikke fikk avsluttet sesongen; bare at jeg ikke har fått/tatt meg tid til å oppdatere. Om vi spoler tilbake der vi slapp, var neste løp i Grand-Am, Lime Rock Park:



Her har jeg kjørt masse Mazda Cup før, men store felt med langt raskere biler på denne knøttebanen? Vel, ALMS kjører her IRL med sine fem klasser, og det går jo på et vis. Poenget er at det er veldig trangt, få forbikjøringmuligheter, og siden rundene er så korte, blir det lassevis med forbikjøringer mellom klassene.

Jeg har tidligere nevnt at denne banen har en ekstra skummel sving i "The uphill". IRL har de kutta ut denne svingen når de kjører eks. ALMS da den rett og slett er for farlig. Ingen dauer i iRacing, så sånne hensyn tas ikke (vel, den alternative sjikanen var ikke bygget da banen ble scannet). Jeg kjører ett løp her, og det går ikke bedre enn at en DP driter seg ut i nevnte sving allerede på første runden:


Etter støvet har lagt seg, ligger jeg plutselig på førsteplass i klassen! Det holder i bare fem runder, men andreplassen klamrer jeg meg til med nebb og klør i godt over halve løpet. Men så får jeg en dårlig utgang av tidligere nevnte oppoverbakke. Bestemte meg tidlig for å bare slippe forbi nestemann, men feilberegner det hele...


Taper heldigvis bare en plassering på det påfølgende depotstoppet. Fjerdeplass og 93 poeng er greit nok. Får ikke opp sammendraget etter den uka, men jeg mener å huske at jeg på dette tidspunktet lå på 3.-plass i 4.-divisjon, med en liten luke ned til Giuseppe Crispi.


Neste løp gikk på Spa.



Jeg er veldig glad i Spa, men samtidig har den blitt et mareritt for safety ratingen min i iRacing. Av de 19 svingene, er ca. halvparten av dem av typen hvor det er fantastisk lett å få en 1x om man bommer ørlite grann med linjen. Greit nok på steder hvor man faktisk tjener tid på det, men ugh. Det verste er egentlig de gangene hvor jeg bare tenker at "jaja, kan ikke kjempe om bedre plassering, så får bare ta det rolig å unngå 1x-er". Da... blir det som regel bare enda verre. Jeg mener:



Ser dere den Inc-kolonnen? Vanligvis vil jeg si at alt over 5 er svake greier. Det er så drøyt atte hjelp, men heldigvis hadde jeg en bra buffer å ta av. Resultatmessig ser vi at jeg klarte en 5.-plass med 106 poeng. Greit nok lzm.

På dette tidspunktet hadde Crispi rykket forbi meg, og jeg skjønte at jeg måtte forbedre poengsummen min en god del for å ha en sjanse om å ta tilbake 3.-plassen. Neste løp gikk på Indy road. Det er en bane som aldri har fungert for meg, og ikke denne gangen heller. Klarte bare lusne 56 poeng, mens Crispi rykket enda mer fra. Den siste runden gikk på Road America, men den rakk jeg rett og slett ikke kjøre. ikke at det hadde hatt noe å si heller, da jeg måtte ha ca. 200 poeng, aka. vinne ukens høyeste split elns, for å ta igjen forspranget.

Så da endte Grand-Am sesong 3 2013, 4.-divisjon slik:



Den kjedelige 4.-plassen betyr at det heller ikke blir noe diplom. :(


Men det er mer; jeg holdt jo på med TRUCKS! ...hadde som nevnt noe stram timeplan, så det ble nedprioritert. Det eneste løpet jeg kjørte var Talladega.



Ingen tilfeldighet at jeg valgte å kjøre det løpet, da det som er spesielt med Daytona og Talladega er at de er så raske at man bare holder flat fjøl hele veien rundt. Det betyr at det er en del taktiske element som er helt avgjørende for å oppnå bra plassering i et løp. Det mest spesielle er bump-drafting. Dvs. at to biler samarbeider om å dytte hverandre. Da oppnår man litt høyere hastighet enn biler som kjører alene. Bakdelen er at bilen som dytter får lite luft i radiatoren og dermed overoppheter. Løsningen på dette er å veksle mellom å ligge fremst eller bakerst, og det krever godt samarbeid for at vekslingene skal skje smidig uten at man taper tid.

