Kritikk til nye Spillegal

SHDR

Gullmedlem
Når (hvis?) vi får previewkopier av spill, så. Men vi er i startfasen. I løpet av de neste par ukene vil vi satse på å begynne på å skape oss et forhold til utgivere, og skaffe oss presseeksemplarer av spill og slikt. Så får vi bare bevise at vi er kommet for å bli, og jobbe oss videre derfra. Previewkode er ikke noe du bare får slengt etter deg, så vi avventer.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jeg reagerte også litt på det tungvinte valget med knappe to paragrafer per side. Blir litt mas å lese. Og der hvor det er "gjort plass" til screenshots blir litt underlig: det hadde vel vært litt penere med bildene litt innimellom teksten, med tilhørende undertekst? Jeg synes ihvertfall det gjør en artikkel/omtale mer interessant, men det er godt mulig det bare er meg. Jeg har også lyst til å syte på den tynne, tynne siden.

Ørm. Jeg tror det var det.

Vel, angående designet i Opera... Jeg satt på skolen da jeg sa det fungerte som det skulle. Her hjemme fungerer det ikke, noe jeg synes er litt dumt. Er rimelig sikker på at jeg har nyeste versjonen av nettleseren, og jeg har satt den til å identifisere som IE. Det funker uansett dårlig. Jeg føler for å se litt på CSS'en og se om jeg kan bidra litt. :)

Redigert
Jeg noterer at folk klager på designets tynnhet. Her ønsker jeg å påpeke at sider lett ser uprofesjonelle ut med 100% bredde. Det er komplisert å få et design til å se ryddig ut på den måten. Personlig foretrekekr jeg også å lese tekst som ikke har alt for lange linjer. Det er kanskje bare meg?

Funker dårlig her også. Lasta ned nyeste versjon i stad, men ser fortsatt litt mongo ut.

Har tenkt litt på det, og lurte på om det ikke kunne være lurt å plassere hver "rad" av "siste nyheter", "siste artikler", "topp 10" og "fokus" i en egen <div>? Da tenker jeg at om det skal se slik ut:

--- | ---
|a| | |b|
--- | ---
|c| | |d|
--- | ---

...plasseres det slik:

Kode:
<div class="nydiv">a's-kode b's-kode
<div class="nydiv2">c's-kode d's-kode
Det dere kan gjøre inne i disse er å for eksempel benytte dere av 'float'.

Kanskje noe? Kanskje ikke?

Veldig ryddig og pen kode :) Det skal dere ha all ære for.
Ellers så den veldig fin ut. Behagelige, men litt kjedelige farger.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Det er en IQ-test. De som ikke skjønner at de skal klikke på den, selv om det står "click me", er ikke velkomne her.

Siden ser bra ut i min Opera.

Eneste forskjellen fra Opera og IE (på min pc)
er at det er et lite mellomrom mellom toppen og
starten av selve "siden". Det gjør at alt blir forskjøvet
litt ned. Annet enn det ser alt likt ut...

EDIT:
Det er et lite mellomrom nede også...

Synes sida var kul jeg. Eneste som skulle vært litt anderledes, er omtalene. Det er lissom bare et bilde øverst i anmeldelsen, og ett par bilder nede. Men hvis anmelderene/sjefene kunne puttet et bilde i mellomrommene, hadde det blitt mer "koselig" å lese anmeldelsen.

Take a look
Vet det høres litt dumt ut, men dette ville sett litt bedre ut. I mine øyne hvertfall.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tjæææh... det er litt for å gi teksten den plassen den trenger. Jeg synes det er greit å kunne lese uavbrutt, og sjofe ut bilder hvis jeg vil det.

Opprinnelig skrevet av Yetipants@22.09.2004, 22.22
Tjæææh... det er litt for å gi teksten den plassen den trenger. Jeg synes det er greit å kunne lese uavbrutt, og sjofe ut bilder hvis jeg vil det.
106830​
Jaja, men for mange hjelper det å forstå litt bedre hvis man ser et bilde av det man leser. Eh.. er den setningen litt rar, eller? :flau:

Jeg - som faktisk har lært bittebittelitt om typografi og lignende på skolen - synes at bredden og høyden på tekstfeltet er passe bra. Det må ihvertfall ikke puttes inn flere tegn per linje, så hvis dere skal utvide siden i bredden, må dere bruke større skrift. Hvis dere synes at det kunne gjort seg med litt lengre sider, skal jeg ikke legge meg i veien for det, men det er egentlig ett fett.

Det skuffer meg forøvrig at dette emnet ble så populært. Det skuffer meg faktisk at det i det hele tatt overlevde moderatorene. Kanskje Eivind burde presisert at det skulle være negativ og lite konstruktiv kritikk.

:D

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Sisamez@22.09.2004, 20.48
Har tenkt litt på det, og lurte på om det ikke kunne være lurt å plassere hver "rad" av "siste nyheter", "siste artikler", "topp 10" og "fokus" i en egen <div>? Da tenker jeg at om det skal se slik ut:

--- | ---
|a| | |b|
--- | ---
|c| | |d|
--- | ---

...plasseres det slik:

[diverse koding]
Ville det fikse problemet i bl.a Safari, hvor det av en eller annen grunn ser slik ut:

---
|a|
---
|b|
---
|c|
---
|d|
---

selvom anmeldelsene var kjempe godt, var de litt tunge å starte på.
tror det hadde vært lurt å bryte opp teksten med noen bilder, eller ihvertfall noen tomme linjer.