[Multi] Mass Effect 3 - SPOILERTRÅD

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#41
Jeg leste den lange greia, og ja, det hadde vært å foretrekke at hele den sekvensen bare var indoktrinering som foregikk inni hodet til Shepard mens hun lå bevissløs i en ruinhaug (som hun våkner opp fra etter at alt har utspilt seg).

… så får jeg endelig slåss direkte mot Harbinger, for faen.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#42
Synes det nesten var litt komisk hvordan de toucher på muligheten for at shepard kanskje ikke er seg selv etter at Cerberus gjenoppbygde henne :smugdog:, og så bare gir faen og lar det bli en apropos.

Det er noe jeg har hatt i bakhuet siden Mass2, og måten det ble brakt opp igjen på var liksom... "Du, har du noen gang tenkt på at dette kan være tilfellet?" "ja, faktisk! Åssen det?" "nei ville bare forsikre meg om at du fikk det med deg".

Jaha?..
 

Lodin

Der Waaaah
#43
Min løsning på endingproblematikken om ikke alt bare var indoktrinering ville vært å legge til litt scener på hver slutt. Som sagt er de ikke gale. Ødelegg, ta kontroll over eller bli en del av maskinene er ytterst passende valg å avslutte serien med. Forøvrig mer eller mindre akkurat de samme tre valga man har på slutten av Deus Ex 1. Forskjellen der var at man fikk fortalt konkret hva reprisaliene for valget var.
Man kan enten legge til diverse scener som viser gethene knele og Omega eksplodere og andre ting som skjedde uti universet. Det andre valget vil være å utvide scena med Normandy. Siden hele crewet rakk å komme seg ombord er det tydlig at de stakk lenge før Shepp dreiv å krangla med Illusive Man osv. Etter at de har sett på solnedgangen kan de rett å slett ta seg en prat om hva som vil skje med de forskjellige rasene i forhold til valget.
Alternativt kan de slippe en DLC hvor man skal utforske den skauen (de har allerede annimasjon og kontroll for Joker =D ) og finne ut hvor pult man er. Teknisk sett er Normandy ekstremt pult siden det A. ikke er mulig å kommunisere uten Mass Relays (de sprenges uansett ending) og B. Det er ingen som kommer å redder dem siden ingen vil nå fram i tide med bare faster than light travel. De kan muligens redde det dog siden Normandy alltids har magiske kommunikasjonsevner (quantum entanglement) og det bare tilfeldigvis finnes en bebodd planet i nærheten.
Men men.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#44
Synes å huske endingen hvor du kontrollerte teknologien (Illusive man/blått valg) ikke ødela relayene?
 

Lodin

Der Waaaah
#47
Alle sluttene ender vel med at mass relayene ødelegges og at Shepard dauer?
Tar man den røde endingen og har full krigsscore får man en scene hvor man ser litt av rustninga til Shepp i noen ruiner og plutselig puster hu litt.

Og ja, det er en annen ting. Jeg vil se de andre rasene ræge hardt over å være stranda i melkeveien og eneste måten å komme hjem er å bygge skip med en masse frysere. =D
 
#48
Jeg leste den lange greia, og ja, det hadde vært å foretrekke at hele den sekvensen bare var indoktrinering som foregikk inni hodet til Shepard mens hun lå bevissløs i en ruinhaug (som hun våkner opp fra etter at alt har utspilt seg).

… så får jeg endelig slåss direkte mot Harbinger, for faen.
Det jeg spesielt merka meg på slutten, som også forklares i dokumentet, er hvordan ødeleggelsen av mass relayene tilsynelatende ikke fører til total galatisk ødeleggelse. Som vi så i Arrival, så fører ødeleggelse av en mass relay til en temmelig heftig eksplosjon, som i hvert fall i det tilfellet var kraftig nok til å ødelegge hele solsystemet. Akkurat den biten er en temmelig alvorlig oversight hvis hendelsene i slutten faktisk er virkelige.
 

Lodin

Der Waaaah
#49
:eng: Buttnerdene hevder at dette var en kontrollert serie eksplosjoner relayene var bygd for og derfor ødelegger de ikke så mye.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#50
Alltid et godt tegn når fansen må inn og fylle inn plotthull selv, ja.

Redigert: og hva faen er egentlig dealen med at Normandy plutselig hopper rundt på relays? Og avhengig av slutten, MED crewet ditt ombord? Hva er fansens unnskyldning der?
 

Lodin

Der Waaaah
#51
Etter at Shepp er blitt beama opp driver noen å skriker på radioen at alle er daue så nå må vi trekke oss ut. Greia er vel at de skal trekke seg helt ut av solsystemet å gjemme seg eller no siden Reaperne har vunnet. Plotthullet da blir hvorfor Hacket fortsatt er igjen ved jorda.

E: Jo og en annen ting, når hele den allierte flåten beamer inn for å angripe reaperne. Det er ikke mulig av en haug med grunner som at kun noen få skip kan bruker hver relay-rute av gangen og en relay kan kun ta imot skip fra en bestemt annen relay av gangen. Men men.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#52
Jeg merker at den helt ekstremt kreative visjonen her nesten blir for mye for meg. Det bare er så kreativt.

Lurer på hvor mye sannhet det er i ryktet om at Casey Hudson låste seg på et rom og skrev slutten helt alene, og nektet de andre forfatterne å hjelpe til.
 

Lodin

Der Waaaah
#53
=D

Og forresten kan man ikke bare kan hoppe av fra en relay når som helst. De fungerer ved at de akselerer et skip fra mass effect feltet til en relay og over til et annet. Hvis du "hopper av i svingen" sånn som Normandy går man fra mye kjappere enn lysets hastighet til null med en gang.
Eneste forklaringa må være at eksplosjonen hadde sitt eget ME-felt som absorberte all energien til Normandy når det traff.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#56
Runda det akkurat og serr slutt grininga. Det er en jævla pompøs space opera, slutten var helt ålreit. Valgte så klart synthesis, transhumanisme har absolutt noe for seg.

Men så klart, fem minutter på slutten av en serie med tre spill var ikke hva du forventa, da er hele opplevelsen ødelagt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#58
Hvis det ikke var så jævla farlig, ville man da tatt seg bryet med å sutre? TROR ikke D.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#60
Joda. Bare ser ikke poenget, men hei hå.