(tidenes beste musikk)

Jeg har for det første ingen erfaring med dette, ei heller noen å samarbeide med. Så det blir mye på måfå. Klarer likevel en ganske anstendig 3.-plass i det første løpet jeg kjører. Litt flaks på slutten, da fire stykker karnøfla på nest siste runden.


Får kjørt de nødvendige 8 rundene, men resultatmessig... 105.-plass. I 5.-divisjon. 1439.-plass totalt. Det er ikke mye å skrive hjem om. iRatingen min har rett og slett stupt i kjelleren etter at jeg starta med Trucks. Men men.

Det er noen lyspunkter da:



Svake resultater, men lite drama, så nå kan jeg kjøre NASCAR class B, tilsvarende Nationwide-serien IRL.



Også er jeg riiiiik!


Neste sesong hadde jeg ingen muligheter til å satse på, pga. jobbsituasjonen min fra slutten av oktober og frem til nyttår. Fikk testa et par løp på Bathurst som nylig ble lansert. Nå er sesong 4 nettopp avsluttet. Week 13 er i gang. Og ikke minst er en ny og spennende bil lansert:



Nei, det er ikke en Porsche 911. Det er en Ruf RT12 R. Det er det fordi EA har en super-eksklusiv lisensavtale med Porsche. For de uinnvidde så er dette da en Porsche 911 tatt ut av produksjonslinja og "pynta litt på" av Ruf. 700++ hk for de som ikke synes en vanlig 911 Turbo/GT2 er gromt nok lzm. Men det som gjør dette mulig er at Ruf per tyske regler er definert som en bilprodusent, og ikke bare et tuning-firma. Da står de mao. fritt til å gjøre egne lisensavtaler. Men passer en gatebil inn i iRacing? Egentlig ikke, men de har vært litt kreative. Intet mindre enn fire forskjellige versjoner av bilen har de lansert, der to er basert på gatebilversjonen med 700+ hk og bak- eller firehjulstrekk. De mer kreative har de kalt Track og C-spec.

Track-utgaven er veldig uoffisielt basert på 911 GT3 R, mens C-spec er basert på 911 Cup. Førstnevnte er da en GT3-bil, og havner i samme klasse som McLaren MP4 12C. Den har 500hk og de typiske GT3-greiene som ABS, elektronisk girkasse osv. C-spec-en har 50hk mindre, og har også mindre elektroniske hjelpemidler. Det som er litt kjipt, er at alle versjonene er visuelt identiske. Eksteriørt har det ikke så mye å si, da gatebilen ser rimelig ræserbilete ut fra før, men skinninteriør med analoge instrumenter bryter med litt av racing-følelsen.

Enda mer interessant er at førstkommende helg går 2.4h of Daytona av stabelen. Det er da et løp inspirert av 24-timersløpet på Daytona. I år er det Daytona Prototype og Ruf RT12 R Track som kjøres (skulle egentlig være C-spec). De siste årene har de kjørt 2 timer og 40 minutter (bare fordi de kunne), men i år er det faktisk 2,4 timer. Jeg har ikke deltatt før, men det satser jeg på å få gjort nå. Primært med Ruf-en, men siden løpet kjøres på fire forskjellige tidspunkt er det en liten sjanse for at jeg prøver meg med DP-en også.

Nytt av året er også en serie de har kalt Road Warrior Series, som er en serie løp som går over hele året, med forskjellige bil/bane-kombinasjoner. Terminlista ser sånn ut, og Daytona er altså det første i serien.



Skal prøve å få kjørt flest mulig av dem. Litt usikker på hvilke ordinære serier jeg skal satse på fremover. Mazda Cup har blitt endret fra å være en 4-ukes-serie, til en full 12-ukers. En helt egen serie for Ruf C-spec. Grand-Am er kutta ut (IRL er den fusjonert med ALMS til en helt ny serie) til fordel for World Sports Car Series, med Daytona Prototype og Ruf C-spec. En egen GT3-serie med McLaren og Ruf Track. Det er faktisk den aller første serien i iRacing der to forskjellige biler konkurrerer mot hverandre. :eek:

Men først Daytona. Så får vi se hvordan det går.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#62
Fun fact: Det er bare en låt det er lov å høre på når man kjører på Daytona.

 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#63
Oppdatere, oppdatere, oppdatere.


Så øh ja. Kjørte Daytona 2,4h. Måtte to forsøk til, for jeg endte opp med å bli diskvalifisert i det første grunnet for mange incident points. :penga: I det andre løpet presterte jeg å kjøre ganske hardt i veggen tidlig i løpet fordi jeg var opptatt med å sjekke drivstoffnivået... Kjørte greit resten av løpet, og fullførte i det minste. Ikke noe plassering å skryte av, men men.

Så begynte jeg å se på hva jeg egentlig skulle kjøre mer da, og siktet meg raskt inn på den nye GT3-serien. Ruf Track + McLaren. Jeg bestemte meg tidlig for å fortsatt kjøre McLaren, da jeg regnet med det kom til å være en overflod av Ruf-er. Det som ikke var så gøy, var at etter den siste builden, har McLaren blitt ekstremt nervøs over curbs. Det løste seg delvis ut da noen oppdaget at standard-oppsettet på bilen hadde noen funny avvik i forhold til McLarens håndbok som følger med om man kjøper bilen IRL, og jaggu ble ikke bilen mye bedre av å følge de anbefalingene. Men fortsatt er Ruf-en noen ti-deler raskere på de fleste banene som er kjørt på til nå. Jeg har også vært brutalt rusten pga. den lange pausen før nyttår, men nå begynner det å komme seg. Begynner, for de to første ukene var kriserævva. Men men.

Mer da, så startet det rett etter nyttår intet mindre enn et norsk mesterskap i iRacing. :eek: iracing.no. Så langt kjørt ett løp, og vel... Jeg snurra på første runden og klarte aldri ta igjen forspranget. Ekstremt lite erfaring fra banen som ble kjørt på også.



Men men.

Hørte jeg noen si venstresvinger? Vel, jeg har tidligere nevnt den offisielle NASCAR-serien i iRacing, som følger den samme terminlista som NASCAR Sprint Cup gjør. Dvs. i fjor var det ikke hundre prosent, siden én bane manglet, men nå er den på plass. De fleste løpene kjøres i 50% lengde, mens enkelte går i full lengde. Nytt i er også at det er to serier; en fixed, som går gjennom hele året, og en open som er litt kortere. Grunnen til at den er det, er for å få litt tid før neste års serier starter, da de beste fra open-serien kvalifiserer seg til PRO-lisens. Litt utenfor mitt nivå mao.

Jeg kjørte ikke et eneste løp i denne serien i fjor, og har ikke testet Sprint Cup-bilen i mer enn et par minutter. Men da det første løpet i serien er Daytona 500 i full lengde, så måtte jeg prøve. Vi snakker rundt 3 timer med venstresvinger. Hang med greit de første par timene, men så traff jeg veggen bittelitt da jeg prøvde å unngå drama. 3 minutter med reparasjoner gadd jeg ikke ta, da bilen føltes OK, men den siste halvtimen ramlet jeg av lasset tempomessig. Det var likevel godt nok til 8.-plass i min split, så jeg skal ikke klage. Totalt 794.-plass av 1407 som kjørte det løpet. Vel vel. Skal også sies at i denne serien er splittingen basert på irating, og min oval-irating er rimelig søppel etter den elendige Trucks-sesongen jeg kjørte i fjor. Lav split = lav stregth of field = lave poengsummer.

Mer da, så begynte jeg nylig å kjøre NASCAR class B, aka. Nationwide. Den bilen. Den funker av en eller annen grunn mye bedre for meg enn trucks noen gang gjorde. Bare kjørt to runder så langt, men oval-iratingen min har omsider begynt å klatre oppover igjen.

Men tilbake til NASCAR-serien med stor N. I motsetning til vanlige serier, går denne bare på fire tidspunkt per runde, og to av dem er natt til fredag og natt mandag. Så da er det bare de to som går henholdsvis klokken 11 og klokken 18 på lørdager som er aktuelle å kjøre. Litt kjedelig at det ikke noen tidspunkt som er aktuelle på ukedager for europeere, men dette er jo utvilsomt en serie som er mest populær blant amerikanere, så det får man bare deale med. Men siden jeg tross alt har et liv, så spørs det hvor mange runder jeg får kjørt. Runde to utgikk nemlig.

Det gjorde ikke runde tre. Som er denne helga altså.



Kjørt her før, men det er lenge siden. Artig nok gikk class B-serien også her denne runden. Det fungerte meget bra. Følte jeg hadde stålkontroll på bilen hver eneste runde. Av de fire løpene jeg kjørte, endte tre av dem med 5.-plass. Det fjerde? Vel...


Men men. Begynte å trene litt med Sprint Cup-bilen i går og... damn. Den er et helt annet beist, for mens jeg med class B-bilen kan rulle full gass fra ca. midt i svingene og hele veien til neste sving, må man med denne være latterlig forsiktig med gassen, ellers går absolutt alt til faens. Men med en del trening følte jeg at ting begynte å falle på plass. Siktet meg inn på å kjøre løpet som gikk klokken 18.

Lav irating som sagt, så havner i den laveste, europeiske spliten. I 3.- beste startspor etter kvalifiseringen. Bra utgangspunkt mao. Starten går greit for min del, men allerede etter 4 runder kommer det gule flagget. Jeg tenker at det er bortkastet å bytte dekk så tidlig i løpet, men der tok jeg grusomt feil. Burde egentlig vite bedre, da jeg under trening har erfart at man har bare 2-3 runder hvor man kan pushe maks, før rundetidene kryper oppover. På de første rundene etter omstarten sakker jeg akterut, og blir forbikjørt av halve feltet som har nye dekk. Meh. Det blir ikke bedre av at jeg på neste omstart havner i ei trang knipe i yttersving og ender opp med å skrape veggen. Ille nok til at bilen overhodet ikke vil ta sving 1/2, mens sving 3/4 går rimelig bra. Ramler ned på 13.-plass nå... Ikke bra ikke bra. Må få fiksa bilen!

Så kommer nok et gulflagg, jeg rekker akkurat å få reparert alle skadene. Suser ut av depotet rett før omstarten skal gå. Siden jeg har en luke å ta igjen, trøkker jeg på, og bilen føles kjempefin gjennom svingene! Etter litt omrokeringer, er jeg klar for å starte fra 7.-plass nå. Omstarten går. Jeg timer det bra. Dette går vegen!


Hvordan... bom-giring? Tipper det. Men hvorfor måtte det gå utover meg? (sikkert fordi jeg har startnummer 13)


Etter 90 av 134 runder... 15 minutter for å få kjerra kjørbar igjen...

Det holder til 10.-plass, men det kunne blitt så mye bedre.

Jaja, både irating og safety rating klatrer, så nå:




I morgen går neste NM-runde. Satser på bedre plassering enn sist.
 
Sist redigert:

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#64
Hardware Hjørnet del 2

Vel, så har jeg sutret litt før om at kombinasjonen kontorpult/-stol ikke gir spesielt mye frihetsfølelse. Pedaler som sklir vekk, stol som roterer, eller at hele jævla pulten flytter på seg er ikke noe gøy. Legg så til at rygg, skuldre og setemuskulatur blir rimelig støl etter noen lengre løp, så begynte jeg å innse at om jeg skulle fortsette å bruke tid på simracing så måtte jeg foreta meg noe.

Da stod liksom valget mellom å kjøpe noe ferdig eller å bygge noe selv. Sistnevnte så jeg for meg kom til å bli et evighetsprosjekt, så da vendte jeg nesen tilbake til Obutto R3volution som jeg har nevnt tidligere. Har vel ruga på å bestille en i ca. ett år, men ikke klart å bestemme meg helt. En ting er at det koster litt, men.. jeg har jo egentlig ikke plass.

Og jeg har ikke fått noe mer plass nå, men her er det vel bare å slippe katta ut av sekken:





Nesten 100kg med kinesisk stål, via Portugal, kom ramlende inn i forrige uke. Tok noen timer å montere, men det var enkelt nok (med mindre man er helt amøbe når det gjelder mekanisk arbeid). Eneste som trekker litt ned, er at alt av bolter, mutre og skiver er av absolutt simpleste kvalitet. Dette har Obutto forsåvidt kommentert selv at er for å holde prisen nede, men jeg var borti noen mutre som rett og slett ikke hadde gjenger, og hullet var ikke i nærheten av å være i senter. Heldigvis var det med noen ekstra. Skjerm-stativet (som ikke sitter fast i resten av riggen) føles også en smule ustødig, men så skal det sies at de to Eizo-skjermene mine veier ca. tre ganger så mye som Dell-skjermen i midten. Den opprinnelige planen min var å skaffe 3x27" for fullstendig frihetsfølelse, også bruke de to 24" jeg hadde fra før til vanlig PC-bruk. Men jeg har ikke plass. Også har jeg jo funnet meg en ny, kostbar, hobby i det siste.

Så da endte jeg heller opp med å skaffe en 24"-er til, i hvertfall i første omgang. Det gamle GTX 580-et mitt begynner også å bli hardt presset med 3x1920x1200, men ser ut til å klare 60FPS+ med ca. alt på max i iRacing.

Så er det sikkert noen nerds her som lurer på hvordan jeg fikk til å koble 3 skjermer til et enkelt GTX 580, men her har jeg juksa litt. Den tredje skjermen drives av Intel HD3000-dillet som er innebygget i Sandy Bridge. Det er ikke en optimal løsning, for det er bare to skjermer som registreres i kontrollpanelet til Nvidia (og en i greia til Intel). Det betyr at iRacing (eller andre spill for del del) sliter litt med å oppfatte alle skjermene samtidig, så for å få det til å fungere måtte jeg fortsette å bruke SoftTH. Det funker for all del bra, men har sett en del tester som viser at det stjeler en god del FPS sammenlignet med en rendyrket hardwareløsning. Men men.

Så hva er det egentlig jeg har oppnådd nå?

1) Jeg sitter mye bedre. Jeg slipper rett og slett å få vondt.

2) Ting sitter fast. Alt sammen.

3) Trippelskjermløsningen gjør at jeg har mye bedre oversikt. I bildet kan dere eks. se begge utvendige speil på bilen.


Men kan jeg bruke dette til vanlig PC-bruk? Vel, det er liksom det som er litt av greia med Obutto R3 sammenlignet med de fleste andre ferdig-riggene på markedet. Man kan nemlig det:



Bare å trekke tilbake setet og svinge inn tastatur-/musbordet. Eneste minuset er at rattet blokkerer litt av skjermen i midten, men det løser man med en quick release, som jeg uansett har hatt planer om å skaffe. Noe ekstrem vinkel på ytter-skjermene, men de er bare å dytte bakover om man ønsker. Har ikke testet å pro-game noe FPS enda, men vanlig PC-bruk går helt fint.

Ellers da, så har jeg montert en "button box" (en boks med knapper, ja) fra DSD, sånn at jeg kan mappe alle viktige funksjoner til den, og dermed slippe å begynne å tukle med et tastatur midt i et løp.



Skal få printa ut noen merkelapper etterhvert som jeg bestemmer meg hvor hvilke funksjoner jeg skal ha hvor osv.

Er fortsatt en del fin-justeringer (skjermene er ikke 100% for øyeblikket) og kabel-opprydding igjen, men det føles top nice. :)
 
Sist redigert:

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#66
Hva mener du? Skal jeg liksom bare tape opp et mobilkamera?


Vel, det er ikke 24 timer, men der ca. de aller første rundene jeg kjører med Ford Mustangen jeg vurderte for rundt et år siden. Hadde håpet å få med litt mer pedal-action, men men.

Ellers da, så har det blitt en del ovalkjøring med generiske skins i det siste, og det kan vi jo ikke ha noe av. Fikk en idé til noe nytt her om dagen. Det ble litt vanskeligere enn forventet å få til det jeg egentlig vurderte, men tror temaet går hjem hos enkelte:



 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#68
Be attitude for gains, Karlsen. Be attitude for gains.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#71
Gubben der har jo ikke kjørehansker en gang. For en amatør.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#72
Det rattet er ikke i semsket skinn, så da er det lov.

Edit:
A maxed-out system for a race car is less than $21,000
Finnes en del andre, rimeligere motion-løsninger, men jeg er ikke i markedet.
 
Sist redigert:

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#73
Hrm, dårlig med oppdateringer her ja. Får ta en mer grundig statusoppdatering senere, men nå. Denne helga, eller rettere sagt denne uka skulle en av de store greiene i iRacing gå av stabelen.
Indy 500. Etter å ha nesten lovet det for flere måneder siden, klarte de faktisk å få ferdig DW12, dvs. den bilen som brukes i Indy Car nå, til dette løpet. For at folk rundt om på kloden skal få en mulighet til å kjøre, var det satt opp på to forskjellige tidspunkt. Natt til i dag (03 norsk tid), og lørdag kveld norsk tid. Jeg hadde tenkt å kjøre i kveld, men så bæsja tydeligvis serverne til iRacing på seg i natt, så... de har avlyst hele greia. Regner med avlyst egentlig betyr utsatt til de har kontroll på serverne, men det blir nok ikke denne helgen hvertfall. Dramaet på forumet er over 9000 osv.

Ikke bare fordi Indy 500 gikk i vasken, men fordi mange har stilt seg kritiske til at de valgt å la to store løp gå samtidig. Denne helgen er det nemlig også Coca Cola 600.

Det er riktignok ikke en one-off event, men en vanlig runde i NASCAR-serien. Men det er det første løpet siden Daytona 500 som kjøres i full lengde. 600 henspeiler enkelt og greit på 600 miles. Så med Indy avlyst fikk jeg mer tid til å satse på dette.



Sånn så kjerra mi ut etter intet mindre enn 3t45min med kjøring. Da hadde jeg riktignok gjort et forsøk i formiddag som dessverre endte etter 162 (av 400) runder.

Men på forsøk nr.2 fungerte alt så meget bedre. Hadde riktignok ikke tempoet til de aller raskeste, men etter 8 cautions i starten av løpet, gikk de 200+ siste rundene uten et eneste uhell. Da begynner ting som drivstoff å bli meget vesentlig. Man vet selvsagt aldri hvordan ting kommer til å utvikle seg, og en eneste caution er nok til å nullstille alt (da tar alle depotstopp samtidig). Siden dette løpet er så langt, gikk jeg tidlig inn for å spare drivstoff. Under hver caution prøvde jeg å trille mest mulig med clutchen inne mens man dasser rundt bak sikkerhetsbilen. Hvorvidt det var det utslagsgivende eller ikke er ikke godt å si, men. En full tank holder til ca. 50 runder. Da jeg observerte at flere av bilene tok depotstoppene sine 2-3 runder før meg, innså jeg at jeg hadde truffet gull da det var mindre enn 50 runder igjen av løpet da jeg tok det siste stoppet. Og ganske riktig var det flere som tydelig begynte å roe ned tempoet mot slutten for å få drivstoffet til å holde helt inn. Jeg tjente nok maks én plassering på det, men det føltes bra.



For all del ikke noe topp-split, men #20 på bilen betyr at det var 19 stykker med høyere rating enn meg. Dette er leving på høyt nivå.
 
Sist redigert:

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#76
Nei.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#78
Tenkte jeg skulle prøve en ny presentasjonsform. Jada, jeg er klar over at jeg burde ha testet med et kortere løp først, men her er hvertfall et løp i World Sportscar Series på Road Atlanta jeg kjørte i går:


Det var et ganske dritt løp, og hva som gikk til faen kan man se på 33:30 og 55:50.


Bare to runder igjen av denne sesongen, og det ser ganske interessant ut i 3.-divisjon:


Vel er det ikke den mest populære serien, men ingen pul gitt. Jeg vil ha diplom!
 
Sist redigert:

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#79
Da er sesongen over, og selv om de to siste rundene bare gikk sånn passe, holdt det til...



...som er det første individuelle diplomet mitt på over ett år! Igjen; ikke den største konkurransen i denne serien, men antall pul gitt = 0. Hadde faktisk realistiske muligheter til å vinne divisjonen, men det ble ikke denne gangen.

At sesongen er over betyr også at det er ny build. Den store nyheten denne gangen er driver swaps, dvs. muligheten for flere førere på samme bil som bytter på å kjøre. Noe som muliggjør virkelige langdistanseløp. Definitivt for spesielt interesserte (som om ikke iRacing i seg selv er det), men absolutt en fin ting. Personlig tror jeg at jeg blir å kjøre en ny runde WSCS, men med Ford GT (GT2). Vi får se.
 
Sist redigert: